Release: Garaget 9.1

BjorNSX
3 september 2010 · 260 Inlägg

Emil_volvo skrev:

te_wik skrev:

AlexSRT8 skrev:
sjukt irriterande att textningen inte hänger med när man skriver kommentarer på bilder, bloggar etc. Känns lite atari och 80 tal. Bättre borde ni kunna.

Det beror isåfall på ett fel hos dig, här flyter allt på precis som det ska.




Mvh Tommy

har också problem med det hemma hos mig..

Samma problem här - dock inte alltid???

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Bjare
3 september 2010 · 945 Inlägg

Nu trycker jag på avprenumerera!

Det är något jag inte gillar med uppdateringen. Så fort jag har skrivit i en tråd så bevakar jag den
automatiskt och måste därför bli tillkallad varje gång någon har lämnat ett inlägg.

Det tar död på spänningen efter intressanta inlägg när många små mindre inlägg med onödig info skrivs.
- Hela tiden.

/*Klickar sluta prenumerera*

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
mYGeL
4 september 2010 · 1 338 Inlägg

Laggar när jag skriver också både hemma och på jobbet.
Testat med Firefox senaste samt opera.

Mvh//

Senast redigerat av mYGeL (4 september 2010)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
__hogberg__
4 september 2010 · 1 161 Inlägg

Vet inte om det varit uppe men tänkte fråga om du/ni inte skulle kunna försöka er på en iphone och en android app?
Vore kul att ha nått sånt för som nu när jag sitter med safari på iphonen så blir det så omständigt med zoomning in och ut för att kunna se ordentligt och sen trycka på länkarna..
Är säkert en massa jobb med sånt men nu har jag frågat iaf smile

Ni som har problem med texten det kan inte vara som så att ni sitter med safari?
Jag märkte aldrig nått sånt när jag hade firefox men nu på safari så hänger det inte riktigt med tyvärr sad

Senast redigerat av __hogberg__ (4 september 2010)

chrizz Administratör
4 september 2010 · 11 783 Inlägg

Vi har verkligen försökt att återskapa det här med "laggande text", men vi lyckas inte i någon webbläsare. Vi har provat allt verkligen.

Nån som har problemet på sin bärbara dator och har vägarna förbi Eskilstuna får mer än gärna säga till. Jag ser ingen annan lösning på att hitta källan till problemet just nu.

Det är svårt och nära på omöjligt att laga ett problem man inte kan återskapa själv.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
4 september 2010 · 11 783 Inlägg

Emil_volvo skrev:

chrizz skrev:
Vi har verkligen försökt att återskapa det här med "laggande text", men vi lyckas inte i någon webbläsare. Vi har provat allt verkligen.

Nån som har problemet på sin bärbara dator och har vägarna förbi Eskilstuna får mer än gärna säga till. Jag ser ingen annan lösning på att hitta källan till problemet just nu.

Det är svårt och nära på omöjligt att laga ett problem man inte kan återskapa själv.

jobbigt för dig hmm men när kan man börja byta bilder? :smile

Du kan redan byta bilder. Det är bara att ta bort dem gamla och lägga upp nya.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MrLego Volvonörd
6 september 2010 · 1 187 Inlägg

En annan irriterande sak som jag har upptäckt är att under denna info-knapp så kommer det även att x har laddat upp 1-5 bilder på sin bil eller att x har skapat en forumstråd m.m. som jag inte är ett dugg intresserad av att veta den vägen, känns som om detta beror på om man är vän med personen eller har bilen hans/hennes som favorit. Laddas det upp en ny bild så ser jag väl det när personen har uppdaterat sin bil genom att jag har den som favorit, och vill jag se vad en person har skapat för forumstrådar så kan jag kolla det under dennes foruminlägg under avataren, känns lite onödigt, blir mkt att avprenumenera klickningar....

Rätta mig om jag har fel.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
LeafBox Lat Perfektionist
6 september 2010 · 6 359 Inlägg

Är det bara jag som ibland har problem med att skriva kommentarer?
När man klickar i kommentarsfältet på bloggar eller bilar så fortsätter man skriva på texten "kommentera..."
Och även om man suddar ut "kommentera..." Så blir texten man skriver fortfarande grå, samt att det inte går att skicka meddelandet på ngt sätt?

Händer inte alltid
Jag tror det blir så ifall man "går tillbaka" i webbläsaren.
I mitt fall kör jag Chrome med Win7 Ultimate.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
6 september 2010 · 2 100 Inlägg

Varför får man det inte tillsagt att man har nya utmärkelser? smile

Tja!
Wanegardh Asgammal medlem.
6 september 2010 · 2 246 Inlägg

Varför får jag ett händelsemeddelande när medlem Sapparu har gjort nåt på sin sida?

te_wik Forummoderator
6 september 2010 · 12 813 Inlägg

Wanegardh skrev:
Varför får jag ett händelsemeddelande när medlem Sapparu har gjort nåt på sin sida?

För att du är vän med han/hon.






Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (6 september 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Wanegardh Asgammal medlem.
6 september 2010 · 2 246 Inlägg

te_wik skrev:

Wanegardh skrev:
Varför får jag ett händelsemeddelande när medlem Sapparu har gjort nåt på sin sida?

För att du är vän med han/hon.






Mvh Tommy

Ah fan.
Men inte nu längre.

BjorNSX
6 september 2010 · 260 Inlägg

MrLego skrev:
En annan irriterande sak som jag har upptäckt är att under denna info-knapp så kommer det även att x har laddat upp 1-5 bilder på sin bil eller att x har skapat en forumstråd m.m. som jag inte är ett dugg intresserad av att veta den vägen, känns som om detta beror på om man är vän med personen eller har bilen hans/hennes som favorit. Laddas det upp en ny bild så ser jag väl det när personen har uppdaterat sin bil genom att jag har den som favorit, och vill jag se vad en person har skapat för forumstrådar så kan jag kolla det under dennes foruminlägg under avataren, känns lite onödigt, blir mkt att avprenumenera klickningar....

Rätta mig om jag har fel.

Tycker att just den delen är bra!!
Jag har vänner och favoriter just för att jag vill följa dem och då är det bra att det blinkar till när det blivit någon förändring.
Björn

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
MrLego Volvonörd
6 september 2010 · 1 187 Inlägg

BjorNSX skrev:

MrLego skrev:
En annan irriterande sak som jag har upptäckt är att under denna info-knapp så kommer det även att x har laddat upp 1-5 bilder på sin bil eller att x har skapat en forumstråd m.m. som jag inte är ett dugg intresserad av att veta den vägen, känns som om detta beror på om man är vän med personen eller har bilen hans/hennes som favorit. Laddas det upp en ny bild så ser jag väl det när personen har uppdaterat sin bil genom att jag har den som favorit, och vill jag se vad en person har skapat för forumstrådar så kan jag kolla det under dennes foruminlägg under avataren, känns lite onödigt, blir mkt att avprenumenera klickningar....

Rätta mig om jag har fel.

Tycker att just den delen är bra!!
Jag har vänner och favoriter just för att jag vill följa dem och då är det bra att det blinkar till när det blivit någon förändring.
Björn

Jag tycker det bara är irriterande, eftersom jag har en bil som favorit så kan jag lika gärna se det under mina favoriter vilken som uppdaterat, men kanske inte lika specifikt som att x har laddat upp 1 ny bild till sin bil... Känns då som att man kunde ta bort bilderna under favoriter o bara skapa en lista som vännerna är och kanske inte ha favoriterna som en del av framsidan.

Känns som om det räcker med att antingen ha infon om favoriterna på ett ställe o inte på 2. Men det är min mening.

Men jag vill inte veta "allt" som mina vänner gör, om nån skapar en forumstråd om nånting så känns det för mig som onödig info, kan man på nåt sätt välja bort det som medlem eller är man "fast" i det info-flödet vare sig man vill eller inte?

Ska man inte kunna få välja själv om man vill ha dessa funktioner eller inte? Vore inte det en bra "kompromiss"?

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
BjorNSX
6 september 2010 · 260 Inlägg

MrLego skrev:

BjorNSX skrev:

MrLego skrev:
En annan irriterande sak som jag har upptäckt är att under denna info-knapp så kommer det även att x har laddat upp 1-5 bilder på sin bil eller att x har skapat en forumstråd m.m. som jag inte är ett dugg intresserad av att veta den vägen, känns som om detta beror på om man är vän med personen eller har bilen hans/hennes som favorit. Laddas det upp en ny bild så ser jag väl det när personen har uppdaterat sin bil genom att jag har den som favorit, och vill jag se vad en person har skapat för forumstrådar så kan jag kolla det under dennes foruminlägg under avataren, känns lite onödigt, blir mkt att avprenumenera klickningar....

Rätta mig om jag har fel.

Tycker att just den delen är bra!!
Jag har vänner och favoriter just för att jag vill följa dem och då är det bra att det blinkar till när det blivit någon förändring.
Björn

Jag tycker det bara är irriterande, eftersom jag har en bil som favorit så kan jag lika gärna se det under mina favoriter vilken som uppdaterat, men kanske inte lika specifikt som att x har laddat upp 1 ny bild till sin bil... Känns då som att man kunde ta bort bilderna under favoriter o bara skapa en lista som vännerna är och kanske inte ha favoriterna som en del av framsidan.

Känns som om det räcker med att antingen ha infon om favoriterna på ett ställe o inte på 2. Men det är min mening.

Men jag vill inte veta "allt" som mina vänner gör, om nån skapar en forumstråd om nånting så känns det för mig som onödig info, kan man på nåt sätt välja bort det som medlem eller är man "fast" i det info-flödet vare sig man vill eller inte?

Ska man inte kunna få välja själv om man vill ha dessa funktioner eller inte? Vore inte det en bra "kompromiss"?

Vore en helt perfekt kompromiss/lösning eftersom olika medlemmar vill veta olika mycket. Perfekt!

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
BBAD Utbildad hobbymekare
7 september 2010 · 1 125 Inlägg

men varför får jag inga mail om när det skrivs i forum trådar som jag prenumenerar på?

är det så att allt går via info knappen eller va ja ska kalla den för?

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
primeramannen
7 september 2010 · 907 Inlägg

BBAD skrev:
men varför får jag inga mail om när det skrivs i forum trådar som jag prenumenerar på?

är det så att allt går via info knappen eller va ja ska kalla den för?

den detaljen har dom tagit bort i den nya "förbättrade" versionen:mad:

Dodge Dart "Darten" (1965)
BBAD Utbildad hobbymekare
8 september 2010 · 1 125 Inlägg

primeramannen skrev:

BBAD skrev:
men varför får jag inga mail om när det skrivs i forum trådar som jag prenumenerar på?

är det så att allt går via info knappen eller va ja ska kalla den för?

den detaljen har dom tagit bort i den nya "förbättrade" versionen:mad:

Jag tycker då att det e sämre, är det helt borta eller?

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Glenn9K Montör
13 september 2010 · 664 Inlägg

Chrizz: Man behöver fortfarande refresha sidan för att se nya notifications eller? Vore fint om det kunde bli i stil med t. ex. Facebook, där de röda fina siffrorna kommer fram även utan refresh.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
LeafBox Lat Perfektionist
13 september 2010 · 6 359 Inlägg

berthelsen skrev:
Chrizz: Man behöver fortfarande refresha sidan för att se nya notifications eller? Vore fint om det kunde bli i stil med t. ex. Facebook, där de röda fina siffrorna kommer fram även utan refresh.

Det behöver inte jag iaf! Brukar få upp nya medans jag bara lämnat sidan uppe smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang