Blanda vatten och bensin ??

Poolia
17 april 2009 · 78 Inlägg

Har en idiot polare som envist menar på att man kan bland bensin och vatten
och köra på det i sin bil. roll har aldrig hört de förr och tänker inte prova hahaha

fått för mig att man vill just "undvika" vatten i tanken wink

Fånet menar också att statoil har blandat ut hans bensin med vatten, för att den "går åt snabbare"
och där nån stanns starta hela diskutionen...


kan någon confirm att så inte är fallet!!


blir galen när han ska ha rätt i pissfrågor "ööh varför skulle inte de kunna gå?" mad

Mvh

Senast redigerat av Poolia (17 april 2009)

Kesler
17 april 2009 · 3 650 Inlägg

har du vatten i tanken, så går bilen skit..kaaanske skulle gå, men absolut inte bra, skulle rycka fram på vägen tongue tror din polare tänker på etanol tongue

Poolia
17 april 2009 · 78 Inlägg

Evo-Offer skrev:
hoppas han skojar? skulel gärna vilja se hur hans bil går med bensin blandat med vatten...

haha jäkla vätebil!! tongue den går som den ska, men han menar promt på att man kan
blanda vatten me bensin och det har han råkat utför på statoil.. *ja tjena*

sen kör han en beämwää o fattar noll, "det är M paket brushan"

Senast redigerat av Poolia (17 april 2009)

te_wik Forummoderator
17 april 2009 · 12 813 Inlägg

Va fan lite vatten ökar ju kompressionen.. big_smile Liiiiiiiite sanning ligger de ju i det men inte såpass så man blandar vatten i bensinen.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Tiger1978 Fattig student
17 april 2009 · 1 282 Inlägg

Fråga vad han kör med för stift om han får vatten att tända..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
17 april 2009 · 355 Inlägg

klart som fan det går att köra med vatten i bensinen. tanka fullt häll en liten droppe vatten i tanken så ska ni se att det funkar utan minsta problem wink

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
no_fake
17 april 2009 · 865 Inlägg

jo bensinen på statoil inehåller lite vatten samma tanken på bilen osv men dom har ju kommit av att det blivit kondens..

Evil_90 +Uppfinnare+
17 april 2009 · 643 Inlägg

Han kanske tar miste på vatteninsprutningsfunktionen?

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
uhlin
17 april 2009 · 2 834 Inlägg

Jag vill absolut inte ha vatten i min bensin iallafall, men häll i lite vatten i hans tank  så får han se hur bra den kommer gå då. Kan väl inte göra nåt om du häller i lite vatten åt honom då han säger han kör på det. Men ingen bil går på vatten vad jag vet. Skulle väl va en droppe på full tank då förstås som _tedde88_ sa. Då händer nog inte så mycket. Men som jag fattar det skulle det va mer än just en droppe.

mange_240
17 april 2009 · 1 562 Inlägg

be han visa dig å se om han fortfarande står fast vid sin åsikt:)

laggey
17 april 2009 · 335 Inlägg

min bil går på 50% saft och 50% hö smile

Senast redigerat av laggey (17 april 2009)

Clayton
17 april 2009 · 80 Inlägg

om jag inte är helt ute och cyklar så skiktar sig bensin och vatten?

Poolia
17 april 2009 · 78 Inlägg

Goa svar gubbs!! lol

jag tror mer att han tänkte blandingar i 50/50 skalan! haha
iaf långt mer än kondensen från tankbilen wink

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
17 april 2009 · 6 170 Inlägg

Lite OT men innan idag sa jag till tjejen att jag måste in till stan för att jag måste ha soppa varpå hon frågar: Typ nån grönsakssoppa då eller ??

Höll på att vika mig av garv då kan jag lova tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
xenopsy N/A
17 april 2009 · 141 Inlägg

smart snubbe.. be han hälla vatten i ett glas, och sen hälla i lika mycket bensin. Så kanske snubben tänker om när han ser vad som händer.

no_fake
17 april 2009 · 865 Inlägg

Smedhult skrev:
om de nu vore så att bensin i tanken är bra, varför finns då k-skydd mm??

bensin i tanken e ju skit bra att ha:lol:

bumpe Lastbilsmekaniker
17 april 2009 · 3 878 Inlägg

Men bjud på 30 liter vatten och låt honom tanka fullt och se hur många sekunder den går...
Inte en chans i helvete att det fungerar att blanda vatten i bensin, E85 borde kunna hålla lite vatten men bensin blandar sig lika med bra vatten som trä och betong gör om man bara lägger dem bredvid varandra, dvs inte alls!

TritoN Motorburen Ungdom
17 april 2009 · 499 Inlägg

Ös i vatten och vrid igång skiten, be din polare dra en repa och se vad han säger om det. Filma gärna också så vi alla kan ta del av glädjen wink

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
Merclone Leg. Spådam
17 april 2009 · 816 Inlägg

Låter som att någons polare inte fick godkänt i fysiken... Man kan inte blanda bensin och vatten, för de har olika densitet, alltså tyngd per enhet. Det är stört omöjligt, precis som någon skrev så skiktar det sig duktigt. Bilen hade inte rullat en centimeter eftersom vattnet är tyngre än bensinen, vilket då leder till att man bara hade fått upp 100% vatten till motorn.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Lurken_85
17 april 2009 · 832 Inlägg

laggey skrev:
min bil går på 50% saft och 50% hö smile

Hallon eller jordgubb? tongue

Vet ju att det har hänt på några ställen att det har varit vatten i bensinen för att tankarna har rostat sönder å så men dom som har tankat då har ju inte blivit så glada när dom inte tog sig längre än 5m från pumpen med full tank.

Senast redigerat av Lurken_85 (17 april 2009)

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang