extra sprut till turbon.!

_-gniraz-_
23 maj 2006 · 91 Inlägg

Är så att jag skulle vilja ha extra sprut ( 4 spridare på tryckröret innan spjälhuset) till min sierra den får lite dålig med sopa och undrar om det är någon som har typp en sprängskis på hur man kopplar allt har aldrig gjort något förut skulle vara väldigt tacksam om någon kunde dela med sig av den.!

Mvh fredrik

201 6.77 174blås
402 10.53 213blås
nocontrol.se
Ford Sierra 2.0 turbo "No Control.se" (1988)
Sharky
23 maj 2006 · 10 287 Inlägg

Men det brukar följa med kopplingsanvisning när man köper ett tillskottssprut.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Germax
23 maj 2006 · 12 086 Inlägg

Jag skulle tippa på att vi snackar startspridare och folkrace lösningar.. inga instruktionsböcker big_smile

_-gniraz-_
23 maj 2006 · 91 Inlägg

jo men skulle vilja se typp hur andra gjort värkar som dom flesta byger själva tar grager från saab turbobilar och liknande eller har jag fel?

Mvh fredrik

Sharky skrev:
Men det brukar följa med kopplingsanvisning när man köper ett tillskottssprut.

/Göran

201 6.77 174blås
402 10.53 213blås
nocontrol.se
Ford Sierra 2.0 turbo "No Control.se" (1988)
jonTe
24 maj 2006 · 5 710 Inlägg

_-gniraz-_ skrev:
värkar som dom flesta byger själva tar grager från saab turbobilar och liknande eller har jag fel?

Stämmer, kallstartsventil/er som startas av en justerbar SAAB original tryckvakt är en klassiker.

MVH Jonas
..............
Dotte funderare...
24 maj 2006 · 83 Inlägg

Men de där JÄ**A tryckvakterna pajjar ju alltid membranen i så satsa på en microbrytare i stället.. kostar mellan 2-300kr. O så 4! kallstartsventiler?????? Ska du dränka stackaren?? skulle tippa på att en eller 2 skulle räcka för o kyla med...

BMW 535d (2008)
diforce
25 maj 2006 · 279 Inlägg

_-gniraz-_ skrev:
Är så att jag skulle vilja ha extra sprut ( 4 spridare på tryckröret innan spjälhuset) till min sierra den får lite dålig med sopa och undrar om det är någon som har typp en sprängskis på hur man kopplar allt har aldrig gjort något förut skulle vara väldigt tacksam om någon kunde dela med sig av den.!

Mvh fredrik

kolla in skogenracing.com ..där står det enklaste sättet iaf;)

two lies don´t cancel each other out
_-gniraz-_
25 maj 2006 · 91 Inlägg

Vart står det någonstans?


diforce skrev:

_-gniraz-_ skrev:
Är så att jag skulle vilja ha extra sprut ( 4 spridare på tryckröret innan spjälhuset) till min sierra den får lite dålig med sopa och undrar om det är någon som har typp en sprängskis på hur man kopplar allt har aldrig gjort något förut skulle vara väldigt tacksam om någon kunde dela med sig av den.!

Mvh fredrik

kolla in skogenracing.com ..där står det enklaste sättet iaf;)

201 6.77 174blås
402 10.53 213blås
nocontrol.se
Ford Sierra 2.0 turbo "No Control.se" (1988)
diforce
26 maj 2006 · 279 Inlägg

_-gniraz-_ skrev:
Vart står det någonstans?


diforce skrev:

_-gniraz-_ skrev:
Är så att jag skulle vilja ha extra sprut ( 4 spridare på tryckröret innan spjälhuset) till min sierra den får lite dålig med sopa och undrar om det är någon som har typp en sprängskis på hur man kopplar allt har aldrig gjort något förut skulle vara väldigt tacksam om någon kunde dela med sig av den.!

Mvh fredrik

kolla in skogenracing.com ..där står det enklaste sättet iaf;)

på sierra del 1 el 2 så finns det ett kopplingsschema:)

two lies don´t cancel each other out
Gurrathaman
3 oktober 2007 · 155 Inlägg

Tror inte att du dränker den med 4kallstartsventiler.. aktivera dem i 2 steg ska ju va bra har ja hört.tongue

Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..
Sharky
3 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

2006-05-23 09:16:03....

Lite gammal tråd.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang