Crankshaft1992 skrev:
Growe skrev:
Hybrid_ skrev:
100 dagar! Jösses! Bra lön där! Jag bor på hotell 35-45 dagar. Strawberry, tyvärr. Best Western i Karlshamn en vecka varje år. Det är bra. Gratis SPA-avdelning om man bokar superiorrum. Men följande veckor blir bra. Jobba i Mariestad-Falköping-Lidköping. Bor på Majoren i Skövde. Gillar det hotellet. De känner igen mig när jag kommer. Är ofta där.
vi är ju mest i stockholm och e-tuna. hotell är lyxigt i början men sen tröttar man i år har det varit lungt än så länge bara haft 5nätter än så länge

Crankshaft1992 skrev:
Liten uppdatering. Jag har nu fått mitt körkorttillstånd. Och om inget händer ska jag påbörja utbildningen i mitten av januari. ^^
Men en fråga om YKB. När jag tar för lastbil, måste jag ändå gå en till YKB om jag vill förnya min YKB för buss?
det där är lite komplicerat men ja man måste gå en buss för att få med den det är rent jävla trams för det är samma jävla utbildningsmatrial väldigt liten skillnad mellan dom.. och framför allt när man ska ha buss men har lastbil för det är mer last och sånt med lastbil medans det är inget sånt i stort sätt med buss

Jo jag minns när jag tog buss att det var en enda YKB som vi särades på. Och det var när vi som tog buss hade hade konflikthantering och de som tog lastbil hade fördjupning om lastsäkring.
Men det som det handlar om här är att man måste göra en kurs godkänd på buss och en för lastbil sen kvittar det vilken man tar efter det. Då kan man köra varannan. Detta är ganska nytt. För när jag gjorde mina första kurser för denna 5år period sades det inget om det men dom sista nändes det på mitt förnyades i somras så nu är det bara börja om med tidslöseriet till ingen nytta. Och göra 5 nya. Kunde kört någon kurs denna vecka men pallar inte med att slösa tid på skit
Kör fort så hinner inget hända...