Blev en ordentlig avspolning, låg ju trots allt ett lager med 3 år gammalt damm på bilen :p
Så nu kan man ju börja skruva lite igen, så jag började med ett problem jag haft nu ett tag, som jag själv åsamkat mig. Köpte ett "helt" insug då min bil hade ett delat. Givetvis blev det fel anslutning till tryckgivaren. Såg då att man kan utan problem dra i en helicoil. Här kommer problemet, jag drog i en med fel gängstigning...
Istället för M12x1.5 som givaren har blev det M12x1.75... Byta insug vägrar jag, det är allt annat än kul och lätt. Så risken är att bilen blir stående igen.. Har därför lyckats bygga en adapter!
Så det börjar ordna upp sig, i det stora hela för att starta är det bara avgassystem och något enstaka fäste samt en ny bränslepump med armatur.
Så det börjar ordna upp sig, i det stora hela för att starta är det bara avgassystem och något enstaka fäste samt en ny bränslepump med armatur.
Så med lite tur drar den här maskinen igång i år
Hahahahaha team tattarmek xD
Satan va jag garvade när jag såg den där "adaptern" haha. Underbart jobbat, fortsätt så
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Ska dock göra om den lite grann bestämde jag nu på morgonen. Ska försöka klämma in katalysatorn framför flexröret och sen se om jag kankse kan få tag i ett kortare flexrör
AxlSam skrev: Hej Jacob! Har du inte redan delat DP så gör inte de. Katalysatorn blir varm, riktigt varm. Det blir även oljan om du placerar den under tråget!
Tja! Tur att du sa det! Tack! Det har jag inte tänkt på alls.. Tur att jag inte hunnit sätta kapen i den än
Står lite still med bilen för tillfället, har fått in lite annat i garaget att pyssla med!
bland annat byte A-bussningar på pappas 9-5.
Han ringde en dag och fick mig att svettas ordentligt ett tag. Gubben ringer och säger att kopplingen börjar bli dålig, bilen "högg" kläcker han ur sig sen. Efter provkörning va ju bara att konstatera obalans i i framvagnen och pulserande bromspedal.
På med nya skivor och klossar fram och felet var borta Passade på när jag ändå höll på att montera H&R-fjädrar runt om!
Sen va de bara att tvätta händerna ordentligt och ge sig in i bilen!
Mugghållaren har han lyckats ha av, så dit med en bättre begagnad! Den gamla icke fungerande Parroten rök också all världens väg! Därefter var bilen klar!
Blir antagligen en tvätt i helgen då vinterhjulen ska på!
Dagen efter var det min bil som krävde lite omvårdnad.
Nya tändstift och vakuumslangarna genomgångna. Extraljus är givet för mig så det sitter såklart också på denna bil nu mer.
Men vinterhjulen som jag tagit från gamla bilen va inte alls så rena jag ville ha dom!
Då polaren pysslar med bilvård var det givet att ge sig på dessa!
Blev helt okej! Nu ligger det vax på också så det blir lättare i vår!
Då jag haft strul med stereon bar det av till Västerås för att få lite hjälp av Owla för att få igång det som det ska vara!
Som ni ser en inte alls fungerande stereo... Men helt okej förbrukning på etanol för att vara 25 mil stadskörning
Har också haft lite hjälp ute i garaget, hon gav sig dock på lite småpill med sedanen istället. Så det har faktiskt gått lite framåt
Så ser ni att jag inte bara sitter hemma och slappar Meckas med lite fler bilar också, dock av annat märke så de drar jag inte upp här!
Då fortsätter vi lite med avgasbygget då! Funderade lite över om det skulle bli twinpipesystem. Men tänkte undvika onödigt krångel så jag får igång bilen istället! So single it is!
Började med att göra om lite på downpipen!
Vände plats på flexrör och katten, vill inte ha risken med för kall katt på besiktningen så vile helt enkelt få den närmare turbon. Såg däremot till att den inte hamnade direkt under tråget, den ligger nu under bakre delen av subframen. Då kan jag bygga en skyddsplåt om jag får problem med oljetemperaturen.
På med ett rakt rör på 1m och sen 2st 30 gradersböjjar så va man framme vid bakaxeln, ena böjen fick kortas av lite. Mer modifiering än så behövdes inte förrän vad bakaxelröret.
Ena sidan va helt enkelt lite kort, så detta löstes med lite rakt rör.
Like a glove!
Nu saknas bara en ljuddämpare, några krokar för upphängning och ändrör så är systemet sen komplett