Misshandel, Våld, Skottlossningar - Värre blir det!

J-J-JOHAN
1 september 2008 · 50 Inlägg

Alla borde läsa Svensk Maffia, där står det mesta eller...ja ni fattar

"No chrome on the wheels, I'm a grown-up for real"
Big_JN
1 september 2008 · 2 126 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

Big_JN skrev:
Värst bland alla gängen skulle jag säga att den Jugoslaviska maffian är! Dom bangar inte för något samt att det är pga dom som det kommer in en massa handeldvapen till Sverige just nu!

bandidos eller hells angels stället nog upp på vad du säger bara du betalar för dig så

Finns nog en anledning till varför det blev vapenvila mellan H-A och Bandidos i Skåne när den Jugoslaviska maffian etablerade sig här!

jonesono Personal- och beteendevetare
1 september 2008 · 1 082 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

jonesono skrev:

Team-Adolfsson skrev:
Bandidos ser man rätt ofta här jag bor
liten skitby med 5000 invånare
har lokal å hela köret några mil härifrån
jävlas man inte med dom är dom faktiskt riktigt trevliga big_smile

Det är just det som är grejen!
Man jävlas inte med dem eftersom det kommer gå riktigt illa då.
Å andra sidan, om man blir för "tillmötesgående" med dessa så sitter man plötsligt i klistret med tjänster och gentjänster... Inte heller bra och kan sluta minst lika illa!
Man skall komma ihåg att Bandidos är knappt hälften så pass välorganiserade som HA.
Där finns det en helt annan typ av organisering med presidenter på höga höjder och vad man kan likna vid "lakejer" i botten. Man är mer slipade i sin verksamhet och har bättre koll på sina medlemmar än Bandidos som tar in lite mer "ostabila" människor (om man nu kan tala om mer stabila/mindre stabila människor i dessa kretsar).

sant till en viss del det dät
tjänster och gentjänster stämmer riktigt bra
känner några som "köpt" tjänster av bandidos
det är inte billigt men kan man betala för sig så fixar dom det mesta

Det är aldrig att "gå in" som är problemet... det är när du skall ta dig ur.
Även om "man" (känns inte helt 100 att använda "man" i det här samanhanget) tycker att det är en kanonbra idé att till en början fixa tjänster (och gentjänster) med dessa nätverk, så står man definitivt med skägget i lådan en dag när man inte vill längre. Nätverket slutar aldrig att fungera även om du inte vill vara med på noterna längre. Det är inte billigt att gå ur, om vi bara skall ta upp siffrorna. Psyket är vid det här laget förmodligen redan gravt fördärvat (och mer därtill, så som familjen, omgivningens syn osv).

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Opelmadness German cars, quality and beyond
1 september 2008 · 8 197 Inlägg

Händer en massa skit överallt tycker jag. sad
Usch... Bor i en liten håla, men det händer för mycket här redan.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Amstaff
1 september 2008 · 253 Inlägg

Här i norr händer inget.. Tror sist jag hörde ett spännande larm i Umeå var när det mitt i en lördagsnatt kom in ett samtal där "Far och son hade på fyllan bråkat över ett fiskenät"..

BMW 318D xDrive "Sportsline" (2016)
HKS C(^^,)
1 september 2008 · 453 Inlägg

loop skrev:
Hehehe. En kompis pojkvän var ifrån nåt New york ghetto, han vågade knappt gå ut i nån fransk förort där han bodde ett kort tag. Det var det jävligaste han varit med om.

Jag har för övrigt bott i Biskopsgården, Angered och Alby, det är inga som helst problem. Man behöver ju knappast lägga sig i allt, ungefär som på landet, varför bry sig om grannen bränner hemma.

Inga problem i Biskop  mad   ?   Bodde där jag med!  Rena helvetet. Blev rånad på mobil ,  Misshandlad när jag inte hade några pengar kvar efter vart ute o krökat istan!  Det räckte för mig för att flytta därifrån!
Samma nere vid Länsmans! Minns du kiosken som fanns vid spårvagnshållplatsen i Länsmans ?
Han killen som ägde det " george " blev ju ganska brutalt kniv mördad!

Senast redigerat av HKS (1 september 2008)

TMW-Performance Avstängd
1 september 2008 · 914 Inlägg

Pikey skrev:

Saab900Racing skrev:

FireTraXX skrev:

Du vet uppenbarligen inte ett skit, tycker inte du ska uttala dig om det då.

Förklara du då, som vet?

Förklara skillnaden mellan Maffia och gäng!

Okej, här har du ditt svar på skillnaden mellan maffia och gäng:

Skillnad mellan maffia och organiserad brottslighet är att en maffia har starkt inflytande över politik, myndigheter och den finansiella kapital och penningmarknaden, vilket inte krävs för att definieras som organiserad brottslighet. Ryssland är ett bra exempel på detta där organiserad brottslighet går hand i hand med politik, myndighetsutövning och bankväsendet. Ibland gär det inte att urskilja vad som är vad. Till exempel har rysk maffia denna makt vilket inte förortsgängen i Sverige har trots att båda företeelserna kan klassificeras som organiserad brottslighet så har den ryska organiserade brottsligheten en klart maffialikande struktur vilket inte förortsgängen i Sverige har. Det finns klara indikationer på att rysk maffia kontrollerar stora delar av bankväsendet, har starka kopplingar ända upp till presidentämbetet (vilket tydligt framkom under Jeltsinadministrationens epok då kända oligarker tog kontroll över statliga tillgångar under märkliga förhållanden.

Nu vill jag höra den version av det?

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
TMW-Performance Avstängd
1 september 2008 · 914 Inlägg

Nå, Pikey?

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
IceEyes Varningar: För många..
1 september 2008 · 2 552 Inlägg

Amstaff skrev:
Här i norr händer inget.. Tror sist jag hörde ett spännande larm i Umeå var när det mitt i en lördagsnatt kom in ett samtal där "Far och son hade på fyllan bråkat över ett fiskenät"..

Sov du när Hagamannen härjade? tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Pikey
1 september 2008 · 2 283 Inlägg

Saab900Racing skrev:

Pikey skrev:

Saab900Racing skrev:

Förklara du då, som vet?

Förklara skillnaden mellan Maffia och gäng!

Okej, här har du ditt svar på skillnaden mellan maffia och gäng:

Skillnad mellan maffia och organiserad brottslighet är att en maffia har starkt inflytande över politik, myndigheter och den finansiella kapital och penningmarknaden, vilket inte krävs för att definieras som organiserad brottslighet. Ryssland är ett bra exempel på detta där organiserad brottslighet går hand i hand med politik, myndighetsutövning och bankväsendet. Ibland gär det inte att urskilja vad som är vad. Till exempel har rysk maffia denna makt vilket inte förortsgängen i Sverige har trots att båda företeelserna kan klassificeras som organiserad brottslighet så har den ryska organiserade brottsligheten en klart maffialikande struktur vilket inte förortsgängen i Sverige har. Det finns klara indikationer på att rysk maffia kontrollerar stora delar av bankväsendet, har starka kopplingar ända upp till presidentämbetet (vilket tydligt framkom under Jeltsinadministrationens epok då kända oligarker tog kontroll över statliga tillgångar under märkliga förhållanden.

Nu vill jag höra den version av det?

Detta är ju inte din version av det, varför ska du höra min? Du har ju bara coppat allt på wikipedia.

R.I.P. Michael Jackson!
Rand
1 september 2008 · 1 024 Inlägg

konsigt kortedala är ett getto för fan.. händer nåt där varge dag..

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
MrKerm Avstängd
1 september 2008 · 1 557 Inlägg

Ähh va fan det e väl lugnt här i wilda western tongue (på kartan står det kortedala) händer ju grejer jämt big_smile Aldrig tråkigt

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
KimVsWorld Mästare
1 september 2008 · 2 947 Inlägg

hur blev det med maffiadiskussionen? och är det någon som kan klistra in lite intressant fakta från den tydligen läsvärda boken " Svensk Maffia " ?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Sushikocken Sleeper
1 september 2008 · 3 084 Inlägg

Saab900Racing skrev:
Många gangster's här märker jag xD haha lägg ner för fan.

Ja, Rosengård är så ghetto.. Lol åk till USA och besök ett ghetto, och kom hem och säg igen att rosengård är ett ghetto. sopor

vad definerar ett ghetto..?

taget från Wiki
"I överförd bemärkelse är ett getto ett slumområde där socialt utsatta bor av ekonomiska skäl. Sådana områden finns i många länder. Välkända exempel är vissa fattiga storstadsförorter dominerade av särskilt svarta eller latinamerikaner i USA, till exempel Harlem (Manhattan, New York City) & Compton (Los Angeles, Kalifornien). Kriminalitet är ett vanligt problem i sådana områden."

90% arbetslösa i rosengård och brott begås ju mest hela tiden. Vart där 2ggr ungdomarna är uppkäftiga 11år och röker. Andra gången så stod nåra andra killar och kasta sten i rosengårdsbadet. Det var för övrigt de enda ungarna man mötte men det säger mycket.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Sushikocken Sleeper
1 september 2008 · 3 084 Inlägg

dessutom har Hellsangels haft kontakter med högt uppsatta politiker och ja HA bär också kostym och är politiskt aktiva. Vi lever inte i smurflandet! skillnaden mellan sverige och ghetton i USA är att där kan vilken kiddo som helst gå in i butiken och köpa en spas med granatkastare. Hade ju definitivt sett likadant ut i sverige med samma vapenlagar. (viss tendens av överdrift men det hoppas jag ni fattar)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
TMW-Performance Avstängd
2 september 2008 · 914 Inlägg

Pikey skrev:

Saab900Racing skrev:

Pikey skrev:

Förklara skillnaden mellan Maffia och gäng!

Okej, här har du ditt svar på skillnaden mellan maffia och gäng:

Skillnad mellan maffia och organiserad brottslighet är att en maffia har starkt inflytande över politik, myndigheter och den finansiella kapital och penningmarknaden, vilket inte krävs för att definieras som organiserad brottslighet. Ryssland är ett bra exempel på detta där organiserad brottslighet går hand i hand med politik, myndighetsutövning och bankväsendet. Ibland gär det inte att urskilja vad som är vad. Till exempel har rysk maffia denna makt vilket inte förortsgängen i Sverige har trots att båda företeelserna kan klassificeras som organiserad brottslighet så har den ryska organiserade brottsligheten en klart maffialikande struktur vilket inte förortsgängen i Sverige har. Det finns klara indikationer på att rysk maffia kontrollerar stora delar av bankväsendet, har starka kopplingar ända upp till presidentämbetet (vilket tydligt framkom under Jeltsinadministrationens epok då kända oligarker tog kontroll över statliga tillgångar under märkliga förhållanden.

Nu vill jag höra den version av det?

Detta är ju inte din version av det, varför ska du höra min? Du har ju bara coppat allt på wikipedia.

Och? Det är ju precis det här jag har snackat om.. Överenstämmer till 100% med mina åsikter angående det här, så låt höra nu då?

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Tiger1978 Fattig student
2 september 2008 · 1 282 Inlägg

Ja och ryssarna har varit etablerade i sverige många år..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Pikey
2 september 2008 · 2 283 Inlägg

Saab900Racing skrev:

Pikey skrev:

Saab900Racing skrev:

Okej, här har du ditt svar på skillnaden mellan maffia och gäng:

Skillnad mellan maffia och organiserad brottslighet är att en maffia har starkt inflytande över politik, myndigheter och den finansiella kapital och penningmarknaden, vilket inte krävs för att definieras som organiserad brottslighet. Ryssland är ett bra exempel på detta där organiserad brottslighet går hand i hand med politik, myndighetsutövning och bankväsendet. Ibland gär det inte att urskilja vad som är vad. Till exempel har rysk maffia denna makt vilket inte förortsgängen i Sverige har trots att båda företeelserna kan klassificeras som organiserad brottslighet så har den ryska organiserade brottsligheten en klart maffialikande struktur vilket inte förortsgängen i Sverige har. Det finns klara indikationer på att rysk maffia kontrollerar stora delar av bankväsendet, har starka kopplingar ända upp till presidentämbetet (vilket tydligt framkom under Jeltsinadministrationens epok då kända oligarker tog kontroll över statliga tillgångar under märkliga förhållanden.

Nu vill jag höra den version av det?

Detta är ju inte din version av det, varför ska du höra min? Du har ju bara coppat allt på wikipedia.

Och? Det är ju precis det här jag har snackat om.. Överenstämmer till 100% med mina åsikter angående det här, så låt höra nu då?

Vänta lite... Ska bara hitta en sida jag ska coppa från.

R.I.P. Michael Jackson!
TMW-Performance Avstängd
3 september 2008 · 914 Inlägg

Pikey skrev:

Saab900Racing skrev:

Pikey skrev:

Detta är ju inte din version av det, varför ska du höra min? Du har ju bara coppat allt på wikipedia.

Och? Det är ju precis det här jag har snackat om.. Överenstämmer till 100% med mina åsikter angående det här, så låt höra nu då?

Vänta lite... Ska bara hitta en sida jag ska coppa från.

Tänkte väl det, inget svar.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
EckeHolmgren T5 & R Fantast
3 september 2008 · 1 279 Inlägg

det kan bli värre big_smile

Erik H
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang