6084
Sök

Mitsubishi ASX 2.2 glykol försvinner

388 Inlägg
2 oktober
Trådstartare
#1
Systemet är provtryck och inga fel. Oljan är bra. Men glykol försvinner.

Vart ska man mer kolla?

3 186 Inlägg
2 oktober
#2
Hur mycket kylarvätska försvinner över X mil?
Har du en bränslevärmare?
Kollat EGR-kylaren efter sprickor?
Inspekterat kolvtoppar och ventiler efter spår av kylarvätska?


388 Inlägg
2 oktober
Trådstartare
#3
Jesper328 skrev:
Hur mycket kylarvätska försvinner över X mil?
Har du en bränslevärmare?
Kollat EGR-kylaren efter sprickor?
Inspekterat kolvtoppar och ventiler efter spår av kylarvätska?

Rätt så fort. Har tänkt om det kunde vara något med egr-kylare

Forummoderator
26 563 Inlägg
2 oktober
#4
Bilproblemet skrev:
Jesper328 skrev:
Hur mycket kylarvätska försvinner över X mil?
Har du en bränslevärmare?
Kollat EGR-kylaren efter sprickor?
Inspekterat kolvtoppar och ventiler efter spår av kylarvätska?

Rätt så fort. Har tänkt om det kunde vara något med egr-kylare

"Rätt så fort" för mig är en liter på ett par körda mil, och med det läckaget så borde du se vart det tar vägen.
Vad är "fort" för dig?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

388 Inlägg
2 oktober
Trådstartare
#5
Mack skrev:
Bilproblemet skrev:
Jesper328 skrev:
Hur mycket kylarvätska försvinner över X mil?
Har du en bränslevärmare?
Kollat EGR-kylaren efter sprickor?
Inspekterat kolvtoppar och ventiler efter spår av kylarvätska?

Rätt så fort. Har tänkt om det kunde vara något med egr-kylare

"Rätt så fort" för mig är en liter på ett par körda mil, och med det läckaget så borde du se vart det tar vägen.
Vad är "fort" för dig?

Fort är att det försvinner när man kör typ 5 mil. Problemet är att man inte ser något läckage

3 186 Inlägg
2 oktober
#6
Lossa kontakt till EGR och nyp slangarna till kylaren - se vad som händer.
Har du däremot ett så stort läckage så är det märkligt att den håller tätt när du provtrycker.


3 887 Inlägg
3 oktober
#7
Det är inte så att det trycks ut via expansionskärlets lock?
En trasig ventil där, tänker jag.
Kanske inte syns så väl om det kommer ut där.

Provtrycker man, har man annat lock.

Med trasig ventil kan det trycka ut kylvätska som naturligt symptom utan annat fel.

388 Inlägg
4 oktober
Trådstartare
#8
Mack skrev:
Bilproblemet skrev:
Jesper328 skrev:
Hur mycket kylarvätska försvinner över X mil?
Har du en bränslevärmare?
Kollat EGR-kylaren efter sprickor?
Inspekterat kolvtoppar och ventiler efter spår av kylarvätska?

Rätt så fort. Har tänkt om det kunde vara något med egr-kylare

"Rätt så fort" för mig är en liter på ett par körda mil, och med det läckaget så borde du se vart det tar vägen.
Vad är "fort" för dig?

Fort är att det försvinner när man kör typ 5 mil. Problemet är att man inte ser något läckage

Mossan1 skrev:
Det är inte så att det trycks ut via expansionskärlets lock?
En trasig ventil där, tänker jag.
Kanske inte syns så väl om det kommer ut där.

Provtrycker man, har man annat lock.

Med trasig ventil kan det trycka ut kylvätska som naturligt symptom utan annat fel.

Mossan1 skrev:
Det är inte så att det trycks ut via expansionskärlets lock?
En trasig ventil där, tänker jag.
Kanske inte syns så väl om det kommer ut där.

Provtrycker man, har man annat lock.

Med trasig ventil kan det trycka ut kylvätska som naturligt symptom utan annat fel.

Finns inget expansionkärl


Sök