Hur snabba är gamla amerikanska bilar egentligen?

henke_99 Offroad Racing
25 juli 2009 · 3 122 Inlägg

blacken skrev:

Hellquist skrev:
200km/h går de ju inte så den tiden kan du glömma

Vem vill ha en jänkebil? Så tråkiga så det finns inte. Saknar allt vad väghållning heter.. Stel bakaxel, bladfjädring bläääää

Visst där så kan det tyckas vara lite "fel" men AC cobran och en del andra muskeljänkare både är körglada och har bra väghållning, liasom stel bakaxel är inte enbart av "ondo" utan har även den sina fördelar. Bladfjädrar kan man hålla med om att det är ingen höjdare om man vill ha komfort, men det finns massor av eftermarknadsstuff till jänkarna på dom områdena som förvandlar den till en vägbil av rang.
Sedan så har en väl preppad och ordentligt sammansatt vinkel en själ i sig vilket samtliga japsmotorer är i total avsaknad av. och dom kostar avsevärt mer än en gjutjärns vinkel av rang. Det finns ingen japsmotor som tar välbefinnadet av att själv sätta samman en blueprintad "350" och stå och lyssna på den när den står på tomgång.
Man ser fläkten som snurrar, enda som hörs är ett dubbelt "sus" ifrån knasarn, och ett jämt dovt dunkande ifrån avgasrören, motorn står helt still man kan ställa en tjock bricka på högkant på motorn och den bara sakta rör sig lite. och så fort man ens petar på gasspjället så exploderar spisen i ett vrål. Den biten är det bara jänkejärn som har och kan uppnå.
Man kan stå i timmar med en fika och bara njuta av ljudet av motorn. Jag tar det framför alla japsbitar som finns, oavsett ifall dom är "överlägsna" eller ej..

big_smile cool Instämmer helt...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Emilius Avstängd
25 juli 2009 · 1 714 Inlägg

camaro67 skrev:

Emilius skrev:

Moparboy440 skrev:

effektsiffrorna ligger ändå oftast ganska nära saningen p.g.a. att dom e uppgivna i underkant för att hålla försäkringen nere. men så mycket som 100 hk handlar det nog inte om.

ja visst ligger det sanning i det.
tex. 426 Hemi med sina 425 hästar på papper och 505 i bänk eller vad det nu var,
mopar är kända för att leverera mer än dem ska, GM vete faen, tycker det verkar lite slött oftast roll

MoPar 318cui / 180hk och Chevy 350cui (större motor..) på 150-160hk eller nåt sånt liksom

Men växellåda och vikt är fortfarande inte samma sak mellan fullsizejänk och mr2,
och hur pass sliten var motorn i bilen han körde emot?

Du ska veta att Cheva har skrivit ner effekt också. Du kan inte jämföra en smog 350 med en icke smog 318.  Men man jag kan väll ta Chevas 302 som på pappret har 290hk men precis som 426hemin så har de livit tvungna att skriva ner effekten av försäkringsskäl. Finns de som har bromsat 430hk med standard 302. En motor som är mindre än mopars 318 men ändå har mer än dubbla effekten.

Jag gillar gammla muskelbilar men man får fatist inse att det finns begränsningar i chassiet. Coilovers, krängningshämmare och polybussningar som någon nämde gör inte att man hänger av en modern ferrari.
Möjligtvis om man köper komplett artmorrisson sub-frame både fram och bak där de mesta är baserat på Corvette c6. Sen ska man nog se till att ha en aluminium motor för det blir lite väl framtungt. Sen kan man kanske vara med och kriga mot de italenska hästarna

Jag kan visst jämföra smog 350cui med icke smog 318cui för någon smog 318cui har aldrig funnits,
smogmotorer är gm-påfund. visst finns det 318cui med open chamber men det är dem siffrorna är baserade på ju? bara gamla magnum och efi #302 toppar som var closed chamber.

Hur får man ur 430hk ur en motor som ska ha 290 enligt pappret?
Det väljer jag att inte tro på förrän jag får se kall fakta. har hört att folk fått ut 375,
det låter mer troligt men fortfarande lite väl känns det som.

Dessutom är chevy 302cui specialtillverkad för trans-am serien och en prestandamotor,
Mopar 318cui satt i bussar och lastbilar och allt möjligt och var endast en v8 och inget mer.
Mopar la ner all kräm på big-blocks, och 340cui.

blacken
25 juli 2009 ·

Emilius skrev:

Losgard skrev:

Hellquist skrev:
200km/h går de ju inte så den tiden kan du glömma

Vem vill ha en jänkebil? Så tråkiga så det finns inte. Saknar allt vad väghållning heter.. Stel bakaxel, bladfjädring bläääää

big_smilebig_smile Det ligger något i det, 9/10 jänkare man ser ute är slöa as. En ja vet hade en Peugeot 307cab 2.0i med inte jättemånga hästar alls och åkte jämsides me nått gammalt jänkeskrot som låg å pressade maxgas medans vi bara höll lite gas för att ligga jämsides.

Så är det som sagt med 9/10, men vist finns det säkert undantag. Lika många som det finns volvo 740 som går som f1-bilar. smile

Ja allting är ju relativt.
Polaren vart så glad när han med liten marginal spöa en 40-talssedan med sin e30 325i..

Gammalt jänkeskrot, vad va de då om en peugeot 307 är fet?

Ja, men det var nog en gammal "V 100" negermoppe dom körde mot..tongue

Niklas1987 NO
25 juli 2009 · 2 182 Inlägg

Tycker det har gått lite offtopic ibland i denna tråd, verkar mest va inlägg som
"Min bögiga lilla toyota tar din Ac-Cobra hur lätt som helst"
"Min Volvo ä bäst"
"Nej för min Saab gjord av troll är bäst"
"Min fabrors kusins bästa kompis farsa hade en Mustang, enligt honom var den inte bra å jag tror på honom utan att kört en själv"

Många som aldrig har ägt en jänkare verkar visst vilja skriva av sig om sitt hat mot jänkare så fort det dycker upp en lämplig tråd, respekt verkar inte finnas på detta forum.

Ni som inte har en anning om hur snabb en jänkare är kan ju skita i å skriva istället för att snacka skit,att jämföra en jänkare byggd på 50 talet mot en sproilers ny BMW är totalt meningslöst då de är två helt olika världar, kanske lika bra att dela upp forumet ytterligare med en speciel forumsdel för jänkare, japsare å europér så man slipper allt detta skitsnack.

Nu orkar ja inte skriva mer.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Lozinmust "Unloaded"
25 juli 2009 · 1 557 Inlägg

Det talas mkt om "modifiera jänkens väghållning med coilovers och polyuretan osv så kan du hänga på ALLT i kurvorna"(då det skrivits om att hänga på en ferrari kurvmässigt, tolkar jag som allt -_-) <-- Får jag slänga på en turbo på min bil så går min lika fort rakt fram som en vass jänk = Vad är poängen med modifierat vs. omodifierat? Vilket dödfött ordkrig. "MIN AMERIKANSKA TIDNING SÄGER ATT DE BÄNKADE SI OCH SÅ!" "MIN TYSKA TIDNING SÄGER ATT DE ÅKT SÅ OCH SÅ PÅ RINGEN!" jaja. Orka.

Jämför en Mustang från sent 60-tal mot en japansk bil från samma år så tror jag att Mustangen vinner i de flesta lägen, jämför en Mustang idag(ca -95) mot en japansk bil med samma effekt, säg en R33 GTS/R, så tror jag att japsen vinner i flesta lägen. Sen så vinner nog en Corvette Z mot en R35 GTR rakt fram och har tagit den på ringen om jag ej har helt fel. Finns alltid bilar att matcha andra bilar. Men väghållning kommer nog förevigt att förknippas primärt med Italien, Tyskland, Japan. Effektstinna bilar kommer nog alltid förknippas med USA. Säkra bilar förknippas med Sverige, the list goes on. Gamla rykten(och hel del sanningar) är svåra att krossa.

Och till sist; jag älskar alla bilar, oavsett vilket land de är ifrån. I'm no racist.

Senast redigerat av Mechanimal (25 juli 2009)

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW 318is "Class II" (1994)
henke_99 Offroad Racing
25 juli 2009 · 3 122 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Tycker det har gått lite offtopic ibland i denna tråd, verkar mest va inlägg som
"Min bögiga lilla toyota tar din Ac-Cobra hur lätt som helst"
"Min Volvo ä bäst"
"Nej för min Saab gjord av troll är bäst"
"Min fabrors kusins bästa kompis farsa hade en Mustang, enligt honom var den inte bra å jag tror på honom utan att kört en själv"

Många som aldrig har ägt en jänkare verkar visst vilja skriva av sig om sitt hat mot jänkare så fort det dycker upp en lämplig tråd, respekt verkar inte finnas på detta forum.

Ni som inte har en anning om hur snabb en jänkare är kan ju skita i å skriva istället för att snacka skit,att jämföra en jänkare byggd på 50 talet mot en sproilers ny BMW är totalt meningslöst då de är två helt olika världar, kanske lika bra att dela upp forumet ytterligare med en speciel forumsdel för jänkare, japsare å europér så man slipper allt detta skitsnack.

Nu orkar ja inte skriva mer.

Håller med. Folk som aldig varit i närheten av en för tråden relevant bil kommer och har en massa åsikter, detta kommer oftast från saker som dom har läst på olika ställen... Tekniken som fanns på 60-70talet (och ändå äldre) var inte som den är idag. En bil som är tillverkad 1970 kan inte jämföras med en tillverkad idag utan den måste jämföras med andra tillverkade under samma tid. Och dessutom, skulle den gamla bilen visa sig bättre på nånting än en ny (dom gamla jänkarna är ju ofta bra på att slå nya bilar på fingrarna rakt fram) så känner sig ägaren av den nya bilen pinsamt misslyckad... Han måste därför komma på nånting annat som han kan tänkas vara bättre på, för att få lite upprättelse till sitt nederlag och möjlighet att glänsa lite. Trots att han vet att han är chanslös på det han trodde sig vara bäst på (varför köra dragrace mot nån om man vet att bilen egentligen är bäst på kurvtagning?)


Man kan som tidigare är sagt inte jämföra gamla äpplen med nyplockade päron...

Många har aggesioner mot dessa gamla trevliga bilar, oftast har dom aldrig varit i närheten av en själva, än mindre kört en... Men framför allt, dom har aldrig haft möjligheten att äga en själva. Varför? Antingen tänkte dom inte på det när dom köpte sin moderna lilla bil, och måste ju på nåt sätt bortförklara sitt felköp. Eller så har dom helt enkelt inte möjlighet att skaffa en och kan inte med att erkänna... (vetskapen om att man inte kan få nåt man vill ha utvecklas ofta till ett hat mot saken ifråga, för att kunna förneka viljan om att en gång få det själv)



Jag själv gillar alla bilar, så länge dom passar mig och mina behov...

Senast redigerat av henke_99 (25 juli 2009)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
25 juli 2009 · 8 744 Inlägg

Min morbror köpte sig nyligen en Chev 55a med originalmotor (6a) och låda (2 stegad). Testade den lite på motorväg och vid 110km/h varvade den väldigt mycket och kändes allt annat än stabil, hade säkert gått att pressa en bit till men det kändes inte riktigt säkert. Men den är kul att köra ändå! smile Saknar dock hans förra Chev Apache med 8an, den rörde på sig...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Rinnegan Malleus Malificarum
25 juli 2009 · 2 401 Inlägg

camaro67 skrev:
Du ska veta att Cheva har skrivit ner effekt också. Du kan inte jämföra en smog 350 med en icke smog 318.  Men man jag kan väll ta Chevas 302 som på pappret har 290hk men precis som 426hemin så har de livit tvungna att skriva ner effekten av försäkringsskäl. Finns de som har bromsat 430hk med standard 302. En motor som är mindre än mopars 318 men ändå har mer än dubbla effekten.

Jag gillar gammla muskelbilar men man får fatist inse att det finns begränsningar i chassiet. Coilovers, krängningshämmare och polybussningar som någon nämde gör inte att man hänger av en modern ferrari.
Möjligtvis om man köper komplett artmorrisson sub-frame både fram och bak där de mesta är baserat på Corvette c6. Sen ska man nog se till att ha en aluminium motor för det blir lite väl framtungt. Sen kan man kanske vara med och kriga mot de italenska hästarna

Du är väl medveten om att det beror på vilket chassie du baserar bygget på?

Tvivlar att en Dart skulle kunna hänga med i kurvorna med polyurethan bussningar, gröve krängningshämmare och coilovers, men en Chevelle från 65 t.ex, skulle göra det. Men nu var aldrig det här frågan, utan frågan var väl hur snabba gamla amerikanska bilar egentligen är?

Sen så om det ska vara verkligen rättvist, så ska man jämföra en gamma jänk med en gammal japs, eller en gammal italienare t.ex.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
camaro67 Meister
25 juli 2009 · 6 763 Inlägg

Emilius skrev:

camaro67 skrev:

Emilius skrev:

ja visst ligger det sanning i det.
tex. 426 Hemi med sina 425 hästar på papper och 505 i bänk eller vad det nu var,
mopar är kända för att leverera mer än dem ska, GM vete faen, tycker det verkar lite slött oftast roll

MoPar 318cui / 180hk och Chevy 350cui (större motor..) på 150-160hk eller nåt sånt liksom

Men växellåda och vikt är fortfarande inte samma sak mellan fullsizejänk och mr2,
och hur pass sliten var motorn i bilen han körde emot?

Du ska veta att Cheva har skrivit ner effekt också. Du kan inte jämföra en smog 350 med en icke smog 318.  Men man jag kan väll ta Chevas 302 som på pappret har 290hk men precis som 426hemin så har de livit tvungna att skriva ner effekten av försäkringsskäl. Finns de som har bromsat 430hk med standard 302. En motor som är mindre än mopars 318 men ändå har mer än dubbla effekten.

Jag gillar gammla muskelbilar men man får fatist inse att det finns begränsningar i chassiet. Coilovers, krängningshämmare och polybussningar som någon nämde gör inte att man hänger av en modern ferrari.
Möjligtvis om man köper komplett artmorrisson sub-frame både fram och bak där de mesta är baserat på Corvette c6. Sen ska man nog se till att ha en aluminium motor för det blir lite väl framtungt. Sen kan man kanske vara med och kriga mot de italenska hästarna

Jag kan visst jämföra smog 350cui med icke smog 318cui för någon smog 318cui har aldrig funnits,
smogmotorer är gm-påfund. visst finns det 318cui med open chamber men det är dem siffrorna är baserade på ju? bara gamla magnum och efi #302 toppar som var closed chamber.

Hur får man ur 430hk ur en motor som ska ha 290 enligt pappret?
Det väljer jag att inte tro på förrän jag får se kall fakta. har hört att folk fått ut 375,
det låter mer troligt men fortfarande lite väl känns det som.

Dessutom är chevy 302cui specialtillverkad för trans-am serien och en prestandamotor,
Mopar 318cui satt i bussar och lastbilar och allt möjligt och var endast en v8 och inget mer.
Mopar la ner all kräm på big-blocks, och 340cui.

Vet inte om jag skulle kalla 302:a special då den satt i alla z28:or. Men visst de byggde den för att kunna åka med den i trans am serien. Jag vet inte vad mopar åkte med i den serien men inte var de framgångsrika iaf. De är ju allmänt kännt att mopar aldrig har varit vidare värst när de svänger tongue

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
camaro67 Meister
25 juli 2009 · 6 763 Inlägg

Siarnaq skrev:

camaro67 skrev:
Du ska veta att Cheva har skrivit ner effekt också. Du kan inte jämföra en smog 350 med en icke smog 318.  Men man jag kan väll ta Chevas 302 som på pappret har 290hk men precis som 426hemin så har de livit tvungna att skriva ner effekten av försäkringsskäl. Finns de som har bromsat 430hk med standard 302. En motor som är mindre än mopars 318 men ändå har mer än dubbla effekten.

Jag gillar gammla muskelbilar men man får fatist inse att det finns begränsningar i chassiet. Coilovers, krängningshämmare och polybussningar som någon nämde gör inte att man hänger av en modern ferrari.
Möjligtvis om man köper komplett artmorrisson sub-frame både fram och bak där de mesta är baserat på Corvette c6. Sen ska man nog se till att ha en aluminium motor för det blir lite väl framtungt. Sen kan man kanske vara med och kriga mot de italenska hästarna

Du är väl medveten om att det beror på vilket chassie du baserar bygget på?

Tvivlar att en Dart skulle kunna hänga med i kurvorna med polyurethan bussningar, gröve krängningshämmare och coilovers, men en Chevelle från 65 t.ex, skulle göra det. Men nu var aldrig det här frågan, utan frågan var väl hur snabba gamla amerikanska bilar egentligen är?

Sen så om det ska vara verkligen rättvist, så ska man jämföra en gamma jänk med en gammal japs, eller en gammal italienare t.ex.

Visst beror de på vad man baserar på. Mopar har aldrig varit något om man ska svänga tongue Men en Chevelle är en stor bil och sånt är väll inte jätte lämpligt om man ska åka fort. Men du tror väll ändå inte att du hänger av en Ferrari med de grejorna?

Men du har rätt i att man ska jämföra gammalt mot gammalt och nytt mot nytt inte som i den här tråden gammalt mot nytt

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
camaro67 Meister
25 juli 2009 · 6 763 Inlägg

Emilius skrev:

kolvas skrev:

Emilius skrev:
tex. 426 Hemi med sina 425 hästar på papper och 505 i bänk eller vad det nu var,
mopar är kända för att leverera mer än dem ska, GM vete faen, tycker det verkar lite slött oftast roll

Top Gear bänkade en ny & en gammal Shelby GT och dom hade 20-30% mindre effekt än angivet.

Och sorry jänkefans, stelbakaxel är inte modernt.
500hk är mycket men inte när man har 6,5l att plocka det ur.

Ja vad konstigt, det är en ford..

Mopar 340cui six pack har angivna 330hk / 330 lb/ft,
men när Mopar muscle magazine bänkade då fick dem ut 388.5 hk och 397.3 lb/ft
vet inte vad mr2 snubben körde mot för bil men de var väl nån tillverkare som angav lite för höga siffror

Stel bakaxel är visst modernt,
sitter på dem nya muskelbilarna just för att dem ska göra det dem är tänkt att göra så bra som möjligt, gå fort från stillastående rakt fram. Det görs fortfarande bäst med stel axel.

Fråga Rickard ivars varför han kör med ford 9 tummare på sin bmw.

Användningsområden, användningsområden.

Läs rubriken igen, frågan var inte: hur bra tar gamla amerikanska bilar kurvor egentligen,
frågan var: hur snabba är gamla amerikanska bilar egentligen?

Stelbakaxel är inte modernt på något sätt. Att mopar och Ford fortfarande håller på med de skiten är ju fruktansvärt konstigt när Cheva har lämnat det bakom sig och nu mera har en delad axel på Camaron

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Tengu1969
25 juli 2009 · 1 396 Inlägg

Folk här är ju inte funtade.

1. Majoriteten ville köra fort rakt fram på 60-70-talet, därför byggdes det bilar som kunde göra det.
2.Nej, amerikanska bilar kan inte svänga som japanska och europeiska bilar från 2005. Nähä?
3. Du köper inte en amerikansk äldre bil för att köra på Kinnekulle med, du köper den för att den har utstrålning, ljud, stor motor och SJÄL!
4. Anledningen till att man kör i 70km/h är för att de flesta är byggda för dragracing och har således utväxlingen för det, 3500 rpm i 100 km/h med en 7.6 L 500 hk V8 kostar bensinpengar.

5. "500 hk är inte mycket om man plockar det ur 6.2 liter" Nej, vadå då? Jämför livslängd på en 500 hk 2 l  4:a med en en 500 hk 6.2 l V8.


Äpplen och päron.

Senast redigerat av NiclasT (25 juli 2009)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Diesel_77
25 juli 2009 · 407 Inlägg

Liten fråga?

Cadillac som har runt 300 hk eller 400 hk. Går dom lika bra som dom andra?

camaro67 Meister
25 juli 2009 · 6 763 Inlägg

Diesel_77 skrev:
Liten fråga?

Cadillac som har runt 300 hk eller 400 hk. Går dom lika bra som dom andra?

Stor, tung och byggd för komfort. Ganska kvick rakt fram men inte när de svänger. Men givetvis så är en cadillac med 400hk långsammare än en camaro eftersom att den väger en hel del mer

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Rinnegan Malleus Malificarum
25 juli 2009 · 2 401 Inlägg

camaro67 skrev:
Visst beror de på vad man baserar på. Mopar har aldrig varit något om man ska svänga tongue Men en Chevelle är en stor bil och sånt är väll inte jätte lämpligt om man ska åka fort. Men du tror väll ändå inte att du hänger av en Ferrari med de grejorna?

Men du har rätt i att man ska jämföra gammalt mot gammalt och nytt mot nytt inte som i den här tråden gammalt mot nytt

Stor bil?

En Chevelle från 1965 väger in på juståpass 1500kilo..

http://classic-car.y2u.co.uk/Photo_caq/Chevrolet_Chevelle_02.jpg

Lär dig lite Cheva kanske?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Diesel_77
25 juli 2009 · 407 Inlägg

visst är Pontiac Trans am 80-talare en smuskelbil?

Germax
25 juli 2009 · 12 086 Inlägg

Cadillac Fleetwood 57 2480kg 300hk, drar säkert en Ferrari runt Nuburgring.... med lite polybussningar förståss

Jag såg att det fkt fanns en hel del jänkare som platsade under 1600kg tjänstevikt. Vilket, som vissa lägger väldigt stor vikt på, är likvärdigt med dagens bilar. men ska vi helt plötsligt börja jämföra med moderna bilar när de gäller vikt? Att poängtera är att en Amazon från 65 väger 1150kg tongue

Nu kan jag väl iofs inte påstå att en slö Amazon skulle vinna över en jänkare med BB runt en bana..

Senast redigerat av JapMax (25 juli 2009)

thunderbolt
25 juli 2009 · 135 Inlägg

NiclasT skrev:
5. "500 hk är inte mycket om man plockar det ur 6.2 liter" Nej, vadå då? Jämför livslängd på en 500 hk 2 l  4:a med en en 500 hk 6.2 l V8.

Vill även tillägga som t.ex min GTO har 400hk och är på 6 liter och om en 2 liter motor med samma litereffekt kommer då att ligga på 133hk totalt vilket ligger ganska nära verkligheten vad en 2 liters strandad sugmotor ligger på.

Så en 500hk 6.2 liters motor har en litereffekt på 80,6hk vilket jag tycker är helt ok på en standard sugmotor.

FBR
25 juli 2009 · 61 Inlägg

Hellquist skrev:
200km/h går de ju inte så den tiden kan du glömma

Vem vill ha en jänkebil? Så tråkiga så det finns inte. Saknar allt vad väghållning heter.. Stel bakaxel, bladfjädring bläääää

Jag kommer sälja min sketna turbo bil för att köpa mig en jänk.Helt jäkla underbart att glida runt i en nice jänk och höra v8 mullra.

kolvas
25 juli 2009 · 4 001 Inlägg

thunderbolt skrev:
Vill även tillägga som t.ex min GTO har 400hk och är på 6 liter och om en 2 liter motor med samma litereffekt kommer då att ligga på 133hk totalt vilket ligger ganska nära verkligheten vad en 2 liters strandad sugmotor ligger på.

Så en 500hk 6.2 liters motor har en litereffekt på 80,6hk vilket jag tycker är helt ok på en standard sugmotor.

Inte så många av de jänkemotorerna lämnar 500hk standard

Din GTO ska jämföras med t.ex en Golf GTI, man ska inte jämföra det med snikmodellen på motoralternativen då GTO var en av de motorstarkaste bilarna då och då ligger den i lä.

NiclasT skrev:
5. "500 hk är inte mycket om man plockar det ur 6.2 liter" Nej, vadå då? Jämför livslängd på en 500 hk 2 l  4:a med en en 500 hk 6.2 l V8

.
Vet inte om jag vill kalla en gammal jänke V8 så j*vla driftsäker och absolut inte om man ska plocka ur dom 500hk

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang