Världens sämsta bil någonsin !!

steifan DR!FTT3KN!K3R
22 juli 2010 · 10 427 Inlägg

Hårda ord från någon journalist på Teknikens Värld i slutet av 90-talet:
http://www.forumbilder.se/images/tv_ford_1.jpg
http://www.forumbilder.se/images/tv_ford_2.jpg

tongue

Senast redigerat av steifan (22 juli 2010)

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Mack Forum- och sitemoderator
22 juli 2010 · 26 183 Inlägg

steifan skrev:
Hårda ord från någon journalist på Teknikens Värld i slutet av 90-talet:
http://www.forumbilder.se/images/tv_ford_1.jpg
http://www.forumbilder.se/images/tv_ford_2.jpg

tongue

Haha. Du hittar också alla såna sköna texter tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
JonR
22 juli 2010 · 3 259 Inlägg

Fiat 126 utan tvekan. Helt oduglig och meningslös bil... Men ack så charmig! wink

Senast redigerat av JonR (22 juli 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
caromania Forummoderator
22 juli 2010 · 9 296 Inlägg

Mercedes från 90talet kommer nog ganska högt om man tänker på kvaliten som de påstod att det var kontra kostnaden att köpa en. Rostproblem och elproblem som heter duga. Att sedan märkesverkstäder i Sverige inte kunnat åtgärda vissa saker utan tvingas skicka bilar med fel på till Tyskland säger ju även det en hel del.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
saab_sonett Handledare
22 juli 2010 · 1 481 Inlägg

crrille skrev:

snaku skrev:
Volvo 740/940 ligger väldigt högt på min lista om dåliga bilar strax följd utav saab 9000 med TCS, utan TCS är det en mycket bra bil.

Andra bilar jag direkt kommer att tänka på är Renault scenic, de verkar alltid gå sönder. Så även fordar från slutet av 80 början av 90-talet.

Jag tycker inte om volvo 740, men dom är egentligen riktiga pansarvagnar som går nästan hur långt som helst om man tar hand om dom . problemen med saab 9000 med tcs har jag hört talas om men alla andra saabar håller kvalité i värdsklass enligt mig.

Renault scenic däremot förstår jag inte hur dom kunde tillverka från första början, vilket skrot ! wink

Tillåt mig skratta. Den 9-5:a jag hade var till och med sämre än den Fiat 128 jag ägde en gång på 70-talet.
Och det vill inte säga lite........

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
23 juli 2010 · 1 035 Inlägg

då hade du fått tag på ett dåligt exemplar vi har alardig haft problem med nån saab............

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
23 juli 2010 · 3 929 Inlägg

Drfrasse skrev:
trabanter är ej så dåliga som alla tror wink

Nej för det fanns väl inte så mycket som kunde gå sönder på en sådan bil?
Den är väl utvald till världens sämsta bil?

En bil som är byggd för att vara så billig det bara går ÄR en dålig bil. Face the facts.

Och Saab är ganska kasst det med även om du försöker försvara dom.
-Jag har en idé! Vi skiter i sparklådor och istället dörrar som sträcker sig ner och runt och därmed kommer mycket svårlagade dörrar att rosta istället!
-Jag har en ännu bättre idé! Istället för att bygga något bra tändsystem som alla andra gör så kör vi tvärtom! Tändkassett, hmm! Bra idé!
-Istället för att göra som Volvo och ha bara några fåtals sorters skruvar så tar vi så många olika vi bara kan för att göra det intressant!
-JA! Vi köper in våra växellådor ifrån England! Dom har ju alltid gjort bra bilar så det kommer att fungera!

Vill du att jag ska fortsätta?
Visst är Saab inte bilar i världsklass (inte amerikanare heller, verkligen inte) men dom har väl sin charm smile
Saab 2 takt är dock mums!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
caromania Forummoderator
23 juli 2010 · 9 296 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
-JA! Vi köper in våra växellådor ifrån England! Dom har ju alltid gjort bra bilar så det kommer att fungera!

Oops, det där såg jag  inte att du skrev. wink

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Andromeda Rumpmas
23 juli 2010 · 3 860 Inlägg

Saab 9-5 98-02. Bra gjort att bygga en motor med för klena kolvringar för att spara kanske 0,5 dl/mil soppa, och ännu bättre att kombinera det med en vevhusventilation som sätter igen på ett ögonblick vid korta sträckor i kallt klimat. Bilen äter också bakaxelbussningar på löpande band, spjällhus, backventiler etc etc. Applåder!

Ng900 94-98. GM's snålande tvingade Saab att använda ett Opel-chassi dimensionerat för från början 115 hk. Det blir inte lyckat med 185 hk. Rosten på de första årgångarna pga lacksläpp var inte heller kul. SID-displayen håller väl inte så jättebra. Handbromsen spänner man till besiktningen. Sedan funkar den två veckor för att sen inte ta på nytt, tills man orkar göra om det till nästa besiktning. Tur att man måste parkera med backen i, eftersom handbromsen ändå inte fungerar den mesta tiden.

Renault Laguna 2. Kungen av skitbilar. Ett konstruktionsmässigt missfoster. Tänk dig att behöva lägga en hel jävla förmiddag på att demontera fronten, kylaren, ja hela skiten för att byta en vanlig jävla halogenlampa. Antingen det eller göda verkstan med 3 papp. På mina Saab-jävlar och de flesta andra bilar stoppar man in labben under huven, vrider loss en plastkåpa och byter lampan på 30 s. Måste vara kul att få byta länkarmar vartannat år också. Eller inte.

Edit: Jag har ingen erfarenhet av Volvo, men de suger säkert de med. wink

Senast redigerat av Andromeda (23 juli 2010)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
23 juli 2010 · 5 650 Inlägg

alla typer av 850is toppar min lista över skit som borde rullats från fabriken till skroten direkt.

äkta skitbilar

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
23 juli 2010 · 3 929 Inlägg

caromania skrev:

Thunderbird88 skrev:
-JA! Vi köper in våra växellådor ifrån England! Dom har ju alltid gjort bra bilar så det kommer att fungera!

Oops, det där såg jag  inte att du skrev. wink

England har gjort charmiga bilar men inte världens driftsäkraste. Kan nog kanske du erkänna wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
JonR
23 juli 2010 · 3 259 Inlägg

Andromeda skrev:
Renault Laguna 2. Kungen av skitbilar. Ett konstruktionsmässigt missfoster.

big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Så jäkla sant som det är skrivet!

Senast redigerat av JonR (23 juli 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Beeenny
23 juli 2010 · 982 Inlägg

MrEricsson skrev:
alla typer av 850is toppar min lista över skit som borde rullats från fabriken till skroten direkt.

äkta skitbilar

inte från 95 tongue däremot alla dessa 850 glt/gle 92-94 kunde dom skippat

caromania Forummoderator
23 juli 2010 · 9 296 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

caromania skrev:

Thunderbird88 skrev:
-JA! Vi köper in våra växellådor ifrån England! Dom har ju alltid gjort bra bilar så det kommer att fungera!

Oops, det där såg jag  inte att du skrev. wink

England har gjort charmiga bilar men inte världens driftsäkraste. Kan nog kanske du erkänna wink

Inte ens under tortyr. Vill du att jag ska vika mig? Låt mig citera Bruce Willis:
-Play some rapmusic. tongue

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Aquilla
23 juli 2010 · 299 Inlägg

självklart förtjänar fordarna att va där! det är väl ingen tvekan om än idag. och jag som just införskaffat en mondeo big_smile

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
WoozyDozz
23 juli 2010 · 918 Inlägg

Min roll

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
23 juli 2010 · 3 929 Inlägg

caromania skrev:

Thunderbird88 skrev:

caromania skrev:

Oops, det där såg jag  inte att du skrev. wink

England har gjort charmiga bilar men inte världens driftsäkraste. Kan nog kanske du erkänna wink

Inte ens under tortyr. Vill du att jag ska vika mig? Låt mig citera Bruce Willis:
-Play some rapmusic. tongue

Haha big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
24 juli 2010 · 1 035 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Drfrasse skrev:
trabanter är ej så dåliga som alla tror wink

Nej för det fanns väl inte så mycket som kunde gå sönder på en sådan bil?
Den är väl utvald till världens sämsta bil?

En bil som är byggd för att vara så billig det bara går ÄR en dålig bil. Face the facts.

Och Saab är ganska kasst det med även om du försöker försvara dom.
-Jag har en idé! Vi skiter i sparklådor och istället dörrar som sträcker sig ner och runt och därmed kommer mycket svårlagade dörrar att rosta istället!
-Jag har en ännu bättre idé! Istället för att bygga något bra tändsystem som alla andra gör så kör vi tvärtom! Tändkassett, hmm! Bra idé!
-Istället för att göra som Volvo och ha bara några fåtals sorters skruvar så tar vi så många olika vi bara kan för att göra det intressant!
-JA! Vi köper in våra växellådor ifrån England! Dom har ju alltid gjort bra bilar så det kommer att fungera!

Vill du att jag ska fortsätta?
Visst är Saab inte bilar i världsklass (inte amerikanare heller, verkligen inte) men dom har väl sin charm smile
Saab 2 takt är dock mums!

om dem nu e så dåliga varför har ej min fasa under alla sina 30 år i sverige o massor me saabar aldrig haft problem med dem??? förutom en og 900 han hade....  inte mycket? gemför den med mini? eller andra bilar dem e ju sämmre inredning, inte mycket mer att ha i den? men vad gör dem sämst? säg mig du har inte ens haft en så du sak igentligen ej prata om den om du ej ens haft en wink(trabant)
iaf back to topic smile

Senast redigerat av Drfrasse (24 juli 2010)

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
saab_sonett Handledare
24 juli 2010 · 1 481 Inlägg

Drfrasse skrev:
då hade du fått tag på ett dåligt exemplar vi har alardig haft problem med nån saab............

Köp en lott. Du har haft en otrolig tur som inte haft några fel på en enda saab.

Bret
24 juli 2010 · 53 Inlägg

Peugeot 405 Mi16 håller jag inte högt i kurs!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang