Saker vi hittat i våra begagnade bilar

Gizmojohan
6 maj 2010 · 3 295 Inlägg

japanska pengar, japanskt godis... i evon alltså..

Jiiimmie
6 maj 2010 · 1 830 Inlägg

haha många som hittar pengar, pennor, trosor, verktyg av olika slag och massa skräp tongue

själv har jag då inte hittat så mycket vettigt i min bil, det jag har hittat är då en:
* massa säkringar (som var hela)
* några wonderbaums (två var öppnade fullt ut och två oöppnade)
* like skruvar
* massa tidningspapper. (bottenpluggen var borta så det hade kommit in vatten i bilen)
* en penna
* torkade löv :S
* hund hår
* högtalare som verkar funka, har inte kollat än xD
* väl använda verktyg som inte var så bra längre = /

hitta då inga pengar eller så vilket jag tycker är udda ? :S fast jag hitta ju lite annat "udda" istället. Fast jag är då glad över att jag inte hitta massa piller, mariana etc. Skulle vilja hitta en massa pengar i bilen ><,
den som hittar den får eller vadå? tongue

robininfOCUS Med lem
6 maj 2010 · 768 Inlägg

Jiiimmie skrev:
* massa tidningspapper. (bottenpluggen var borta så det hade kommit in vatten i bilen)

Haha var det inte en båt du köpte då? big_smile

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Luwke
6 maj 2010 · 24 Inlägg

Hittade en plånbok under baksätet med lånekort, körkort och lite andra kort men inga kontanter.

Senast redigerat av simmeliito (6 maj 2010)

HB240
7 maj 2010 · 5 Inlägg

Har inte hittat mer än lite mynt och gamla kvitton från låssmed... Fick inte med några reservnycklar heller tongue Men jag läste i nån tidning nån gång om någon som hade hittat dynamit under nåt säte eller var det var. tongue

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
7 maj 2010 · 1 479 Inlägg

Kalsonger och kakel i bagaget lol

Sen lite "vanligare" skrot, en rattkrycka utan nyckel, nån gammal kassettbandspelare som inte ens hörde till bilen, lite säkringar o mynt smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
MilleN
7 maj 2010 · 9 108 Inlägg

I en Vectra 2000 4x4 (ovanlig bil) som jag köpte billigt av en arbetskamrat hittade jag fruktansvärt mycket kul, bagaget var proppat med skit, kommer inte ihåg så mycket grejor längre men det bästa var:

Massa CD-skivor med Serbisk folkmusik typ wink
Tre-fyra stora glasburkar med sylt och marmelad big_smile Antagligen hemmagjord av någon Serbisk farmor typ, smakade tyvärr inte roll

Askelusen
7 maj 2010 · 2 Inlägg

en golfpegg.

Saab 900ng 2.3 "Raset" (1996)
te_wik Forummoderator
7 maj 2010 · 12 813 Inlägg

Askelusen skrev:
en golfpegg.

Det hittade jag också. Under växelspaksdamasken på min första audi. Den som gjorde att backen ibland var svår att få i smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
MrK
7 maj 2010 · 407 Inlägg

har väl mest hittat mynt och sugrör och servetter. men inga trosor..

men att man ens säljer en bil ostädad?
och sen att folk köper bilar som inehåller det ena och det andra?!?!?

Ghost_Face
7 maj 2010 · 517 Inlägg

kompisen min var väl inte allt för noga att städa ur bilen när han skulle sälja den. För när en spekulant var och kollade på bilen fällde han ner armstödet i baksätet och då trillade det ut en poster med en barbröstad 50 cent på (lite gay varning där) tongue

Ägaren till den här bilen, kallar den för black widow; läs i övrigt så förstår ni varför.
http://www.garaget.org/?car=73604

Senast redigerat av Ghost_Face (7 maj 2010)

Jiiimmie
7 maj 2010 · 1 830 Inlägg

robininfOCUS skrev:

Jiiimmie skrev:
* massa tidningspapper. (bottenpluggen var borta så det hade kommit in vatten i bilen)

Haha var det inte en båt du köpte då? big_smile

haha jag trodde det i början när jag märkte det tongue allt som saknades var bara ett namn wink haha nej men bottenpluggen hade någon tagit bort så det hade kommit in vatten i bilen och allt hade samlats som en vattenpöl i bak vid reserv hjulet och under mattan >< smått störande på vintern, men det är inge vatten kvar nu som tur är big_smile

Zeeeta
7 maj 2010 · 228 Inlägg

Hittade en sändare som man kan spåra bilen med om den tex blir stulen. Låg bakom panelen i bagageluckan. Var dock ej i bruk..

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Andromeda Rumpmas
10 maj 2010 · 3 860 Inlägg

Bror min köpte en Fiesta 1,4 -88 för 2300 kr som första-bil. Förutom en läckande ventilkåpspackning som fick hela bilen att hoppa till emellanåt medföljde även en Rapala Husky Jerk som satt fasthäktad i instrumentpanelen lol

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
CruiZin Hemlös
10 maj 2010 · 321 Inlägg

Bara nån penna, lite mynt och en 13 nyckel... inge speciellt va ja minns hmm

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
VOLVOSWE240 Avstängd
10 maj 2010 · 40 Inlägg

hmm.. 10kilo hundhår, satans massa godis,hubba bubba som såg helt ny ut(nej, jag vågade inte smaka ) full rulltobak, nog småpengar til en 1.5 liter C0la tongue

men det JÄVLIGASTE var nog en dag när jag skulle städa mondeon.. tog väck baksätet pga mögel och vatten.. då hittade jag en rutten jävla *håll i er* RÄKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!  satan va den luktade!!! lollollollollollollol

Senast redigerat av VOLVOSWE240 (10 maj 2010)

figge88
10 maj 2010 · 81 Inlägg

Intressanta saker folk hittar (glömmer?) i bilarna. Jag hittade som många andra en hel del små-mynt, massa små hylsor (6 upp till 13), nått smycke och så klart damm/skräp...
Men mest intressanta var en nyckel (2st likadan) som jag endast kan tänka mig härstammar från fabriken då den låg på ett sånt ställe där den omöjligt ramlar ner. Under mittenkonsolen och under ljuddämpning och matta (saab 900) alldeles vid växelspaken. Kanske något verktygsskåp eller liknande, skulle varit roligt å veta vart den går tongue

Saab ng900 2.0T
Saab 900 2.0T "Saabina" (1995)
Danne_nkpg Lastbilschaufför
19 maj 2010 · 257 Inlägg

LeafBox skrev:

Moser skrev:

Danne_nkpg skrev:
Första 740:n jag hade tog jag dän instumenthuset och där bakom hittade jag en skiva som någon hade stripat fast i kablarna :S

Annars i audin har jag inte hittat något speciellt..
Vinter 740:n man har nu har man hittat krabbklor(?) och inte lite av dom heller.. låg under hela baksätet :S

//Danne

va de nått roligt inspelat på den skivan big_smile

Haha, det var dte första jag tänkte oxå big_smile

Sent svar jag vet. men, men wink
På skivan var det ju såklart eddie meduza blandat med fjortis dunk ^^

Och jag kan uppdatera mina fynd faktiskt..

Hittade 2.000 kronor i våran Volvo FH12 vi har på jobbet wink Den dagen man vart rik big_smile

Four Rings To Rule Them All
bmx
19 maj 2010 · 7 100 Inlägg

typ de vanliga,pengar,pennor mm
men detta hittade vi i bussen big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/933341_ektjd1.jpg

i en gamla mazda ja köpte förut låg de en krokodil i(nej,den var inte på riktig).och den har jag kvar än haha big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Streethawk Billjuds Wannabe
19 maj 2010 · 1 771 Inlägg

Mja, i Nissan hittade jag nya bromsklossar innanför höger bakskärm och under växelspaksdamasken hittade jag ett steg 2 chip.

I Mondeon hittade jag 1 örhänge, 1 kam, 40 st skruvar (tror det var från en ikea låda) sen en 500lapp cool Detta under baksätet.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang