Hur skyddar ni era bilar mot dörruppslag?

Nille_83
2 februari 2011 · 116 Inlägg

Bor i lägenhet och har en tradig barnfamilj som har parkering bredvid mig. 2 ungar som ska ut på den sidan där jag har min bil och vi vet alla hur det kan sluta. De har varit ruskigt nära att dra upp dörren i min bil.

Någon som vet något man kan köpa som är lätt att slänga på sidan av bilen när den står där? Eller något som snickrat ihop något eget?

Och ja, jag har sagt till dem. Men vissa föräldrar har noll koll på sina ungar.

Hittade detta http://www.actat.se/DoorPro-Underniva1/ … exVer1.htm

Men känns sådär att sätta magneter på lacken. Är där ett gruskorn på lacken så blir det inte vackert.

Senast redigerat av Nille_83 (2 februari 2011)

Saab Turbo X "Black Turbo" (2008)
Saab 9000 "CSE" (1997)
matheus
2 februari 2011 · 181 Inlägg

parkera sjukt långt åt andra sidan, bara fälla in backspegeln på din å den bilen breve å köra nära, om de inte är en postbil för då kommer han ju inte in i bilen.. men annars ta kort på bilen eller tyligt å smäller dom upp dörren så får dom la betala omlackering av dörren

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
P-H-G Utbildad proffsamatör
2 februari 2011 · 782 Inlägg

Jag har ett antal stora kratrar som jag måste fixa med buckelborttagning... det är surt som FAN att behöva betala det själv.

Säg åt föräldrarna att de får öppna för ungarna, säg till att får du ett märke i bilen så får de betala allt, hårdheten i tonen beror såklart på hur bra vän du vill vara med denna familjen.

Något skydd att sätta där är bara drygt och det orkar man inte med i längden.

matheus skrev:
parkera sjukt långt åt andra sidan, bara fälla in backspegeln på din å den bilen breve å köra nära, om de inte är en postbil för då kommer han ju inte in i bilen.. men annars ta kort på bilen eller tyligt å smäller dom upp dörren så får dom la betala omlackering av dörren

Omlackering av dörren?! Det är väl det sista man vill göra? Orginallacken är så sjukt mycket bättre.

master_lars
2 februari 2011 · 1 160 Inlägg

Har själv haft problem med ett liknande scenario, dock var det inga barn då, utan en tjockis, som inte kunde komma ut ur bilen utan att öppna hela dörren. Resultatet vart ju att jag hade ett 50-tal småbucklor i högerdörren.

Sedan dess har jag faktiskt börjat parkera på två parkeringsplatser. Du kan ju kolla en bild på hur bruksen står under mina bilder på fabian.

Samma gäller väl när man är på typ en stormarknadsparkering, man ställer sig en bra bit bort och där man inte har ngra bilar bredvid sig, men likförbannat så har man ngn äcklig sossekonteiner med barnstolar bredvid sig när man kommer ut. Fattar verkligen inte!!!

Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
eferm
2 februari 2011 · 245 Inlägg

jag låter den stå hemma i garaget, det funkar bra. ute i verkligheten är det dock inte så lätt.

Volvo 744 "Yngve" (1989)
Volvo XC90 D5 "Dunderklumpen" (2006)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
2 februari 2011 · 1 778 Inlägg

Kläm fast en filt eller ett täcke i dörrarna så att det hänger över sidan på bilen. Annars brukar jag dubbel parkera, och då betalar jag även för två platser. Det kommer bli svårt att bevisa att det är familjen som har gjort märken på din bil om dom vägrar betala och du måste dra ärendet vidare.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
zoopåse
2 februari 2011 · 1 171 Inlägg

Skaffade en bil utrustad med olackade dörrlister. Går att ställa upp mot garageväggen utan minsta märke. Folk på parkeringar kan "lägga" upp dörrarna mot min bil utan en skråma.

Fellow
2 februari 2011 · 1 581 Inlägg

zoopåse skrev:
Skaffade en bil utrustad med olackade dörrlister. Går att ställa upp mot garageväggen utan minsta märke. Folk på parkeringar kan "lägga" upp dörrarna mot min bil utan en skråma.

