3710
Sök

Nyare beg bil.

67 Inlägg
lördag 17:54
Trådstartare
Vad skall man köpa för begagnad bil? Har en Volvo s80 2005. Som går de sista året nu antagligen. Ja många fel på den . ABS broms service erfordras, Läcker i styraxeln, ECC kass, Kamrem byte snarast, varnings lampan lyser orange ibland. Gått 30.000 mil. Växeln hackar tillbaka när manläger in backen. Dyra fel om man skall lämna in den på verkstad. Så nyare bil behöver köpas. Innan s80 körde jag en Volvo 850 GLT. Funderar på olika volvos. Kanske BMW 530 serien.                                                                           Men kanske dyra reserv och verkstadskostnader på en sådan BMW. Pris upp till ca 250.000 kr. Måste vara en sedanbil. Gillar inte och behöver inte någon kombi.
Senast redigerat av Jonte66 (lördag 20:00)

1 201 Inlägg
för 6 timmar sedan
Jag gillar utseendet på S60 2018< men de är lite väl dyra än så länge.

S90 är äldre och finns för din budget, en T5 kanske? Jag hade försökt skippa  luftfjädring om det går, dyrt när det pajar. Inte lika sportigt utseende som S60 men du som kört S80 kanske inte har sådana krav? smile

4 257 Inlägg
för 5 timmar sedan
Kia har ju gjort ganska pålitliga bilar senare åren.
En Stinger kanske kan vara något?

jag har aldirg ägt eller kört en Stinger så gör din egen efterforskning.

Men jag tycker dom ser trevliga ut och verkar bra på pappret.

https://www.blocket.se/annons/stockholm … 1001691560

Forummoderator
18 289 Inlägg
för 4 timmar sedan
zemet skrev:
Kia har ju gjort ganska pålitliga bilar senare åren.
En Stinger kanske kan vara något?

jag har aldirg ägt eller kört en Stinger så gör din egen efterforskning.

Men jag tycker dom ser trevliga ut och verkar bra på pappret.

https://www.blocket.se/annons/stockholm … 1001691560

Jag har kört en del Stinger. (Lustigt, såg en i dag! De är ovanliga!) och riktigt fina bilar med mycket mos i maskin.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök