BAs

Bike
6 mars 2005 ·

har köpt en aktiv bas låda
o håller nu på att sätta in den i bilen allt är klart förutom en sladd det står rem på
det står för remout var det någon som sa
har ingen aning var den ska sitta om den ska ha plus eller minus pol
vart i cd spelaren ska den vara   fins det någon kontakt för det eller sätter man i sidan av radion med skruv eller vad gäller.

tar i mot alla svar.

jepz
6 mars 2005 · 3 Inlägg

Stereon har en utgång för el-antenn/remote (kolla instruktionsbok till stereon) den ska kopplas till direkt till stegets remote... den gör att steget sätts på när du sätter på stereon.

Rupa
6 mars 2005 · 20 Inlägg

Signalkabel wink, brukar vara ganska enkel att hitta bakom cd,n.

Mazda 626 v6, I love my car! ;)
Bike
6 mars 2005 ·

har hitta det så det är reko nu men stör mig på en annan sak
när man ska stänga av steroen får man hålla på en knapp i ca 5 sek
så koppla den på nyckel tänke nöjd o bra men nu tappar den  minnet varje gång  finns det något sätt man kan mäta eller testa för kontakterna är för små  för att komma in med ett mät instrument med  så  HELP

loudness
6 mars 2005 · 4 554 Inlägg

japp det är som dom säger oftast finns det en liten remote kabel med lågnivån den går att använda men är så tunn att den går lätt av. den ger nog inga upphov till störningar eftersom den levererar så små strömmar.. sen om du vill kan du koppla in lampor å sånt på remoten men belasdta den inte med mer än vad som är angivet. sätt in ett relä isåfall men kolla upp hur mycke ström den kräver... lycka till

jepz
6 mars 2005 · 3 Inlägg

Angående att den tappar minnet... i bilen finns det troligen två strömkablar... en som det alltid ligger ström på och en som får ström när man vrider på tändningen. den som det ligger ström på hela tiden ska vara kopplad till stereon, annars tappar den minnet.
Hittar du inte kablarna testa med glödlampa eller om du har några mätinstrument...

Bike
6 mars 2005 ·

tack för alla svar    maila mitt märket     jag hade på min spelare o fick ritning på alla er dragningar så det löste sig

Senast redigerat av Bike (6 mars 2005)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang