3182
Sök

Mercedes W204/W205 bussningar växelspak och växellänkage

1 Inlägg
måndag 17:30
Trådstartare
Hej gott folk.

Växelspaken har haft micro vibrationer och ibland lite större vibrationer ett bra tag nu på min Mercedes c200 (w205) 2015 Manuell.
Har väl mest tänkt att det "så blir det" på bakhjulsdriven bil med åren.

Men efter lite snack med mekaniker så är det uppenbart att en eller flera bussningar i växellänkaget måste vara slut på den. Där ska sitta 4 stycken.

Problemet är såklart att Mercedes inte listar OEM delar på bussningar! Utan endast hela länkkaget för 8000 kronor. Snacka om slöseri när men enkelt kunnat byta bussningar för 150 kronor om dom listat.

Hur som helst, efter lite forskning och snack med Mercedes verkstad så verkar det som att W204 manuella har samma konstruktion i växelllänkaget.. där listas inte bussningar heller men ger en bredare sökvidd.

Jag har nu köpt:
FEBI BILSTEIN 47299, 193790 , 02318
TRUCKTEC 02.67.010, 02.67.148

I helgen blir det inspektion i smörjgropen. Man lär se ganska fort vilken det är som är riktigt kass, så får man hoppas att någon av dessa passar, även om de främst är till äldre Mercedes.

Jag tar gärna emot tips om någon som kanske haft samma problem eller någon susning om korrekta bussningar till W204 / W205 manuella Mercedeslådor!
Senast redigerat av kallespann (måndag 17:31)

Sök