3167
Sök

Volvo v50 försämrad motorprestanda

1 Inlägg
Igår 17:55
Trådstartare
Hej!
Jag har en volvo v50 1.6 D Drive 2010.
Har haft problem med denna bill återkommande och undrar vad felet kan tänka sig vara denna gången.

För ca ett år sedan när jag köpte den dök det upp "försämrad motorprestanda" och det hittades alger i tanken som var tvungen och rengöras. Senare för ca 3-4 månader så dog bilen utanför lindköping och ett partikelfilter och ett bränslfilter fick bytas. Nu på en ny bil tur belv det strul igen. Vid en uppgasning till 90 dök det upp "försämrad motorprestanda" igen men inget kändes konstigt i bilen som sådan och meddelandet försvann efter att jag stängt av bilen. Efter en ca 45 min körning på 100 och 80 vägar kom samma meddelande vid en uppgasning från 0 till 70. Bilen kändes nu konstigt var tvungen att gassa betydligt mer i uppförsbackar och växla ner, samt kunde inte köras i cruise. Efter en kort körning på landsvägar dog allt och alla lampor tändes med uppmaningen att "vrid om nycklen". Bilen ville inte start på fem min men sen gick den som vanligt inga problem för att sedan dö igen efter en timmes bland körning på både stads och landsting väg med flera på och avstängningar dog den igen. Den ville först inte starta så ringde bärgare men den gick och starta när bärgaren försökte få på den.

Är det partikelfilter som krånglar igen eller är det något nytt dyrt so gått sönder.

Sök