Hur skyddar ni era bilar mot dörruppslag?

Cupra_
3 februari 2011 ·

Bullet--- skrev:
Tejpar fast en sån här på var sida av bilen big_smile

http://images.wikia.com/metalgear/image … e_Mine.jpg

Sån där vill jag ha utanför carporten så jag slipper grannarnas katter tongue


Nej men jag gör som många andra, parkerar långt bort och gärna lite snett, en familjeruta kan ju hända att man ställer sig i wink Vet att det är "fel" men vad ska man göra? Jag vill inte behöva lägga ut pengar på att fixa bilen för att andra inte tänker..

Germax
4 februari 2011 · 12 086 Inlägg

Där jag bodde som 18 åring cyklade skitungarna mellan bilarna på parkeringen, jag höll ju på att få spelet. deras arbetslösa fyllesocce till far va inget o vända sig till iaf.

Men barn är barn.. anpassa dig är väl det ända överkomliga svaret.
Ett sätt som gör avtryck i dom små liven är ju att skrämma/hota dom, om man nu har hjärta till det.

Bjork OEM <3
4 februari 2011 · 6 957 Inlägg

Här är lösningen: http://www.bilfender.se/

big_smile

OEM <3
torsen
30 maj 2023 · 7 230 Inlägg

Jag bryr mig inte - bilen är gammal - för 7 år sedan nyköpt Honda CR-V.
Kula skyddar bakdelen effektivt.

Mossan1
30 maj 2023 · 2 792 Inlägg

Många Egon i denna tråden.
Tråkigt med dörruppslag = ja, och grundfelet är ju att parkeringarna inte följt bilutvecklingen gällande storlek.

Bilarna saknar ju nästan alla skydd också. Skulle ha Citroen Cactus dörrsidor och Saab 99's stötfångare.
Men det har dom inte, för allt för få vill ha det (inte jag heller) och därför är man tvingad att finna sig i olycksskador a'la dörruppslag.
Jag parkerar också så jag hellre går lite extra, och väljer hörnrutor om möjligt.

Men att bete sig som en j@vla idiot över missöden = WTF är fel på er?
Så klart den som skadar ska ta sitt ansvar, men ta hämd och allt möjligt?
Jesus alltså.

Flera i tråden anser sig ju så så förmer att dom ska stå på handikappruta, ta upp två platser,  parkera snett, osv...
Har ni köpt dyrare bil än ni har råd med?

Hur resoneras då om alla stenskott alla "äckliga sossecontainers" får när dom blåses om när dom håller sina lagliga 80km/h, när nu dessa priviligierade personer ska fram lite fortare än alla andra?
Stenskott är tråkiga dom också.

Känn sig träffad den som vill!
Känner att dom fordonen troligen framförs av många som ondgör sig så enormt över dörruppslag.

Senast redigerat av Mossan1 (30 maj 2023)

Low
30 maj 2023 · 3 304 Inlägg

amazunk skrev:
text

Tanken med produkten är att den ej skall sitta på hela tiden utan applicerar den endast när du parkerar.

Så du skrev på en 12 år gammal tråd för sälja en produkt? Har inget emot att lyfta trådar, men att sälja tycker är lågt. Tror inte ens man får?....

Mack Forum- och sitemoderator
30 maj 2023 · 26 133 Inlägg

Low skrev:

amazunk skrev:
text

Tanken med produkten är att den ej skall sitta på hela tiden utan applicerar den endast när du parkerar.

Så du skrev på en 12 år gammal tråd för sälja en produkt? Har inget emot att lyfta trådar, men att sälja tycker är lågt. Tror inte ens man får?....

Tog ett tag innan jag fattade..för det ser nu ut som att du har svarat på ett fantominlägg.
Men jag tror någon moderator raderade det. Lyftning av trådar bara för att sälja något är verkligen inte ok!

Till tråden så är jag själv lite bitter just nu. Mazdan som stått ett antal år i garaget här hemma hos mig har fått dörruppslag i sidan pga grannen.
Vi delar liksom garage (varsin port men "ett" rum i längan med garage) och det är väl deras ungar som smällt upp dörrarna utan att tänka sig för.
Nylackad bil sen några år och så fula märken på det..tack så mycket.
Ibland räcker det inte med att bilen står "tryggt" i ett garage.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Brådhis * Voff voff *
30 maj 2023 · 10 275 Inlägg

Mack skrev:

Low skrev:

amazunk skrev:
text

Tanken med produkten är att den ej skall sitta på hela tiden utan applicerar den endast när du parkerar.

Så du skrev på en 12 år gammal tråd för sälja en produkt? Har inget emot att lyfta trådar, men att sälja tycker är lågt. Tror inte ens man får?....

Tog ett tag innan jag fattade..för det ser nu ut som att du har svarat på ett fantominlägg.
Men jag tror någon moderator raderade det. Lyftning av trådar bara för att sälja något är verkligen inte ok!

Stämmer, det var ett säljinlägg för nå´n produkt som skulle skydda mot dörruppslag.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang