Varför är det så hett att köpa en civilpolisbil och sedan säga det hela tiden till alla?

volvoentusiasten
3 april 2009 · 4 005 Inlägg

Tjena!

Undrar lite om den här företeelsen om varför folk höjer sina bilar till skyarna bara för att bilen har brukats av polisen tidigare.

Varför är detta så "coolt"?
Bilen är inte en polisbil fortfarande och all utrustning är borta. Det står inte i Transpotstyrelsens register att den är en polisbil längre.

Borde inte detta känneteckna att bilen är sämre än en icke-polisbil då den kan ha varit smälld, hårt körd m.m?

Eller handlar det om myten att polisbilar är trimmade som fan och kommer ifatt alla bilar? (ja vissa är det)

Eller bara det att det är något extra, som DIN bil aldrig kan bli.

Vad tror ni?

Edit: Transportstyrelsen heter det nu ja, tack MrEricsson

Senast redigerat av linuslinje (3 april 2009)

Darkie dARKiE
3 april 2009 · 5 031 Inlägg

alla bilar kan bli en polis bil så tror inte att det är det ialf, annars vet jag inte. Tycker bara det är löjligt, för när jag ser det så tänker jag usch, tänk vad mycket äckliga personer som suttit i den och spytt å spottat å grejor.. haha men men wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
båge montör och hobby mekaniker
3 april 2009 · 2 672 Inlägg

ser ingen direkt status i det, hårt körda! dock säkert bra servade men ändå!!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
volvoentusiasten
3 april 2009 · 4 005 Inlägg

Jag var o tittade på en 940 förut för länge sen, jag tror säljaren sa 35 gånger att det var en polisbil. smile

Mortalis VW-nörd?
3 april 2009 · 4 332 Inlägg

Ja tror att alla hål i instrumentpaneler och eventuellt i tak osv är skithäftigt och gör bilen snabbare och coolare

Stellan_Clausen
3 april 2009 · 635 Inlägg

linuslinje skrev:
Tjena!

Undrar lite om den här företeelsen om varför folk höjer sina bilar till skyarna bara för att bilen har brukats av polisen tidigare.

Varför är detta så "coolt"?
Bilen är ju inte en polisbil fortfarande, all utrustning är borta och det står inte i vv register att den är en polisbil.

Borde inte detta känneteckna att bilen är sämre än en icke-polisbil då den kan ha varit smälld, hårt körd m.m?

Eller är det den här myten om att polisbilar är trimmade som fan och kommer ifatt alla bilar?

Eller bara det att det är något extra, som DIN bil aldrig kan bli.

Vad tror ni?

Jag har ägt en gammal F.D polisbil, en volvo 244 87a, i bilens reggpapper så stog det fortfarande polisbil... coolt, eller hur !!?? cool wink

kolvas
3 april 2009 · 4 001 Inlägg

Hot_Rod_Nisse skrev:

linuslinje skrev:
Tjena!

Undrar lite om den här företeelsen om varför folk höjer sina bilar till skyarna bara för att bilen har brukats av polisen tidigare.

Varför är detta så "coolt"?
Bilen är ju inte en polisbil fortfarande, all utrustning är borta och det står inte i vv register att den är en polisbil.

Borde inte detta känneteckna att bilen är sämre än en icke-polisbil då den kan ha varit smälld, hårt körd m.m?

Eller är det den här myten om att polisbilar är trimmade som fan och kommer ifatt alla bilar?

Eller bara det att det är något extra, som DIN bil aldrig kan bli.

Vad tror ni?

Jag har ägt en gammal F.D polisbil, en volvo 244 87a, i bilens reggpapper så stog det fortfarande polisbil... coolt, eller hur !!?? cool wink

fan vad tuff du är! får jag ta på dig? tongue

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Torger Tok i sina bästa dar
3 april 2009 · 386 Inlägg

båge skrev:
ser ingen direkt status i det, hårt körda! dock säkert bra servade men ändå!!

De brukar ju gamla postbilar oxå vara wink hade en blå 240 som var vänsterstyrd gammal postbil de e fan fränare än nån gammal neräcklad snuthäck:p

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
expect1991
3 april 2009 · 1 814 Inlägg

Inget som är bättre i mina ögon men kanske lite ovanligt bara...

volvo_bambi
3 april 2009 · 17 Inlägg

Dom kanske inte har något bättre å kunna skryta om tongue

VOLVO- The Intelligent Choice
Volvo 740 GL "Hävarn" (1988)
LilleSKUTT
3 april 2009 · 512 Inlägg

har haft en gammal polsbil ( amazon kombi ) å den var lite cool för den var det lite mer effekt i från original (annan kam dubbla su) samt inredningen tex var dörrsidorna klädda med aluminium och lite extra knappar i instrumentpanelen  samt fästen för batong ,fack på ryggstödet för reflexväst/ regnkapp dragkedjefack i taket , sökarlyckta mm å det är ju lite coolt

Senast redigerat av LilleSKUTT (3 april 2009)

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
coffs
3 april 2009 · 29 Inlägg

Kan väl vara så att personen tycker det är tufft att köra omkring i en bil med ett reg-nummer som någon enstaka epa-raggare kanske känner igen, då de finns folk som faktiskt har bra koll på vilka civilpolisbilarna är i ens stad.. tongue

Martin 9-3 Fisketokig
3 april 2009 · 2 997 Inlägg

Det är väl skithäftigt?

Kunna komma över en gammal svensk bil där baksätet brukats lika hårt som en sliten jänkare.
Finns säkert blod och spyor kvar om man letar noga i sömmarna.

Skulle aldrig kunna ta emot något dylikt och framförallt inte skryta om det.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Mortalis VW-nörd?
3 april 2009 · 4 332 Inlägg

Elda skrev:
Vissa föredetta polisbilar kan ju vara lite tuffa men oftast äldre modeller tex http://www.garaget.org/?car=107851.

Älska verkligen solluckan som är SPECIAL för att upptäcka polishelikoptrar, haha, ja de har väl alla bilar med sollucka då, en polis-extra-utrustning, och ett par lampor i taket för interiörbelysning, skitcool

Zahak Prisjägare
3 april 2009 · 238 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=ru7M2dLk … re=related

Klart det är coolt med gamla polisbilar cool

Mortalis VW-nörd?
3 april 2009 · 4 332 Inlägg

Lite diff på en sån och en 940 kanske wink

steifan DR!FTT3KN!K3R
3 april 2009 · 10 427 Inlägg

Mortalis skrev:

Elda skrev:
Vissa föredetta polisbilar kan ju vara lite tuffa men oftast äldre modeller tex http://www.garaget.org/?car=107851.

Älska verkligen solluckan som är SPECIAL för att upptäcka polishelikoptrar, haha, ja de har väl alla bilar med sollucka då, en polis-extra-utrustning, och ett par lampor i taket för interiörbelysning, skitcool

Notera kodlåset på parkeringsbromsen, den var tuff wink

**


Annars brukar ju även äldre ->Volvo<- polisbilar ha baksäten i galon istället för skinn/tyg.
Lättspolat när polarna spytt där bak? tongue

Mortalis VW-nörd?
3 april 2009 · 4 332 Inlägg

Jävligt jobbigt med kodlås när man ska göra start i backen med handbroms o råkat röra en siffra i stadstrafik då haha tongue

volvoentusiasten
3 april 2009 · 4 005 Inlägg

Haha vilken häftig saab smile

Måste medge att det inte är många här som verkar tycka det är coolt, vågar inte "ja-sägarna" säga sitt?

Mortalis VW-nörd?
3 april 2009 · 4 332 Inlägg

enda anledningen till varför vi inte tycker de e coolt e för att vi e sjukt avundsjuka. svenska avundsjukan o what not vettu

Senast redigerat av Mortalis (3 april 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang