Hjälp med att välja bensinkort.

Bjorling
19 januari 2010 · 171 Inlägg

Jag har statoil kort. Bästa jag gjort. Efter det så fick jag kannon koll på min Ekonomi.
När alla räkningar är betalda den sista varje månad vet jag exakt hur mycket pengar jag har kvar för nöjen.
Sen bara och hålla koll på statoils sida hur mycket man tankat för.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5
Andreas 940 -utan 940
19 januari 2010 · 1 728 Inlägg

steifan skrev:
Fördelen med Volvokort (även om man inte har Volvo tongue) är att det funkar
bådeTanka-kedjan (/motsvarande) och OKQ8. Hos Tanka är rabatten
10 öre för bensin/etanol och 40 öre på dieseln. Rabatten hos OKQ8 är
10 öre på bensin, etanol och diesel, men det gäller endast bemannade mackar (dvs ej automater)

Jag är ganska säker på att jag har 20 öre rabatt med mitt Volvokort och att det även gäller bemannade stationer numera.

Keller Hamster
19 januari 2010 · 817 Inlägg

Bjorling skrev:
Jag har statoil kort. Bästa jag gjort. Efter det så fick jag kannon koll på min Ekonomi.
När alla räkningar är betalda den sista varje månad vet jag exakt hur mycket pengar jag har kvar för nöjen.
Sen bara och hålla koll på statoils sida hur mycket man tankat för.

Håller med dig där!

Jag var mot att skaffa tank-kort innan men håller med om att det är det bästa jag gjort! Speciellt när man kör mycket!

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
Martin 9-3 Fisketokig
19 januari 2010 · 2 997 Inlägg

Väldigt smidigt med Preemkortet också. Tror jag har 30 öre litern i rabatt.

Bra översikt på pengarna och inga kostnader som tillkommer. Brukar betala in en klumpsumma så slipper man fundera på bensinräkningen på flera månader.

Kan inte bli lämpligare. Jäkligt skönt att få hem specen där det står tillgodo på varje månad istället för att krångla att betala småsummor.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Hallon1911
19 januari 2010 · 122 Inlägg

Borghetti skrev:
ST1 har ju även tagit över Norsk Hydro och Shell blev 7-eleven så nu har norsken monopol.

10%, wow.
Jag tankar ungefär 1500 liter/år och rabatten räcker till en månads röka...yay.
Bankkort is the shit.

Shell "blev" inte 7-eleven. Endast butikerna kör ju 7-elevens koncept. roll

steifan DR!FTT3KN!K3R
19 januari 2010 · 10 427 Inlägg

Andreas 940 skrev:

steifan skrev:
Fördelen med Volvokort (även om man inte har Volvo tongue) är att det funkar
bådeTanka-kedjan (/motsvarande) och OKQ8. Hos Tanka är rabatten
10 öre för bensin/etanol och 40 öre på dieseln. Rabatten hos OKQ8 är
10 öre på bensin, etanol och diesel, men det gäller endast bemannade mackar (dvs ej automater)

Jag är ganska säker på att jag har 20 öre rabatt med mitt Volvokort och att det även gäller bemannade stationer numera.

Läs här:
http://www.volvokort.com/privat/anvanda … tanka.html
(Såg att det ska vara 25 öre rabatt på diesel och ej 40 nu)

Har du shoppat loss på övrigt med kortet så kan du ju få extra rabatt pga det.
Edit: Jag hade tydligen också -10 öre extra i trohetsbonus. "Kanonkul".

Senast redigerat av steifan (19 januari 2010)

thunderbolt
19 januari 2010 · 135 Inlägg

soyd skrev:
I och med att jag tankar bara V-Power så var jag sugen på att skaffa ett Shell kort... Tills jag kollade upp det och det, var helt värdelöst.. då dom inte erbjuder några "bonus kort" utan bara ett typ VISA kort från CITYBANK med några ören i rabatt... Snacka om fail! sad

Ja, tyvärr verkar Shell-kortet helt värdelöst...

Quadrablast skrev:
Säg att du tankar för 4000kr i april, soppa till elmia kan vi säga. Du får räkningen i slutet av maj. Bara det att i början på maj rasar kopplingen (eller nåt dyrt händer iaf). Då sitter de flesta där och tvingas låna m.m. alternativt ställa bilen. Använder du ditt bankkort att tanka med så får du ju då ingen räkning i maj.

Jag förstår vad du menar men jag har aldrig haft några såna problem, har alltid en buffert med pengar, om det vill sig riktigt illa och det bästa är ju om man har ett sånt kort man sätter in pengar i förväg...

Y_Not skrev:
Om du nu ska skaffa ett bensinkort så är min rekomendation OKQ8 Visa.

Har tyvärr ingen OKQ8 nära mig. Så det känns inte så aktuellt...

Innan jag skrev denna tråden så tänkte jag på Statoil, Preem eller Shell kort, men inte en tanke på Volvo, ska genast kolla deras mack och se om de har 98, i så fall är de nog en bra kandidat.

Jag skulle nog ta Statoil-kortet om det inte vore för att Statoil i Klippan har slutat med 98-oktan, vilket är det enda jag tankar på sommaren och sedan Shell p.g.a deras V-power, dock ett värdelöst kort och macken ligger lite längre ifrån.
Ska kolla in Preem-kortet lite mer och Volvo-kortet.

thunderbolt
19 januari 2010 · 135 Inlägg

Borghetti skrev:
10%, wow.
Jag tankar ungefär 1500 liter/år och rabatten räcker till en månads röka...yay.
Bankkort is the shit.

Det är alltid något och jag röker inte så tänk vad mycket jag tjänar på det! wink

Borghetti
19 januari 2010 · 19 Inlägg

thunderbolt skrev:

Borghetti skrev:
10%, wow.
Jag tankar ungefär 1500 liter/år och rabatten räcker till en månads röka...yay.
Bankkort is the shit.

Det är alltid något och jag röker inte så tänk vad mycket jag tjänar på det! wink

Exakt, ibland struntar jag t.o.m att ta bilen till affären och vips
kan jag köpa en liter mjölk till. lol

Det är ju fritt som tur är, och tycker någon att det är bättre med ett specifikt
bensinkort är det ju bra då. Körde OKQ8 länge för de hade ju lite grejer till
bilen också men nu har iaf min butik dragit ner på res.delar så då vare
shitdesejm för mig.

Noxxer
20 januari 2010 · 1 482 Inlägg

Senaste året har 540n surplat i sig ("suck") 3900liter hederlig blyfri.. På ca 2500mil.
Det blir mer än 50 000kr i bensin...

Detta är första gången jag räknat på förbrukningskostnaden för bilen.

Helt plötsligt förstår jag vart alla jävla "okända" pengar försvunnit haha big_smile

Jag är ännu en som bara trycker in kortet, slår in koden och tankar tills det klickar i handtagen sen åker jag smile
Kanske borde fundera på ett typ av kort som ger några ören tillbaka smile

Edit: Räknade om mer seriöst och det vart fan ännu mer...

Senast redigerat av Noxxer (20 januari 2010)

BLT Service
Theracords Music Label
Andreas 940 -utan 940
20 januari 2010 · 1 728 Inlägg

steifan skrev:
Läs här:
http://www.volvokort.com/privat/anvanda … tanka.html
(Såg att det ska vara 25 öre rabatt på diesel och ej 40 nu)

Har du shoppat loss på övrigt med kortet så kan du ju få extra rabatt pga det.
Edit: Jag hade tydligen också -10 öre extra i trohetsbonus. "Kanonkul".

Jag hade bilen försäkrad i Volvia förut och brukar visa upp kortet när jag handlar på Volvo. smile

groze
20 januari 2010 · 564 Inlägg

Jag tycker att det tveklöst är bättre att använda tankkort istället för visa-kortet. Man får stenkoll på vad man tankar för, och när räkningarna är betalda vet man exakt hur mycket man har kvar till nöjen osv.

Sen behöver man ju inte välja att ha ett kort, man kan ju ha flera tankkort också. Jag har Ok och Shell, mest för att det är de mackarna jag har närmast till. I tumba håller shell samma pris som St1(Jet), och jag tankar hellre på Shell än på St1.
Shell-kortet funkar dessutom i hela europa, vilket är skönt när man är ute på bilsemester.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang