4258
Sök

Har byggt en sida som visar väderrisker längs bilresor, söker synpunkter

2 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Hej,

Jag har byggt ett hobbyprojekt för att lösa ett problem jag själv stöter på när jag kör längre sträckor. Vanliga vädertjänster visar bara punktprognoser, så jag gjorde ett verktyg som analyserar väder och vägrisker längs hela bilresan i stället. Det delar upp rutten i segment och visar halka, nederbörd, vind osv baserat på SMHI-data.

Jag är nyfiken på vad andra bilintresserade tycker om upplägget och funktionerna.
Om någon vill titta på hur det fungerar finns det upplagt här:
https://www.bilvader.se/

Projektet är helt ideellt och under utveckling, så all feedback på funktioner eller förbättringar uppskattas.

8 919 Inlägg
för 4 timmar sedan
Smart men har redan väder i min Garmin 1095 så inget för mig men kanske för andra, testade Uppsala - Oslo men fick vägbeskrivning till STHLM...
Senast redigerat av Hamilton (för 4 timmar sedan)

Fotograf på Tierp iDag

2 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Skulle kanske ha sagt att det endast idag funkar inom sveriges gränser.

Visar Garmin endast nuvarande väder? eller räknar den fram vad vädret efter prognoser när du faktiskt passerar delmålen?

8 919 Inlägg
för 53 minuter sedan
chrslrssn skrev:
Skulle kanske ha sagt att det endast idag funkar inom sveriges gränser.

Visar Garmin endast nuvarande väder? eller räknar den fram vad vädret efter prognoser när du faktiskt passerar delmålen?

Den visar nuvarande och prognoser efter den rutt man valt/kör. Är det bättre väder via en annan rutt så ser man det och kan välja den.
Senast redigerat av Hamilton (för 52 minuter sedan)

Fotograf på Tierp iDag

Sök