Release: Garaget 7.4 (Lista på nyheter)

deamon
21 april 2009 · 624 Inlägg

Deamon supran försvann ju med denna system "varför" vet i fan
trodde att jag hade fått bra med röster

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
Roz-104 typ..eh..va?
21 april 2009 · 582 Inlägg

fredda_king skrev:

Alpenretter skrev:
Saknar bara en sak: En bil=En röst

fattar inte jag kan ju bara rösta 1gång på en bil? så förstår inte hur du tänker

Hängde inte heller riktigt med på det tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
fredda_king Fotograf
21 april 2009 · 1 319 Inlägg

kom på en till uppdatering som hadde varit fint. att kunna ladda upp flera bilder samtidigt.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
chrizz Administratör
21 april 2009 · 11 778 Inlägg

Roz-104 skrev:

fredda_king skrev:

Alpenretter skrev:
Saknar bara en sak: En bil=En röst

fattar inte jag kan ju bara rösta 1gång på en bil? så förstår inte hur du tänker

Hängde inte heller riktigt med på det tongue

Han menar nog att man måste ha en bil uppe själv för att få betygssätta andra bilar.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
fredda_king Fotograf
21 april 2009 · 1 319 Inlägg

deamon skrev:
Deamon supran försvann ju med denna system "varför" vet i fan
trodde att jag hade fått bra med röster

det märkte jag med var in på topplistan och kollade och då var den borta neutral

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
BjorNSX
21 april 2009 · 260 Inlägg

Om min dator fungerar korrekt så verkar uppdateringen göra att miniatyrbilderna blir förvrängda, hoptryckta, när man är inne på en bil och det känns, ledsen att behöva säga det, men det känns helkasst!
Förlåt...
Björn

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
chrizz Administratör
21 april 2009 · 11 778 Inlägg

BjorNSX skrev:
Om min dator fungerar korrekt så verkar uppdateringen göra att miniatyrbilderna blir förvrängda, hoptryckta, när man är inne på en bil och det känns, ledsen att behöva säga det, men det känns helkasst!
Förlåt...
Björn

http://www.garaget.org/?car=120375&image=1232595

Du menar de till höger? De har alltid varit kvadratiska, skillnaden nu är att de är aningen större än tidigare (3 bilder per rad istället för 4).

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
BjorNSX
21 april 2009 · 260 Inlägg

??? Är det sant!!! Då är det mitt minne som är helkasst!!
Förlåt... igen!!!
Vad gäller betygsystemet så kan jag bara säga att det är tur att det inte känns viktigt - det kan ju aldrig bli bra för alla. Håller fast vid att det skulle vara en aktivitet på Gorgträffar istället där man utsåg "bästa bilarna" som går vidare till en final. Skulle kunna vara en Gorgträffhöjdare.
Björn

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
volvo_1987
21 april 2009 · 1 675 Inlägg

fredda_king skrev:

Alpenretter skrev:
Saknar bara en sak: En bil=En röst

fattar inte jag kan ju bara rösta 1gång på en bil? så förstår inte hur du tänker

Han menar om man röstar en 5 på en bil säg "nisse" Sen lägger "nisse" upp ett forum om nåt han verkar tycka är bra. Men då blir han som röstat en 5 ireterad och går då in på "nisses" sida och gör om 5 till en 1. Så han menar wink. Så om man lägger en röst på en bil så låses rösten och på så sätt blir det en mer ärlig röstning.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
21 april 2009 · 412 Inlägg

En annan idè vore att göra så att dem 10 senaste uppdaterade bilarna visas på förstasidan.

Istället för att ha 20st Garaget rekommenderar: Medlemsbilar. Så dra ner dessa till 10 då det duger och ha sedan 10st, senaste uppdaterade bilar också på förstasidan.

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
Roz-104 typ..eh..va?
21 april 2009 · 582 Inlägg

Puppen skrev:
En annan idè vore att göra så att dem 10 senaste uppdaterade bilarna visas på förstasidan.

Istället för att ha 20st Garaget rekommenderar: Medlemsbilar. Så dra ner dessa till 10 då det duger och ha sedan 10st, senaste uppdaterade bilar också på förstasidan.

Men dom senaste uppdaterade finns ju redan här...
http://www.garaget.org/bilar/

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Mäki Långsam Perfektionist
21 april 2009 · 4 800 Inlägg

volvo_1987 skrev:

fredda_king skrev:

Alpenretter skrev:
Saknar bara en sak: En bil=En röst

fattar inte jag kan ju bara rösta 1gång på en bil? så förstår inte hur du tänker

Han menar om man röstar en 5 på en bil säg "nisse" Sen lägger "nisse" upp ett forum om nåt han verkar tycka är bra. Men då blir han som röstat en 5 ireterad och går då in på "nisses" sida och gör om 5 till en 1. Så han menar wink. Så om man lägger en röst på en bil så låses rösten och på så sätt blir det en mer ärlig röstning.

Det skulle ju bara vara värdelöst i och med att ägaren i fråga har rätt att uppdatera bilen. Så om han ett tag har en bil värd en 2a, så kan ju den utan problem vara värd en 5a efter ett år.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
21 april 2009 · 412 Inlägg

Roz-104 skrev:

Puppen skrev:
En annan idè vore att göra så att dem 10 senaste uppdaterade bilarna visas på förstasidan.

Istället för att ha 20st Garaget rekommenderar: Medlemsbilar. Så dra ner dessa till 10 då det duger och ha sedan 10st, senaste uppdaterade bilar också på förstasidan.

Men dom senaste uppdaterade finns ju redan här...
http://www.garaget.org/bilar/

Yes, jag vet. Men det vore kanske roligare om det fanns 10st senaste uppdaterade bilarna, på första sidan. Då det är där man hamnar först när man loggar in. Dvs mer människor ser bilarna, då alla ej går in på länken du angav tongue

Senast redigerat av Puppen (21 april 2009)

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
Roz-104 typ..eh..va?
21 april 2009 · 582 Inlägg

Puppen skrev:

Roz-104 skrev:

Puppen skrev:
En annan idè vore att göra så att dem 10 senaste uppdaterade bilarna visas på förstasidan.

Istället för att ha 20st Garaget rekommenderar: Medlemsbilar. Så dra ner dessa till 10 då det duger och ha sedan 10st, senaste uppdaterade bilar också på förstasidan.

Men dom senaste uppdaterade finns ju redan här...
http://www.garaget.org/bilar/

Yes, jag vet. Men det vore kanske roligare om det fanns 10st senaste uppdaterade bilarna, på första sidan. Då det är där man hamnar först när man loggar in. Dvs mer männniskor ser bilar, då alla ej går in på länken du angav tongue

Aha, jag hajar tongue...fast första sidan ska ju vara riktigt lockande så det är väl ganska rimligt att man har "Garaget rekomenderar" där big_smile...det tycker iaf jag smile

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
21 april 2009 · 412 Inlägg

Roz-104 skrev:

Puppen skrev:

Roz-104 skrev:

Men dom senaste uppdaterade finns ju redan här...
http://www.garaget.org/bilar/

Yes, jag vet. Men det vore kanske roligare om det fanns 10st senaste uppdaterade bilarna, på första sidan. Då det är där man hamnar först när man loggar in. Dvs mer männniskor ser bilar, då alla ej går in på länken du angav tongue

Aha, jag hajar tongue...fast första sidan ska ju vara riktigt lockande så det är väl ganska rimligt att man har "Garaget rekomenderar" där big_smile...det tycker iaf jag smile

Ja, alla har vi olika åsikter tongue. Men då kan man ha 10 `´lockande`´ bilar som du säger och 10 senast uppdaterade bilar. Så får även de som ej har en värsting bil synas x antal sekunder/minuter på förstasidan och inte bara de garaget rekommenderar=). Men men.

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
torpis Forummoderator
21 april 2009 · 10 571 Inlägg

deamon skrev:
Deamon supran försvann ju med denna system "varför" vet i fan
trodde att jag hade fått bra med röster

försvann?!  menar du din vita supra?

var du kanske med i en kategori "styling" innan så ettorna inte tillräknades totala betyget?

Senast redigerat av torpis (21 april 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
JDMy00 ClubJDM.se
21 april 2009 · 1 608 Inlägg

Kommer bli riktigt bra detta! smile

Mazda Mx-5 (1999)
D_Lindell Amatör Gynekolog
21 april 2009 · 29 Inlägg

Bra Jobbat.
Saknar fortfarande Kategorierna sad
ska dock googla på "bayesian rating" för att förstå hur det fungerar smile

Audi A4 - B8 8k "2.0 TFSI E85" (2011)
Spelis
21 april 2009 · 1 926 Inlägg

Puppen skrev:

Roz-104 skrev:

Puppen skrev:

Yes, jag vet. Men det vore kanske roligare om det fanns 10st senaste uppdaterade bilarna, på första sidan. Då det är där man hamnar först när man loggar in. Dvs mer männniskor ser bilar, då alla ej går in på länken du angav tongue

Aha, jag hajar tongue...fast första sidan ska ju vara riktigt lockande så det är väl ganska rimligt att man har "Garaget rekomenderar" där big_smile...det tycker iaf jag smile

Ja, alla har vi olika åsikter tongue. Men då kan man ha 10 `´lockande`´ bilar som du säger och 10 senast uppdaterade bilar. Så får även de som ej har en värsting bil synas x antal sekunder/minuter på förstasidan och inte bara de garaget rekommenderar=). Men men.

Tycker inte att det är någon bra idé, skitkul o se rostiga 740 på framsidan liksom..

Nä ha det kvar som det är, bra jobbat chrizz

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
21 april 2009 · 5 650 Inlägg

riktigt nice uppdate måste jag säga big_smile inte för betyg på bilen spelar roll för mig .. men man har ju sett en hel del gnäll om de uppe på forumet med bilar som inte förtjänade poäng kankse blir tyst på dem med de här systemet?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang