ändra ET på fälgar?

XeroX
2 mars 2006 · 68 Inlägg

har ett par fälgar med et 20...detta går inte riktigt ihop på min audi 90 då däcken är 225 breda. tänkte därför kolla om det går att typ svarva ner så fälgarna kommer inåt mer utan att få total obalans??

Man får inte ta livet för seriöst, man kommer aldrig ur de levande ändå!
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
2 mars 2006 · 1 781 Inlägg

kolla med fälgexperterna finns någon tråd här om dom

Team Insane Racing
shogun
2 mars 2006 · 2 117 Inlägg

XeroX skrev:
har ett par fälgar med et 20...detta går inte riktigt ihop på min audi 90 då däcken är 225 breda. tänkte därför kolla om det går att typ svarva ner så fälgarna kommer inåt mer utan att få total obalans??

Däcken/fälgarna hamnar, om jag förstått ditt problem riktigt, för nära skärmkanten.
Att minska ET är ju en enkel sak med hjälp av spacers men tvärtom innebär för det mesta ett stort problem.

Det går antagligen att svarva ned den del som ligger an mot navet men inte mycket eftersom muttrar/bultar måste kunna dras åt utan att godset spricker. Att flytta hela centrumdelen utåt är ju också möjligt på splitfälgar men på vanliga så är det en kostsam historia.

Skärmbreddning är en ytterligare möjlighet. Kanske räcker det med att du valsar in skärmkanten? Kan göras utan att lacken tar skada. Man rullar helt enkelt in skärmkantens vinkel så att den ligger vikt mot själva skärmens insida. Tjänar man några centimeter på. Finns en del firmor som har sådan utrustning. I Göteborg tex MH-styling/Bilmodecenter i Hisings Backa.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang