Ladda upp era dikeskörningar här!

LasseMan underordnad allfixare
17 mars 2008 · 696 Inlägg

Lägg upp era dikeskörningar här smile

http://212.63.204.54/gallery/archive/2291/283496_1u15ob.jpg
detta är vad jag lyckats med

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
Racso Dr Snuggles
17 mars 2008 · 956 Inlägg

Hahaha, hur i helvete gick det till ? big_smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
LasseMan underordnad allfixare
17 mars 2008 · 696 Inlägg

fick möte med en annan grävare och det var lite för löst i vägkanten smile  som tur var så hade jag ett lass med grus påhängt så det var nog därför jag inte tippade

Senast redigerat av LasseMan (17 mars 2008)

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
pippaaN
17 mars 2008 · 987 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=59486&image=750938 http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=pippaaN&cat=16492&image=84065

i like it load
LasseMan underordnad allfixare
17 mars 2008 · 696 Inlägg

Berätta gärna händelseförloppet med smile

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
larzon
17 mars 2008 · 47 Inlägg

Sådär går de när man envisas med att köra fordon som man inte har behörighet till

nizze15
17 mars 2008 · 280 Inlägg

Körde pistmaskin i en av våra skidbackar... Körde längst ut på kanten av backen, och vad händer... jo kanten brister... Hade kommit en massa snö i flera veckor så snön hade inte hunnit packa till sig så det bar iväg ner för en rätt brant kant och sen trasslade jag in mig mellan ett par trädbig_smile Kan ju säga att det var tur att det var en pistmaskin jag satt i då slänten jag hamnade i var BRANT.. en pistmaskin välter man ju inte direkt med i första taget som tur är... så det var ju bara å ringa på en annan förare som fick komma mitt i natten och bärga maskinen.. gick fint och dra upp den med winchwire från andra maskinen.. Synd bara att jag glömde å ta kort:P

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
LasseMan underordnad allfixare
17 mars 2008 · 696 Inlägg

nizze15 skrev:
Körde pistmaskin i en av våra skidbackar... Körde längst ut på kanten av backen, och vad händer... jo kanten brister... Hade kommit en massa snö i flera veckor så snön hade inte hunnit packa till sig så det bar iväg ner för en rätt brant kant och sen trasslade jag in mig mellan ett par trädbig_smile Kan ju säga att det var tur att det var en pistmaskin jag satt i då slänten jag hamnade i var BRANT.. en pistmaskin välter man ju inte direkt med i första taget som tur är... så det var ju bara å ringa på en annan förare som fick komma mitt i natten och bärga maskinen.. gick fint och dra upp den med winchwire från andra maskinen.. Synd bara att jag glömde å ta kort:P

haha fyfan ja en pistmaskin är ju inget man vill åka pulka med..

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
nizze15
17 mars 2008 · 280 Inlägg

LasseMan skrev:

nizze15 skrev:
Körde pistmaskin i en av våra skidbackar... Körde längst ut på kanten av backen, och vad händer... jo kanten brister... Hade kommit en massa snö i flera veckor så snön hade inte hunnit packa till sig så det bar iväg ner för en rätt brant kant och sen trasslade jag in mig mellan ett par trädbig_smile Kan ju säga att det var tur att det var en pistmaskin jag satt i då slänten jag hamnade i var BRANT.. en pistmaskin välter man ju inte direkt med i första taget som tur är... så det var ju bara å ringa på en annan förare som fick komma mitt i natten och bärga maskinen.. gick fint och dra upp den med winchwire från andra maskinen.. Synd bara att jag glömde å ta kort:P

haha fyfan ja en pistmaskin är ju inget man vill åka pulka med..

Nix, eller att det glider i backen händer typ varje kväll, men bara man håller sig i backen brukar det gå och kontrollera lite halvt... det är ju värre när man kör ut efter kanterna av backen.

När man åker nedför kan man ju antingen få för mycket snö framför sig så maskinen börjar kana på all lössnö eller så är det lös redan i backen så maskinen börjar glida... Då gäller det att gasa för att få banden att rensa ut snön och förhoppningsvis få fäste igen, och med det innebär också att farten blir rätt hög eftersom det brukar luta lite grann i en skidbacke och med en 12ton tung maskin så går det rätt fort. Men om man inte får fäste med banden så kan man styra maskinen hyffsat bra med schaktbladet, alltså man tiltar ner någon sida av spetsen på bladet och då kan man iaf styra dit man vill:D

Det gäller och ha lite is i magen, man får inte stressa upp sig i första taget precis:P

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang