Saab 9-3 går inte att låsa upp

Saabo
4 maj 2009 · 224 Inlägg

Tja.

Alla Saab 9-3 (år99) ägare vet ju att om man "dubbel" låser/larmar bilen så går det ju inte att öppna bilen inifrån, eller med nyckel.

Nu är bilen "dubbel" låst/larmad.
Men så har batteriet gått tomt av nån anledning. Därför kan jag inte låsa upp bilen med varken dosa eller med nyckel.

Så mitt fråga är hur ska jag kunna få ström till bilen om jag inte kommer åt spaken som öppnar huven?

Jag har fått bort grillen och varigt inne där och kollat men det ser inte ut att finnas någon möjlighet till att få upp huven därifrån.

Tack på förhand Kim.

Snurrigt...
Saabo
4 maj 2009 · 224 Inlägg

Den hade ni inte svar på va =P

Snurrigt...
keffy89 Saab
4 maj 2009 · 344 Inlägg

krossa en ruta? går det inte få upp huven då? den är inte "låst" som det andra va?

Stefan Elg Saab Viggen MC Yellow
4 maj 2009 · 329 Inlägg

Bakluckan går väl att ta sig in i fast den e dubbel låst? Har för mig jag gjrde så på min Aero 02:a då den gjrde samma sak!
Kryp in där och öppna huven om det nu funkar att göra så såklart!!

/Stefan

Tribbe SAAB♥SUBARU
4 maj 2009 · 1 636 Inlägg

Saabo skrev:
Den hade ni inte svar på va =P

Nej det kan jag inte påstå att jag har... låter mest tråkigt för din del jag hade haft panik..

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
sundin_omega Mr Roy
4 maj 2009 · 86 Inlägg

Opel har samma lås och när detta hände mig första gången på min gamla omega så blev jag förbannad å bara tog å vred om nycklen i låset med lite kraft å då gick det låsa upp med nycklen och låste funkade utan problem efteråt oxå,, oplen jag har nu fick jag öppna genom skuffen å sen krypa in....

:lol
volvoentusiasten
4 maj 2009 · 4 005 Inlägg

Vet att det inte är det exakta lösningen du är ute efter men ring efter bärgaren men säg ditt fel först(!), de löser alla märkliga saker...

Saabo
4 maj 2009 · 224 Inlägg

ok.. Jag har försökt att låsa upp bakluckan oxå men gick inte.
Att krossa rutan blir lixom sista alternativet. tongue Men tanken finns.
Att vrida om nyckel stenhårt har jag inte provat. känns ganska lönlöst men värt ett försök.

Fler alternativ?

Snurrigt...
Crille_9_5 BioPower by MapTun
4 maj 2009 · 238 Inlägg

Ska gå med nyckeln i dörr låset.. Inte som så att ditt lås kärvar pga att man aldrig använder det?!

Maptun #3 BioPower Inviduell
sundin_omega Mr Roy
4 maj 2009 · 86 Inlägg

Är ej så jätte hemma på saab men det kanske går att plocka ut den lilla rutan bak ur listen? har gjort det på någon audi som nycklarna varit inlåsta i,, hoppas det löser sig är sååå jobbigt å frustrerande...

:lol
Hasselstrom
4 maj 2009 · 796 Inlägg

går det inte att hissa bilen och koppla på startkablar på generatorn eller liknande då?..

Finns säkert något knep också.. vet att på bmw ska man hålla uppe handtaget och låsa upp samtidigt, på passagerarsidan.

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
5 maj 2009 · 6 170 Inlägg

Pilla ut en av sidoblinkersen och koppla på en laddare där, har du tur så kanske den tar emot lite laddning om den brukar blinka när du larmar av eller på.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
henkebenke
5 maj 2009 · 1 703 Inlägg

Olsson-Aero skrev:
På Volvo vet jag att på några (kanske de flesta nya) bilar så kopplade man på booster eller laddare på startmotorn under bilen, då fick bilen ström så att man kunde låsa upp. Precis samma problem på dom som för dig.

Ja detta kan ju vara en lösning om du kommer åt startmotorn. Dess strömförsörjning kommer ju direkt från +polen.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Sorling
5 maj 2009 · 207 Inlägg

Saabo skrev:
Tja.

Alla Saab 9-3 (år99) ägare vet ju att om man "dubbel" låser/larmar bilen så går det ju inte att öppna bilen inifrån, eller med nyckel.

Nu är bilen "dubbel" låst/larmad.
Men så har batteriet gått tomt av nån anledning. Därför kan jag inte låsa upp bilen med varken dosa eller med nyckel.

Så mitt fråga är hur ska jag kunna få ström till bilen om jag inte kommer åt spaken som öppnar huven?

Jag har fått bort grillen och varigt inne där och kollat men det ser inte ut att finnas någon möjlighet till att få upp huven därifrån.

Tack på förhand Kim.

fan ta bara en domkraft och kryp ner under och sätt på startkablar på plus. vet inte hur startmotor och sånt sitter.. men det måste gå hitta + nånstanns underifrån iaf.

Saabo
5 maj 2009 · 224 Inlägg

Tack för alla tips.

Jag har inte provat än, kom nyss hem från jobbet. Men ska nu ut och testa alla tips jag fått, så lovar jag att skriva in här om jag får ordning på det.

tja så länge

Snurrigt...
Saabo
5 maj 2009 · 224 Inlägg

så 2 timmar senare och ingen framgång.

Jag har försökt lirka upp huvlåset på alla de vis.
har letat efter generatorn, men det är väldigt trång där under så den är inte lätt att hitta. (plus att jag har domkraften i bilen så den kommer jag inte åt.)
har försökt sätta ström på alla möjliga kablar som värkar logiska att sätta ström på.

men helt utan resultat. Så om ingen har något bra förslag så åker snart bakrutan tongue

Snurrigt...
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
5 maj 2009 · 6 170 Inlägg

Tänk på bara att du har låst bilen så att låsplupparna inte funkar, hur hjälper det då att slå in en ruta såvida den inte är stor nog att kräla in i bilen genom ??  tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Saabo
5 maj 2009 · 224 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Tänk på bara att du har låst bilen så att låsplupparna inte funkar, hur hjälper det då att slå in en ruta såvida den inte är stor nog att kräla in i bilen genom ??  tongue

Det jag tänkte med att ta en ruta är att jag kan klättra in och öppna huven så jag kan få ström till batteriet tongue

Snurrigt...
88Danne
5 maj 2009 · 142 Inlägg

vad menas med att den e dubbel låst? visst blir den de om man trycker 2ggr på nyckeln? vad är det som händer när den blir dubbellåst?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang