Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer, och det ena ledde till det andra......
  • 93 Följare
  • 509 950 Visningar
  • Projektet avslutat 11 juni 2015
Putteliten
2 november 2014 · 9 081 Inlägg

racer-putte skrev:
kul kille ...han köper natalies audi  i sundsvall.. osså far han hem o passerar mitt hem med 400m ... osså kommer du inte in mad mad

Njaa, var tyvärr inte så långt upp i landet. Fick just skäll av Marlene med för det! hmm
Vi möttes upp straxt norr om Gävle, så det var något mer än 400m från dig. Hade ja åkt ända till Sundsvall så hade ja helt klart hört av mig till dig!

racer-putte
2 november 2014 · 6 558 Inlägg

Putteliten skrev:

racer-putte skrev:
kul kille ...han köper natalies audi  i sundsvall.. osså far han hem o passerar mitt hem med 400m ... osså kommer du inte in mad mad

Njaa, var tyvärr inte så långt upp i landet. Fick just skäll av Marlene med för det! hmm
Vi möttes upp straxt norr om Gävle, så det var något mer än 400m från dig. Hade ja åkt ända till Sundsvall så hade ja helt klart hört av mig till dig!

blabla  big_smile  dags för dubbla 12or i ny bilen nu då tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Putteliten
2 november 2014 · 9 081 Inlägg

racer-putte skrev:

Putteliten skrev:

racer-putte skrev:
kul kille ...han köper natalies audi  i sundsvall.. osså far han hem o passerar mitt hem med 400m ... osså kommer du inte in mad mad

Njaa, var tyvärr inte så långt upp i landet. Fick just skäll av Marlene med för det! hmm
Vi möttes upp straxt norr om Gävle, så det var något mer än 400m från dig. Hade ja åkt ända till Sundsvall så hade ja helt klart hört av mig till dig!

blabla  big_smile  dags för dubbla 12or i ny bilen nu då tongue

Haha tycker du va? tongue Funderar mera på att skaffa en till u-Dimension 10 faktiskt!

racer-putte
2 november 2014 · 6 558 Inlägg

Putteliten skrev:

racer-putte skrev:

Putteliten skrev:

Njaa, var tyvärr inte så långt upp i landet. Fick just skäll av Marlene med för det! hmm
Vi möttes upp straxt norr om Gävle, så det var något mer än 400m från dig. Hade ja åkt ända till Sundsvall så hade ja helt klart hört av mig till dig!

blabla  big_smile  dags för dubbla 12or i ny bilen nu då tongue

Haha tycker du va? tongue Funderar mera på att skaffa en till u-Dimension 10 faktiskt!

gört big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
CarpeDiem German Engineering
2 november 2014 · 9 081 Inlägg

Måste ha varit helt slut efter en resa på 100 mil. Riktigt skoj att du köpte Natalies gamla S2 smile
Lägg gärna upp en projekttråd wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Hervas
2 november 2014 · 2 373 Inlägg

Vad är det för snygg bil som du har köpt?

Häls. Hervas
Putteliten
3 november 2014 · 9 081 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Måste ha varit helt slut efter en resa på 100 mil. Riktigt skoj att du köpte Natalies gamla S2 smile
Lägg gärna upp en projekttråd wink

Jovars, var lite mör kan ja lova. Fick inte fram stolen ordentligt heller så ja nådde ju knappt ner till pedalerna heller. tongue

Hervas skrev:
Vad är det för snygg bil som du har köpt?

Hehe, ja det är en Audi S2 Avant.

Här kommer en länk till projekttråden med.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3#p4118693

Putteliten
14 mars 2015 · 9 081 Inlägg

Igår ställdes bilen på, så imorgon hämtas den hem från vinterförvaringen. Det som närmast kommer att ske är att plocka ur det sista av ljudet för att flytta över det till S2an. Kommer sätta i andra grejer så att bilen inte blir ljudlös. wink Däck ska fixas till fälgarna som satt på bilen när jag köpte den. Sen är det besiktning som gäller, för att sedan sätta ut den på blocket.

racer-putte
14 mars 2015 · 6 558 Inlägg

koolt  snart sommar hos dig  .. själv kanske man ta skåjtern på en sväng tongue

Senast redigerat av racer-putte (14 mars 2015)

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Putteliten
14 mars 2015 · 9 081 Inlägg

racer-putte skrev:
koolt  snart sommar hos dig  .. själv kanske man ta skåjtern på en sväng tongue

Haha ja här är det vår ju, har sett tussilago redan. Hehe klä på dig ordentligt, så tar ja fram vårjackan å fäller ner taket i vårsolen. tongue

racer-putte
15 mars 2015 · 6 558 Inlägg

Putteliten skrev:

racer-putte skrev:
koolt  snart sommar hos dig  .. själv kanske man ta skåjtern på en sväng tongue

Haha ja här är det vår ju, har sett tussilago redan. Hehe klä på dig ordentligt, så tar ja fram vårjackan å fäller ner taket i vårsolen. tongue

ha sett de jag å  ..när ja va i uppsala  i måndags haha

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Putteliten
15 mars 2015 · 9 081 Inlägg

racer-putte skrev:

Putteliten skrev:

racer-putte skrev:
koolt  snart sommar hos dig  .. själv kanske man ta skåjtern på en sväng tongue

Haha ja här är det vår ju, har sett tussilago redan. Hehe klä på dig ordentligt, så tar ja fram vårjackan å fäller ner taket i vårsolen. tongue

ha sett de jag å  ..när ja va i uppsala  i måndags haha

Å sen åkte du hem till snön igen! tongue Va gör man i Muppsala då?

racer-putte
15 mars 2015 · 6 558 Inlägg

Putteliten skrev:

racer-putte skrev:

Putteliten skrev:

Haha ja här är det vår ju, har sett tussilago redan. Hehe klä på dig ordentligt, så tar ja fram vårjackan å fäller ner taket i vårsolen. tongue

ha sett de jag å  ..när ja va i uppsala  i måndags haha

Å sen åkte du hem till snön igen! tongue Va gör man i Muppsala då?

skjutsa min mor dit över dan

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Putteliten
25 mars 2015 · 9 081 Inlägg

Återställandet fortsätter. Högen med kablar växte lite till..

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-12b1abd63591ff589bb513c3d152cc1f.jpg

Monterade in ett 6,5" kit från Mac Audio i dörrarna, med diskanter på instrumentbrädan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-1d98de04fe73422473b1d9304f43c8e4.jpg

Sen monterades strålkastare och grill.
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-dd2d913bace11f1ae91c38f18b85eaf9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-f0edd5c7d64b91aa2a7c93d453d32f1e.jpg

Bilen är nu redo för besiktning, efter det ska däck fixas så att bilen kan sättas ut på annons....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang