Försäkring på era bilar ?

John87 Stolt Volvoägare
20 december 2007 · 4 913 Inlägg

Blixten854 skrev:
Det där med att man får betala straffavgift för att man inte har försäkrat genom något bolag är väl bara bullshit! Farsan köpte motorcykel och fixade försäkring någon vecka efter köpet, fick senare ett brev att han skulle betala ca 3000 kanske för den tiden den varit oförsäkrad. Men brevet var ju inte från försäkringsbolaget utan någon intresseorganistation och när fan har man hört att man är skyldig att betala för något sånt så han sket i att betala det. Inga problem, vart samma sak med syrrans EU moppe. Sket i det också. Har inte fått några brev sen. Går ni på allt!

En nära vän till mig sket i den där också.
Nu har han skulder som ligger hos kronofogden.

Trafikföreningen eller nåt sånt heter bolaget.
Anledningen är att en bil (kanske inte är samma regler för mc) MÅSTE vara försäkrad för att få köras på allmän väg.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Pellefax
20 december 2007 · 644 Inlägg

John87 skrev:

Blixten854 skrev:
Det där med att man får betala straffavgift för att man inte har försäkrat genom något bolag är väl bara bullshit! Farsan köpte motorcykel och fixade försäkring någon vecka efter köpet, fick senare ett brev att han skulle betala ca 3000 kanske för den tiden den varit oförsäkrad. Men brevet var ju inte från försäkringsbolaget utan någon intresseorganistation och när fan har man hört att man är skyldig att betala för något sånt så han sket i att betala det. Inga problem, vart samma sak med syrrans EU moppe. Sket i det också. Har inte fått några brev sen. Går ni på allt!

En nära vän till mig sket i den där också.
Nu har han skulder som ligger hos kronofogden.

Trafikföreningen eller nåt sånt heter bolaget.
Anledningen är att en bil (kanske inte är samma regler för mc) MÅSTE vara försäkrad för att få köras på allmän väg.

Stämmer,dom skickar vidare till kronofogden om man inte betalar,inte en chans att slippa undan det!  Trafikförsäkringsföreningen heter det förresten..

Senast redigerat av Pellefax (20 december 2007)

John87 Stolt Volvoägare
20 december 2007 · 4 913 Inlägg

Blixten854 skrev:
Jo jag vet att den måste vara försäkrad för att få köras på allmän väg, men det räker väl med trafikförskring? MC'n som farsan köpte kördes ju inte på allmän väg, hämtades med släp. Men sa inte något här innan att han fick dessa straffavgifter för att han bara hade trafikförsäkring? Det kan ju inte stämma? Man kan väl köra med bara trafikförsäkring?

Ja, men trafikförsäkring är en försäkring.
Har du ingen försäkring får du straffavgifter från "Trafikförsäkringsföreningen". Betalar du inte dom får du en påminnelse och tillslut ligger dom hos kronofogden som kräver in pengarna.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
John87 Stolt Volvoägare
20 december 2007 · 4 913 Inlägg

cherylee skrev:
hade jag haft imprezan hade jag fått betala 3168 kr/mån i helförsäkring på mig.. sjuukt

Konstigt? wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
John87 Stolt Volvoägare
20 december 2007 · 4 913 Inlägg

cherylee skrev:

John87 skrev:

cherylee skrev:
hade jag haft imprezan hade jag fått betala 3168 kr/mån i helförsäkring på mig.. sjuukt

Konstigt? wink

ja hata bo i sthlm, hade jag bott på landet eller i en liten by hade d vart betydligt billigare

Det finns en anledning till att t.ex en Impreza är dyr.
För dig finns det flera anledningar:
Du är ganska ung.
Du bor i Sthlm.

Den hade inte blivit billig på landet, men betydligt mycket billigare.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Kayhan
20 december 2007 · 407 Inlägg

Betalar ca 5100 per år på audin, Helförsäkrad smile

Skyracer Skyracer
20 december 2007 · 917 Inlägg

Allt samlat hos IF.
Ca 500:- för Skylinen och 300:- för Golfen per månad, helförsäkring.

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Toyota GR86 (2022)
STriiiker
2 januari 2008 · 609 Inlägg

Kollade upp atava, deras helförsäkring var halva min halvförsäkring på länsförsäkringar.. Ett smart sätt är att gå in på http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se/ och kolla skillanderna.

Chrill27
2 januari 2008 · 553 Inlägg

Pröjsar ca 2700 kr för halvförsäkringen på min 850 tongue hos volvia då

jennygolf
2 januari 2008 · 38 Inlägg

betalar 18.600 kr i år (full försäkring)  för bmw 318is på mej som e 24 !! darför  har jag såld bmw !! nu  funderar på att impotera en M3 w46, MEN kolla bensin PRIS!! de e dumma i huvud

Wee
2 januari 2008 · 501 Inlägg

350riksdaler/månad helförsäkring.

OBS: Ironi
Turbojesus Flickspanare
2 januari 2008 · 728 Inlägg

Har halvförsäkring på Volvon, betalar 572kr i månaden. Är under 24år.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
2 januari 2008 · 1 290 Inlägg

Saaben: Helförsäkring hos Länsförsäkrinar 11050kr plus 550kr Saab Assistance.

Saabs egna försäkring som skulle vara bra o billig sa dom... 24000kr.....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Ricko81
2 januari 2008 · 9 Inlägg

Helförsäkring hos Aktsam, betalar runt 5500kr/året.

Aga_Diff Bärs!
2 januari 2008 · 3 456 Inlägg

Wee skrev:
350riksdaler/månad helförsäkring.

huh? på Beemern? Vilket bolag har du om man får fråga?



Jag har trafik på Atava ~ 490kr/månad... hmm

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang