Hej, jag vet inte om det var jag eller om någon körde på bilen, men plasten har pajat. Och den delen är väldigt stor om den ska bytas. Jag vet att Mekonomen här inte är sugna på sådana jobb. Och inte jag heller. Någon som har tips på hur jag lagar snyggt? Det skulle vara kul att hitta originalfärg att täcka lagningen.
Har du helförsäkring? Lönt att laga så gammal bil? Utan försäkring kostar det gissningsvis 20.000:- - oavsett om man byter eller lagar bumpern. Framgår inte hur stort våld som orsakat skadan. Metallstommen/-"skelettet" bakom plastbumpern kan vara skadat. Inte säkert plastbumpern gååår att laga.
Sätt silvertejp över skadan och fortsätt utan att åtgärda är mitt råd.
inte värt att laga det där bara köp en beg och montera.. för först ska man limma det där fixa till det så det ser okej ut sen måla och då är man lååååångt över kostnaden att köpa ett hölje i rätt färg
Eftersom jag är modellflygare sedan 50 år tillbaka så är det där ganska lätt att laga. Man använder Ca lim ,både snabbt och medium samt kicker (accelerator) samt när man limmat ihop delarna så slipar man med 80 papper (vävbunden) på baksidan och använder gjutepoxy (jag köper från EMC Vega i tyskland ) och 50g satin glasfiberväv samt microballonger som blandas i epoxyn som spackel. Epoxyn torkar på ca 24-30 timmar och blir glashård. När allt torkat spacklar man med en blandning av gjutepoxy och microballonger och slipar. Sen lackar man med 2 komp billack ,först sprutspackel i omgångar , och sen färgskiktet som man sprutar på (finns i sprayflaskor om man inte har tillgång till kompressor och färg på burk). Naturligtvis måste delen tas av från bilen... Om du inte kan fixa själv så hör med en skrot om de har delen, eller köp en ny.