Mini med volvo motor.

Jazer
18 oktober 2008 · 23 Inlägg

Jag är nybörjare inom bil världen och för några dagar sen fick jag en idé om att sätta en volvomotor bak i en hund koja big_smile Men det var några saker som jag inte kunde reda ut.

Ifall jag tar hela drivpaketet från en framhjulsdriven volvo och sätter bak i hundkojan så kommer ju växelspaken gå åt fel håll, hur ska man göra för att få den åt "rätt håll" smile

JonasHalt
18 oktober 2008 · 699 Inlägg

Känns som att det är det minsta problemet du! tongue

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Sokrates Eliminator
18 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

DEt låter väl som det minsta problemet med den ombyggnaden.

Volvo: Fram,,,Vxllåda <------>spak /ettan framåt
Mini: Fram,,,Spak-<---->Växellåda /ettan framåt.

Finns betydligt svårare ekvationer med den id'en.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
kawiZz RMR-Crew
18 oktober 2008 · 478 Inlägg

Haha, du kommer kunna köra bakhjul med den lätta jävla bilen med tanke på att du har motorn bak. ;D

Jazer
18 oktober 2008 · 23 Inlägg

jaa lätt skulle det nog inte bli wink men jag lekte med tanken och det var just det här problemet som jag fastnade på tongue kan du utveckla svaret lie mer Sokrates jag fatta inte riktigt vad du menade med det du skrev smile är som sagt ganska ny inom det här så jag kanske ställer dumma gråger ;D

998cc
18 oktober 2008 · 872 Inlägg

Jazer skrev:
jaa lätt skulle det nog inte bli wink men jag lekte med tanken och det var just det här problemet som jag fastnade på tongue kan du utveckla svaret lie mer Sokrates jag fatta inte riktigt vad du menade med det du skrev smile är som sagt ganska ny inom det här så jag kanske ställer dumma gråger ;D