Hej! Jag har strul med min 945 med b230fk. När man är ute och åker går det ej att gasa mer än 1/3, då blir det som ett stopp för motorn och den verkar smälla (bakvägen) ut vid luftfiltret. Om man står still går det smyga sig upp till mer gas. Bifogar videos, kanske blir lättare att förstå(om jag lyckas med det).
Jag behöver hjälp att veta vad det eventuellt kan vara eller riktning att felsöka. Jag har testat lite grejer redan, listar dem nedan.
-ny rotor, fördelarlock, kablar och stift(0,9 elektrodavstånd). Även skjutit med pistol och tändningen står på 12 grader.
-mätt på lambdasonden och det ska stämma samt i kontakten till lmm och testat annan lmm.
-bytt insugspackning och spjällhuspackning samt rengjort spjällhuset. Klickar även såfort man rör gasen.
- inget grenrörsläckage och har testat fimpa systemet innan katten och kört rakt ut ur downpipen.
-nya tryckslangar och ny mellan lmm och turbo och slangar till tomgångsmotorn. Testat byta/ plugga resten av vacumslangar.
-tricket med kirurghandske över oljelocket, vevhusventen ska lira.
-testat med ladd klocka och lite laddtryck hinner jag få upp innan den säger ifrån.
-nytt filter, 2,6 bar soppatryck, 2,6 ohm på spridarna, 12 i ena stiftet till alla spridare, 6,6ohm när jag mäter på spridarmotstånden?
-tändlägesgivare och tempgivare till motorstyrningen bytta i somras så har uteslutit dem.
-kamremmen står rätt och 8,9-9,1 i komp på alla 4.
-testat både tänd och bränsleboxar med exakt samma nummer, begagnade som legat på en hylla.
Nått tjall är det och jag tar gärna emot idéer/ teorier på vad jag ska kika på härnäst.
Eric Brauer