2996
Sök

Volvo 480 Fråga om rost.

1 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Hej!

Har en Volvo 480 som jag gillar något oerhört, den har rost som börjat komma lite varstans, vid hjulen, dörrar och under i bak.
Har ringt varenda verkstad i staden där jag bor och ingen verkar kunna eller vilja ta sig an detta, söker nu råd om det är någon som vet en verkstad (ju närmare Falköping/Västra Götaland desto bättre) som kan ta sig an detta, skulle så gärna se den rostfri. Behöver inte se perfekt ut eller målas mm, vill bara få ordning på rosten.
Går även bra om någon känner en privatperson som kan tänka sig detta, betalar vad det är värt och gärna lite till.

Mvh Martin, maan84@gmail.com

6 222 Inlägg
för 5 timmar sedan
Glöm inte att kolla balken som sitter inuti stötfångaren bak. Stötfångaren är fylld med en sorts skum som suger vatten och skapar en perfekt livsmiljö för rosten. Sedan hade jag även en länkarm bak som rostade sönder och vek sig på en av mina. Värt att kolla om du ändå håller på. Men för att få tag på någon som lagar rost så sök gärna lite på forumet för det efterfrågas med jämna mellanrum. Verkar vara väldigt få verkstäder som lagar rost så där är verkligen en bra nisch för den händige som vill driva egen verksamhet.

6 689 Inlägg
för 5 timmar sedan
Utmarks-Loke skrev:
Men för att få tag på någon som lagar rost så sök gärna lite på forumet för det efterfrågas med jämna mellanrum. Verkar vara väldigt få verkstäder som lagar rost så där är verkligen en bra nisch för den händige som vill driva egen verksamhet.

Folk och plåtverkstäder finns nog, frågan är väl mer vad folk är villiga att betala

De/Dem

6 456 Inlägg
för 1 timme sedan
Precis! Firmor och privatpersoner som lagar rost finns men frågan är va du är beredd att betala.
Ta lite bilder på ditt "rostobjekt" så vi får se!
Pris för rostlagning ligger säkert mellan 5000 och 50000 :- eller mer. Allt beroende på  hur det ser ut.

Sök