Stjernqvist Racing - chippa!?

Virtual_Blå
13 maj 2006 · 145 Inlägg

Jag har ringt och beställt tid hos stjernqvist i uddevalla för å chippa min s40...

Snackade idag med en som chippat sin bil där, och han sa att när han fick tillbaka bilen så luktade det rök i hela bilen!

Hans bil går nu på 3 cylindrar (av 4) !!!

Nu undrar jag bara om det finns några här inne som har chippat sina bilar hos stjernqvist som kan dela sina meingar med mig!?

Hur ska jag göra?

vill ju inte ha en kass bil pga skojjare/nybörjare!!!

Albertoo
13 maj 2006 · 538 Inlägg

har inte haft erfarenhet av de,men om nån har haft problem med de så skulle jag personligen aldrig ta ditt min bil!

Virtual_Blå
13 maj 2006 · 145 Inlägg

Albertoo skrev:
har inte haft erfarenhet av de,men om nån har haft problem med de så skulle jag personligen aldrig ta ditt min bil!

neee det e klart, dumt å chansa!

Okim Dra mig i draken!!!
13 maj 2006 · 616 Inlägg

Jag har garaget bredvid dom och jag personligen har aldrig råkat ut för nått sånt...  jag beställer alla mina delar från dom och har aldrig råkat ut för nått sånt???? måste vara ett chipfel eller nått då?
jag föreslår att han åker tillbaks med bilen då för dom har motorgaranti .

Mvh// Okim // Jocke
callook_skane Avstängd
13 maj 2006 · 257 Inlägg

Virtual_Blå skrev:
Jag har ringt och beställt tid hos stjernqvist i uddevalla för å chippa min s40...

Snackade idag med en som chippat sin bil där, och han sa att när han fick tillbaka bilen så luktade det rök i hela bilen!

Hans bil går nu på 3 cylindrar (av 4) !!!

Nu undrar jag bara om det finns några här inne som har chippat sina bilar hos stjernqvist som kan dela sina meingar med mig!?

Hur ska jag göra?

vill ju inte ha en kass bil pga skojjare/nybörjare!!!

Jag hade absolut inte lämnat min bil där efter det

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
Virtual_Blå
17 maj 2006 · 145 Inlägg

Ikrana skrev:
Jag och några av mina polare har chippat våra bilar där helt utan några problem alls. Trevlig personal dessutom. Har killen med problem kollat vad Stjernqvist Racing kan göra för honom eller är det bara snack, såvitt  jag vet så garanterar de att allt ska fungera perfekt, och om det inte gör det så är det bara åka tillbaka och få det fixat. Jag är ingen rövslickare, vill bara framhålla att jag enbart har positiva erfarenheter av deras prylar.

Jo då det e inget fel med vad du tycker!...Jag snackade inte så mycket med han som vart där med sin bil...men han sa att dom typ rivit upp boxen där chippet sitter, skruvarna vad tydligen helt förstörda...å då e lixom min tanke "Ok, det e unga killar som nyss börjat med sånt här. Dom vet säkert vad dom gör osv...MEN!, dom har inte så mycket erfarenhet av olika situationer, typ som nya bilar m.m...

Då gör jag faktist hellre så att jag tar ett annat företag som har återförsäljare över hela sverige och inte haft problem som detta...

Det är säkert bara en engångshändelse detta som har hänt!?, men jag vill inte vara den som chansar!, jag har valt att köpa en dyr ny bil!, då tänker jag inte lägga ut lite mindre pengar för ett chipp, om det finns andra företag som gör det för mer pengar!...Hade jag haft en gammal skitbil så hade jag jue självklart åkt dit (missförstå mig inte nu bara!) ...utan jag hoppas att ni förstår mitt resonemang!...

BoraV6
17 maj 2006 · 677 Inlägg

Chansa inte!

Dotte funderare...
17 maj 2006 · 83 Inlägg

Känner man sig ett minsta osäker BYT leverantör. Det finns ju många o välja bland när man åker Volvo wink

BMW 535d (2008)
Stjernqvist_Racing
18 maj 2006 · 1 Inlägg

Mitt namn är Cristofer Stjernqvist. Jag äger och driver Stjernqvist Racing i Uddevalla. Vi har inget emot kritik, kritik gör att man vet vad man ska förbättra. Men däremot kritik utan grund gör att man blir lite irriterad. Vi vet inte vem killen som omtalats i denna tråd är eller om han ens existerar. Om han finns så är vi mycket intresserade av att komma i kontakt med honom för att utreda om det har något som helst samband med chip-uppgraderingen. Om det mot förmodan har det så kommer vi givetvis att ta vårt fulla ansvar. Det logiska borde vara att höra av sig om man har problem och särskiljt om det som i det här fallet rör sig om ett allvarligt fel. Våra uppgraderingar är ett bra köp Vi erbjuder kostnadsfritt 14 dagars öppet köp samt mot mindre betalning motorgaranti och effektmätning före och efter uppgraderingen.

-Ncs-
18 maj 2006 · 321 Inlägg

Stjernqvist_Racing skrev:
Mitt namn är Cristofer Stjernqvist. Jag äger och driver Stjernqvist Racing i Uddevalla. Vi har inget emot kritik, kritik gör att man vet vad man ska förbättra. Men däremot kritik utan grund gör att man blir lite irriterad. Vi vet inte vem killen som omtalats i denna tråd är eller om han ens existerar. Om han finns så är vi mycket intresserade av att komma i kontakt med honom för att utreda om det har något som helst samband med chip-uppgraderingen. Om det mot förmodan har det så kommer vi givetvis att ta vårt fulla ansvar. Det logiska borde vara att höra av sig om man har problem och särskiljt om det som i det här fallet rör sig om ett allvarligt fel. Våra uppgraderingar är ett bra köp Vi erbjuder kostnadsfritt 14 dagars öppet köp samt mot mindre betalning motorgaranti och effektmätning före och efter uppgraderingen.

Låter mycket seriöst enligt mej och jag har hört gott om eran firma från många andra håll. Hade man själv råkat ut för något sådant (?!) så skulle man ju kontakta firman som gjort felet på en gång, inte gå runt å berätta för kompisar å skapa såna här trådar.

Om svart på vitt finns så skulle nog stjernqvist racing vilja veta det, och då naturligtvis utreda samt åtgärda felet. Så om jag hade varit du så skulle jag be min kompis ta kontakt me firman så kan ja garantera att det komer lösa sej.

Mvh / Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!
Palander Sir
18 maj 2006 · 201 Inlägg

Virtual_Blå skrev:
Jag har ringt och beställt tid hos stjernqvist i uddevalla för å chippa min s40...

Snackade idag med en som chippat sin bil där, och han sa att när han fick tillbaka bilen så luktade det rök i hela bilen!

Hans bil går nu på 3 cylindrar (av 4) !!!

Nu undrar jag bara om det finns några här inne som har chippat sina bilar hos stjernqvist som kan dela sina meingar med mig!?

Hur ska jag göra?

vill ju inte ha en kass bil pga skojjare/nybörjare!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brosan fick sin  Audi TT -99 180hk chipad där i veckan och han är helnöjd iallafall. jag känner fler här som kör tex Golf, Subaru och peugout partner med fler som är chipat där och dom går klockrent utan problem.. Så du behöver inte vara rädd för att lämna in bilen där i alla fall,,

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+
Audi A4 1,8 T "Palle" (1996)
alxalx fresh'n'clean
18 maj 2006 · 147 Inlägg

Tänkte precis säga att det är väldigt dålig stil att sprida rykten om företag så här på Internet, enda gången det är OK som en varning är om han har bevis för att det var chippningen som var källan till problemet, och att företaget i fråga då inte tagit sitt ansvar..

På dig låter det som att han inte ens kontaktat firman efteråt, vilket är så dumt så att han förtjänar att få åka runt med tre cylindrar.

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"
Davv3
18 maj 2006 · 1 019 Inlägg

Låter ganska korkat faktiskt.. Då är det väl inte företagets fel, utan din korkade polares.. 14 dagars motorgaranti har dom ju.. Hade jag  råkat ut för det hade min bil stått utanför dom samma dag..

Har själv haft polare som fått bilen chippad där, och ingen har haft nått problem.. tänk efter innan du skriver nått nästa gång.. wink

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Virtual_Blå
18 maj 2006 · 145 Inlägg

Vill bara först säga att det e ingen kritik eller skitsnacka jag lagt upp här om företaget!. Utan jag vill bara veta OM några andra vart med om samma sak!?, det e väl inte så konstigt? Det finns ju oseriösa företag...

Det e inte min kompis som snackat med mig, har aldrig sagt det!, det var en kille som snackade om det när han hörde att jag pratade med min kompis om att chippa bilen där!, så jag kan tyvärr inte kontakta honom och säga att han ska kontakta stjernqvist...vet alltså inte vem killen är.

Men jag kan lungt säga att det känns ju bra nu när själva ägaren till och med vart här och skrivit!, nu vet man ju att dom vill kundens bästa och dom är ett seriöst företag!

jonns labil eller va det la bil
18 maj 2006 · 82 Inlägg

enkel teori

alla företag vill ju gå framåt och tjäna pengar,ett företag med dåligt rykte som säljer skitochinte står för det dom blirinte långvariga,

att bygga upp ett företags rykte tar år, att få ett dåligt rykte är gjort på en dag

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318
Tigerofsweden
16 augusti 2007 · 1 231 Inlägg

jag har genom andra hört att mr stjernqvist har lurat folk på chip osv , satt in gamla chip och så , om det är sant eller inte , det vet jag inte ...

vet bara att kompisen chippade sin bil där och det funkade och funkar fortfarande klockrent smile
mkt trevliga är dom och snabb support via mail smile
det är vad jag kan säga av egna o kompisens erfarenheter smile

chippade du bilen där eller hur blev det ?

loudness
16 augusti 2007 · 4 554 Inlägg

jag har vart inne där några ggr och fått ett bra bemötande

moffegrev
17 augusti 2007 · 228 Inlägg

har åxå bara gott som jag har hört från dem...

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Saab 9-5 "aero" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang