5775
Sök

Volvo S70 Elkonvertering Elbil

Bygger elbil på en Volvo S70. Första provkörningen klar! Finns många spöken kvar att jaga innan bilen ska besiktas på nytt, häng på!

18 020 Visningar
Uppdaterades senast idag 16:27
164 Inlägg
för 17 timmar sedan
Ja om din aldrig släcks så är det snarare någon signal som saknas.

Annars borde den släckas när du startar och sedan när du börjar rulla så borde den sätta felkod isf.

Vilken årsmodell har du på kärran? Kan du inte köra med felkodsläsare? Är det en 98 måste du väl köra Vol-FCR, men vid 00 borde du kunna ha vanliga obd läsare.

765 Inlägg
för 11 timmar sedan
Trådstartare
Lehto skrev:
Ja om din aldrig släcks så är det snarare någon signal som saknas.

Annars borde den släckas när du startar och sedan när du börjar rulla så borde den sätta felkod isf.

Vilken årsmodell har du på kärran? Kan du inte köra med felkodsläsare? Är det en 98 måste du väl köra Vol-FCR, men vid 00 borde du kunna ha vanliga obd läsare.

Får mäta hela systemet på lördag, alla givare och kablar, söka kabelbrott osv, annars så har jag förstått att det är vanligt med en lödning i abs-styrenheten som brukar ge sig.. Har även läst mig till att själva tändningslåset kan va ett problem. Vi får se vad jag hittar på lördag.

765 Inlägg
för 11 timmar sedan
Trådstartare
Min är en 1997, den funkar inte med vanliga felkodsavläsare "såklart"
Här behövs ett speciellt volvoprogram då de va i brytet mellan blinkkoder och obd.

164 Inlägg
för 9 timmar sedan
Ja men då är det vol-fcr du ska ha. Och en vanlig Kina elm 323 kabel eller va den heter.

765 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
Lehto skrev:
Ja men då är det vol-fcr du ska ha. Och en vanlig Kina elm 323 kabel eller va den heter.

Det stämmer säkert det du säger. Ska forska mer på den efter jag mätt upp allt.
Stort tack för alla tips.

765 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8461/8461-f4764b5de9cee2fb16c69b16a34842a4.jpg

Har insett att jag köpt fel pump.

Denna pump är inte tillräckligt stark för att orka ge det vacuum jag behöver. Så ni som kopierar mitt mästerverk vet nu att denna pump inte funkar. Jag behöver alltså köpa en biffigare modell. Suck, ett steg fram, två steg bakåt. Men det är ju såhär det funkar när man sätter ihop saker som inte ska leka med varandra hehe

765 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8461/8461-d6fabef7aab65f23db8c4b86fe0d4254.jpg

Tror bestämt att jag kan ha hittat felet, en abs-sensor ger inget utslag, precis som att det är brott i abs-sensor. Ny beställd!

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 578 Inlägg
för 2 timmar sedan
Ev_volvo142 skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8461/8461-d6fabef7aab65f23db8c4b86fe0d4254.jpg

Tror bestämt att jag kan ha hittat felet, en abs-sensor ger inget utslag, precis som att det är brott i abs-sensor. Ny beställd!

Inte så att du råkat skada kabeln till givaren vid batterimonteringen?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Sök