2826
Sök

Alternativ till generatorspänning, Honda Accord -92

297 Inlägg
21 september
Trådstartare
#1
Har ju försökt hitta en deljäkel i form av en slags mutter som ska hjälpa till att spänna åt generatorremmen. När jag fick hjälp att byta kamrem så måste de ha lyckats klanta till det för nu är själva muttern skev så spännskruven kuggar ur, dvs dålig spänning av remmen.

Är väl ingen katastrof än men det lär nog slita på remmen och generatorn i längden.

Den här delen verkar i stort sett omöjlig att hitta. Kollat med skrotar, delplockar, etc. Så endera är det en hel geneatorhållare man ska hitta eller nån fullösning med en annan hållare. Har ni några idéer?

297 Inlägg
22 september
Trådstartare
#3
https://www1.garaget.org/gallery/images/236/235476/235476-643f5764419b5cc581c88a7145aa4551.jpg

Så här ser själva "muttern" ut. Den har blivit skev på något sätt.

297 Inlägg
23 september
Trådstartare
#4
Jesper328 skrev:
Släng upp en bild på grejerna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/236/235476/235476-d67d68e2a1a336feee26411575ca1701.jpg

6 551 Inlägg
23 september
#5
??? Menar du att en av ,eller båda justerskruvarna på bilden  saknar gängor??
Bilden på muttern finns inte i andra bilden! !!


297 Inlägg
23 september
Trådstartare
#6
Nej vafasen, nu blev det fel bild. Jag ska fixa en ny.

297 Inlägg
23 september
Trådstartare
#7
https://www1.garaget.org/gallery/images/236/235476/235476-e5559b0ef565d2b3504f51d5c97f8b6e.jpg

Den där är det som blivit skev

Ruter Knekt
769 Inlägg
24 september
#8
Går den inte att bocka tillbaks som den var förut? Välplacerat mothåll och slå till.
Senast redigerat av Oreggad (24 september )

Något sen på bollen

Fri fart för ett fritt folk!
14 833 Inlägg
25 september
#9
är väll bara att hoppa över spännaren helt och köra en vanlig mutter och spänna med en kofot eller något annat manuellt...  så fick man alltid göra på gamla golf mk2 när muttern var sliten

Kör fort så hinner inget hända...

297 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
#10
Growe skrev:
är väll bara att hoppa över spännaren helt och köra en vanlig mutter och spänna med en kofot eller något annat manuellt...  så fick man alltid göra på gamla golf mk2 när muttern var sliten

Skulle vara det i så fall. Tror iofs att den här muttern är fäst i nått stag som bidrar till själva spänningen. Annars hade nog en mutter funkat toppen.

Det andra jag sett är en bult med hål i istället.

Fattar inte ens hur den blivit så jäkla skev ens.


Sök