Fick bula trots dörrlister så det gäller inte alla bilar.

nordstromj
2 februari 2011 · 1 772 Inlägg

Jobbigt dedär, man får ta det som det kommer. Gamla tanter som har bråttom in till systemet är som värst,
https://www1.garaget.org/gallery/archive/72000/847097_ccn4l8.jpg

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
twin_cam Smålänning
2 februari 2011 · 7 877 Inlägg

Blir nog svårt... Men är det itne för jobbigt så kan du ju ta en bild varje gång du lämnar bilen på parkeringen så du har bevis mot dom om dom slår upp dörren.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Haziza87
2 februari 2011 · 239 Inlägg

Det är kul, varje gång man parkerar så lång bort som det bara går så står det lik förbannat alltid en moderatsnobb bredvid när man kommer ut. That's life antar jag! Hur man skyddar är? Det verkar omöjligt! Garage!

Honda S2000 "S2K AP1" (2003)
Dubs I got Dubs!
2 februari 2011 · 2 423 Inlägg

Står på

http://2.bp.blogspot.com/_5nZMLkDm_L4/TCOANCZ0djI/AAAAAAAAADM/1vGYxOScQaQ/s1600/Handikappskylt-300x300.jpg
cool

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
2 februari 2011 · 901 Inlägg

lämna ett skriftligt meddelande till dem,så fattar dem poängen!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
christofer_k Vorsprung durch Technik
2 februari 2011 · 2 432 Inlägg

parkera snett

Nille_83
2 februari 2011 · 116 Inlägg

Låt svårt att parkera på 2 platser eller snett i en carport där det går in 2 bilar smile

Saab 9000 "CSE" (1997)
Saab Turbo X "Black Turbo" (2008)
Opelmadness German cars, quality and beyond
2 februari 2011 · 8 197 Inlägg

Dubs skrev:
Står på

http://2.bp.blogspot.com/_5nZMLkDm_L4/T … 00x300.jpg
cool

Hoppas innerligt att du verkligen har ett tillstånd också, för annars är du direkt idiotförklarad av oss som har ett sånt!
(P.g.a sjukdom i mitt fall.)

Är det värsta som finns är folk som parkerar där av ren lathet eller inte vill ha bucklor på bilen. mad

Senast redigerat av Opelmadness (2 februari 2011)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Aerodynamik ...
2 februari 2011 · 7 120 Inlägg

Försöker alltid parkera så långt ifrån som möjligt, men är ju alltid någon idiot som ställer sig bredvid oavsett..

octavia Power of changes
3 februari 2011 · 270 Inlägg

Jag har haft exakt samma problem som du. Fast jag såg när ena ungen slog upp dörren på min dörr och jag vart heeelt jävla galen och börja skrika på farsan för att han inte har koll på sin unge, så han fick betala min lackning på dörren och sen efter det så parkerade jag alltid över hans parkering så han fick byta parkering tillslut smile

Men va f*n ska man göra ?!

Det är ju som när man handlar antigen parerar man längst bort eller så kapar man 2 parkeringar och dessutom parkera snett också då kanske man har en chans att få bilen ifred.

Power 0f You
LordLife
3 februari 2011 · 998 Inlägg

Står som tur i galler garage med stor marginal till parkerings grannen. Men so fort man står ute så är folk där med sina äckliga bildörrar.
Fick ett stort rött märke efter en suv stått bre vid plus en liten buckla som man stör sig på.
Fick ett märke på mcdonalds parkering när man satt och väntade på maten, en kvinna i en familjebil men 3 barn och då måste man ju öppna dörren helt, rakt på min dörr när man satt i bilen, satan vad arg man blev, blev inte bättre när hon säger det är bara en bil, hennes gubbe gömde sig bakom ratten och tittade åt ett annat håll. idioter det finns.
Ibland vill man ha en gammal bil och slänga upp dörren på deras finna bil så får dom se hur kul det är.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Joqe
3 februari 2011 · 123 Inlägg

Slå upp en vägg mellan parkeringarna! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang