Eftersnack: Gatebil Mantorp 26-28 juni 2009

GTI_Jocke
28 juni 2009 · 217 Inlägg

Tokken skrev:
Kortfattat.. Varmt, fylla, bråk å stök, polishämtningar, ambulanshämtningar
Annars kul..
Dock kul att få umgås med lite goa vänner som vanligt, det är ju praktiskt taget Er jag
åker för å träffa.

Glömde.. lättklädda tjejer i all ära.. men måste det vara luderstatus på klädseln för det?
Fanns för övrigt bara en tjej som det var värt att lägga ögonen på. smile

Måste hålla med dig om dom lättklädda tjejerna big_smile Fy helvete så fula dom va oxå! hahaha

Das Auto
GTI_Jocke
28 juni 2009 · 217 Inlägg

Grym helg för övrigt! smile Är så jävla bränd att jag måste hålla mig inne nästa vecka! big_smile
Inte bara jag..tyckte det osade bacon på läktarna big_smile

Das Auto
partyvan
28 juni 2009 · 1 071 Inlägg

Jo det va en kanon hälg skulle åkt med Henke hammarberg i gröna UNIC volvon, men skulle åka och titta på hus så det hans inte får ta det en annan dag bor ju bara en mil från han. Och resten av bilarna va också kanon fina + tjejerna va fin fina med big_smile

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Astramarkus
28 juni 2009 · 455 Inlägg

BobbyE36 skrev:
Småröd haha. Ser ut som jag har en tröja på mig när jag inte har det neutral

Var där lördagen till 17, hade tänkt prova på bana med "slö20in" koppling var lite dålig dock, inte märkt innan, så jag lät den stå. Var nog bäst med tanke på att ingen med under 300hk körde...  kul med alla monster bilar som kom dit på släp, rena banbilar. Inte så mycket "testa egen bruksbil" lol

Det var otroligt många fina bilar där! Lite dåligt att utställningsområdet inte var indelat i klasser som tyskt, japanskt, osv. Bilarna stod lite här och där.

Tog 100 bilder + filmade lite, lägger upp senare.

Ha, jag körde med min 325:a, det är är ju inte ens 200hk i den smile Hursomhelst, jag var där på lördagen. Mina plus och minus:

+: Grymt väder, mycket fina bilar, trevlig stämning,
-: Kass organisation (2,5 timmarsköande för licens stängde i en timme, sen 2 timmar i kön för att köra 6 varv), extremt dåligt köruppförande på banan (beroende på obefintligt förarmöte?), fylla

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Opel Vectra OPC "Black n chrome" (2008)
BobbyE36
28 juni 2009 · 19 Inlägg

Jo men 325 är ju lite snabbare än min, även om den är lite trimmad. Jag önskar att jag hade en 325/8 motor med. Ska nog prova på att köra vid nått tillfälle, men jag såg kön när jag kom dit halv 9 med...inte dåligt med bilar.

Bmw 320 1994
BMW 320 "Grunherz" (1994)
dumpiz_
28 juni 2009 · 62 Inlägg

Va där på lördagen,och jag kan inte säga annat än att jag va helnöjd när jag åkte hem,riktigt goa bilar och många duktiga förare. Fina ladies och riktigt gott väder,även att man ser ut som en gris idag:P


P.S Tycker detta gatebilevenemang är fan så mycket skönare än bilsports evenemang.

Saab 9000 2.3T "Hussein" (1997)
BMW E39 "530i" (2001)
SIR_Pierre Sir
28 juni 2009 · 737 Inlägg

fula tjejer. dåligt organiserat.. alldeles för mycket skit på banan.. och en jävla chikan på rakan som där alltid var rusningstrafik i!!!!

skulle fan åkt till power meet nästa helg istället..

neckwomen_88
28 juni 2009 ·

jag hade inte möjligthet att gå annat än på lördag kväll pga jobb, döm om min förvåning när jag ombeds hosta upp 500 spänn för att gå in på festområdet...!!   kan nån berätta vad jag fick för dom 500 spännen förutom ett coverband o en kass show?

det är verkligen dags att se över biljettsystemet och framförallt - priserna. Ocker!

(jag är inte så bitter som jag låter, det verkar ju ha varit trevligt i övrigt)

...

FLindgren
29 juni 2009 · 5 089 Inlägg

Många som hade sin första upplevelse med gatebil ser jag ;P Åk aldrig till rudskogen när gatebil har då. dubbel så mycket kaos\underhållande där ;P

Men jag förstår att har man en bil som man bryr sig mycket om och börjar gråta varje gång man får ett stenskott så gillar man inte när folk håller på på detta sättet.. Och en annan som vill köra fort och seriöst och så får man en driftare framför en som bara sprutar däck å kör allmänt sakta..

Men underhållande att se på iaf. gött å se när folk laddar hårt med sina bilar.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
NIzmO Ollikkala Racing
29 juni 2009 · 1 724 Inlägg

Tycker det var helt ok förutom att det var lite rörigt på området men det var inte så farligt när man efter mkt om och men hittat nånstans att stå, slaget om gatebil skulle ju tydligen ha en jäkligt stor plats utan att äns ha bilar att fylla med roll .
Sen när jag skulle ta licens vilket bara tog några minuter (trodde jag) så visade sig att tjejerna där inte riktigt hade koll på läget då jag först efter 3 besök hos dom hade det som behövdes för att få besikta bilen sad .

I övrigt trevligt och kändes som man kunde få köra på banan tills man spydde men tyvär ville inte min bil gå så mkt, först poppa jag en tryckslang vilket gjorde att blandningen blev "lite" fet så bakstötfångaren började brinna av eldlågorna lol , sen ställde jag ner laddet och körde på runt 0,6 bar men då visade det sig att min orginalkylare är lite underdimensionerad för att köras på bana i över 30+ grader så skiten gick varm efter några få varv så fick fisköra lite här och där ett tag innan man vart tvungen att åka in i depån och svalna.

Sen var jag helt ensam då alla polarna banga vilket var lite småsegt men målet var att köra på bana så det fick gå ändå wink .

- Time Attack -
Norde fotointresserad
29 juni 2009 · 2 307 Inlägg

Vad ska man säga.. kanonhelg! Även om man är sönderbränd och har ont i axlarna så var det lätt värt att åka de 47 milen ner! Hemresan idag var dock värre, sju timmar i en bil utan ac tar på krafterna.

Speakern kan jag hålla med om det ni sa tidigare.. eller som jag uttryckte det då: "När en norrman blir upphetsad över något verkar det inte riktigt gå att höra vad de säger" tongue

Träffade en massa trevligt folk när vi gled runt på campingen med kameran gjorde man också.. de bilderna kommer väl ut så småningom.

Det som var mindre bra med det hela var att någon var in på våran campingplats och plockade på sig verktyg för några tusen som låg bak på flaket på en bil!

Senast redigerat av Norde (29 juni 2009)

bushmyra
29 juni 2009 · 782 Inlägg

kaoset på banan störde inte mig:) men så är jag inte sådär över rädd om min bil heller (nissan),, tyckte alla förare skötte sig bra visst det var bilar överallt runt om en i shikanen men det var både åka fort runt banan bilar och drift bilar,, gäller bara att ha lite koll runt om en. charmen med detta(gatebil) är ju just att man får busa så mycket man vågar,, en vanlig bandag får du väl svartflagg om du sladdar till.?
Ett minus var dock priserna eller ja,, dom hade glömt att skriva på hemsidan att det kostade 250 spänn att få in bilen på området, det trodde man ju liksom ingick i de 350 man betalade för banåkning lite svårt att köra på banan om man inte har bilen med sig in?
För mig kostade det för en dag 200 att komma in 250 för bilen 350för banåkning 150 för licens 950:- för ca 50 minuters bantid hmm det var iofs värt det..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
North
29 juni 2009 · 824 Inlägg

Mina 42 bilder som jag tog under söndagen:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p1747350

SIR_Pierre Sir
29 juni 2009 · 737 Inlägg

black_king skrev:
DET VA SKIT...det stog testa din bil på bana det stog förfan inte testa din bil på bana med sponsrade idioter som driftar om dig fyyfann skit samma det va nog sissta gånger för mig

precis.. mycket bättre med japmeets 3 olika "klasser"

Mercedes_16v
29 juni 2009 · 45 Inlägg

SIR_Pierre skrev:
alldeles för mycket skit på banan.. och en jävla chikan på rakan som där alltid var rusningstrafik i!!!!

Anledningen till chikanen mitt på rakan är för att det är väldigt många bilar som inte har bromsar i förhållande till effekten, utan chikan mer gulflagg med tillhörande bärgning.... Vill ni hellre de går de säkert att ordna till nästa år. Och angående "skit" på banan gjordes vad som kundes för att hålla långsamma fordon/bilar borta. flera svartflaggade för att de åkte för sakta helt enkelt... Men visst. 2 grubber på banan, de som vill åka fort å en för de som vill åka brett.

190 2,3 16v... Vad mer behöver sägas?!?
camaro67 Meister
29 juni 2009 · 6 763 Inlägg

FLindgren skrev:
Många som hade sin första upplevelse med gatebil ser jag ;P Åk aldrig till rudskogen när gatebil har då. dubbel så mycket kaos\underhållande där ;P

Men jag förstår att har man en bil som man bryr sig mycket om och börjar gråta varje gång man får ett stenskott så gillar man inte när folk håller på på detta sättet.. Och en annan som vill köra fort och seriöst och så får man en driftare framför en som bara sprutar däck å kör allmänt sakta..

Men underhållande att se på iaf. gött å se när folk laddar hårt med sina bilar.

Är man rädd för gummi och stenskott så har man ingenting ut på banan att göra. På en bana får man räkna med att någon kommer att köra som fan

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
theangel6 GirlsGoFast
29 juni 2009 · 1 000 Inlägg

NIzmO skrev:
Tycker det var helt ok förutom att det var lite rörigt på området men det var inte så farligt när man efter mkt om och men hittat nånstans att stå, slaget om gatebil skulle ju tydligen ha en jäkligt stor plats utan att äns ha bilar att fylla med roll .
Sen när jag skulle ta licens vilket bara tog några minuter (trodde jag) så visade sig att tjejerna där inte riktigt hade koll på läget då jag först efter 3 besök hos dom hade det som behövdes för att få besikta bilen sad .

I övrigt trevligt och kändes som man kunde få köra på banan tills man spydde men tyvär ville inte min bil gå så mkt, först poppa jag en tryckslang vilket gjorde att blandningen blev "lite" fet så bakstötfångaren började brinna av eldlågorna lol , sen ställde jag ner laddet och körde på runt 0,6 bar men då visade det sig att min orginalkylare är lite underdimensionerad för att köras på bana i över 30+ grader så skiten gick varm efter några få varv så fick fisköra lite här och där ett tag innan man vart tvungen att åka in i depån och svalna.

Sen var jag helt ensam då alla polarna banga vilket var lite småsegt men målet var att köra på bana så det fick gå ändå wink .

Slaget om Gatebil hade inte jäkligt stor plats:rolleyes: men våra deltagare har betalat för att få stå där,så ska dom få stå där utan att andra tar deras platser...jag beklagar om du är en av dem vi körde bort från vårt område,men det är detsamma som om du betalt för en plats och nån annan kommer och tar den,tror inte du skulle uppskattat det.
Våra deltagare var ute på bana och körde och en del kom upp senare.Vi räknade ut att vi skulle få plats med ca 50-75 bilar på det område vi hade.Och vi hade över 100 bilar som deltog i slaget om gatebil.Vet inte riktigt när du kollade på vårat område men vi fyllde upp våra platser som vi hade:P

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se
Jani Hast
29 juni 2009 · 213 Inlägg

meatos skrev:
http://www.garaget.org/?car=120172 här har du dkl supran Cim

Vet ett pris till han borde fått. Bästa rundnings märke på banan.
För jag fatta inte vad han gjorde där.

Zippo_
29 juni 2009 · 330 Inlägg

Känns som mer folk borde hålla sig till sina club-banåka-träffar ist, där det finns lugna timmen och liknande.

Jag tyckte det var riktigt lyckat iaf smile

Senast redigerat av Zippo_ (29 juni 2009)

Lady_Milla Alecci's fästmö
29 juni 2009 · 708 Inlägg

Jag tyckte det var toppen! big_smile Detta var ju den första riktiga bilutställningen för min del och jag kan säga, det är såhär det ska vara! Varmt, mycket att se på, god mat tongue smile

Man blev ju grymt sugen på att ta ut bilen på bana (vilket säkert många kommer klaga över då jag inte ha mycket påsar) tongue men iaf...jag vet att jag inte har någon erfarenhet och bilen är inte förberedd...måste ju lätta och fixa köregenskaper först och de kan ta tid så. Få väl se när skräpet är redo och om man sedan vågar gör det! smile

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang