jaka54 skrev:
Om man överhuvudtaget ska försöka laga det där så måste hela inredningen bak tas ur bilen, för lagningen måste ske inifrån eftersom det är så pass mycket av golvet som måste skäras bort.
så svårt att gissa hur dåligt det är. ibland ser det även värre ut än vad det är. men rambalken behöver bytas som sitter svetsad upp i golvet det är ju ganska tydligt och fästet till bakvagnen.. men golvet "borde" vara okej. men man lär ju ta bort tanken och inredningen ovanför åtminstånde.. det drar iväg tid och energi snabbt.
men har man all fritid i världen så går det att göra bil av den där igen det tror jag..
men det ser ju ut som att allt mellan främre och bakre nummerplåten har rostat på ganska bra.
jag tror ju ärligt att andra sidan inte är speceiellt mycket bättre.
hade varit kul att se framför och bakom rostskadan hur det ser ut. googlade lite på priusar och det verkar ju som att rambalkarna äts inifrån ganska rejält.
så man får nog vara beredd på en överaskning när man sätter vinkelslipen i det där

jag hade inte gjort det för att hela fästet till bakvagnen är borta. svårt att få allt på exakt rätt plats igen. man kommer behöver korsmäta det där för att få allt på samma plats..
men visst kan man fuska ihop det där på en vecka men det kommer bra hålla til bes nummer 2 sen är det tillbaka ännu värre
fick laga bakvagnsinfästningen på min gamla Vento den var klapp slut oxå men det var ju inte i närheten där satt fästet kvar på plats men var hål framför och bakom i rambalken så det var ju bara slipa ner runt hålet och lägga på en plåt ovanpå allt.. aldrig fuskat ihop en bil värre än som vi gjorde på den.. fanns inga trösklar eller något på den bilen

men den gick genom bes 3år jag hade den första året och gav bort den till borsan som sen trodde han kunde lämna tillbaka den till mig. jag vägrade ta i den där skitbilen igen