Stoppad av polis på väg till jobbet!!

okkar
3 juli 2006 · 694 Inlägg

ja då skulle man åka till jobbet i morse försovit mig lite vaknade kvart i 7 börjar 7 och har 1,5 mil till jobbet..  kör väl typ i 120 överallt "då blir man ju inte av med kortet"tänkte jag på 90 väg.

kommer till en lång raka som är typ 2 km och har en lång bilkö framför mig och inga möten.. så ja gasar på ganska så bra första bilen ja kör om är en saab 95 kombi kollar på föraren för det kunde ju vara en polis ganska vanliga bilar för dom.

han såg inte ut som en polis tyckte inte jag ialf. så trycker gasen i botten och kör om alla 7 bilar i ett var öppe i typ 190-200 kollar i backspegelen så ser ja att den där saaben börjar köra om alla han med..

när ja kommit förbi alla saktar ja ner till 119 igen och sätter på farthållaren. då kör saaben om mig och visar en polis skylt i rutan. och stannar mig..

var så JÄVLA rädd där som tur var. var han ensam i bilen och ingen kamera så han sa det att han uppskattade min hastighet till 170 km/h.. ja var super snäll och ångerfull och slapp bli av med kortet men tror att ja nu i framtiden kommer GÅ UPP i tid för ja vet inte va jag skulle göra utan mitt körkort.. var livrädd efter skakis..

VW_Jens
3 juli 2006 · 608 Inlägg

å fan! du had nog tur där smile

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
okkar
3 juli 2006 · 694 Inlägg

mm som helvete.. men fick mig en tankeställare:) sen låg han i 80 framför mig hela vägen till mitt jobb på 90 vägen.. och ja vågade inte köra om..pussy ja vet:P

VW_Jens
3 juli 2006 · 608 Inlägg

okkar skrev:
mm som helvete.. men fick mig en tankeställare:) sen låg han i 80 framför mig hela vägen till mitt jobb på 90 vägen.. och ja vågade inte köra om..pussy ja vet:P

nej int e man feg om man int kör om snuten man e bara klok, han sku knappast ha vari så glad om du sku ha kört om han på nytt!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
Darkie dARKiE
3 juli 2006 · 5 031 Inlägg

så om jag förstår detta rätt, så körde du i 190-200km/h på en 90 väg och slapp bli av med kortet? så tar dem mitt för att jag ligger 90 på en 50 väg (dubbelfilig som vart 70 på förut) ;/ särbehandling..

Senast redigerat av Darkie (3 juli 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Miklen
3 juli 2006 ·

särbehandling ? va väntar du dig..du kör merca å bmw å han volvo wink haha

Darkie dARKiE
3 juli 2006 · 5 031 Inlägg

haha , jo men saab förare brukar ju hata volvo förare och vise versa. så borde vart jag som blivit "tur behandlad" wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Mäki Långsam Perfektionist
3 juli 2006 · 4 800 Inlägg

hatar alla som bara leker polis å följer efter alla! man blir skakis då! (inte bilkort, men man har ju kört annat ^^ )

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
okkar
3 juli 2006 · 694 Inlägg

mm som helvete.. men va glad ja var sen va.. tog en trisslott efter och vann 100 kr;) haha lycko dag:D

okkar
3 juli 2006 · 694 Inlägg

Darkie skrev:
så om jag förstår detta rätt, så körde du i 190-200km/h på en 90 väg och slapp bli av med kortet? så tar dem mitt för att jag ligger 90 på en 50 väg (dubbelfilig som vart 70 på förut) ;/ särbehandling..

hur länge blev du av med kortet då!?detta var en på en stor väg och tidigt på morgonen bara trafik åt ett håll med in mot stan.. men han uppskattade farten till 160-170 typ bara:p så inte så farligt:)men gör nog inte om det ialf:P

dusty Living in the fastlane
3 juli 2006 · 2 616 Inlägg

stackars oscar du får köpa en långsamare bil smile ford fiesta 1.1 är ett hett alternativ

Emre
3 juli 2006 · 66 Inlägg

Verkade som att den polisen vaknade på rätt sida den dagen...samt att du hade en jävla tur smile
Jävligt obehagligt sånt där men det ger ju en tankeställare.

BlakkT5
3 juli 2006 · 118 Inlägg

låg han i 80 på 90 så skulle jag vänta till första bästa ställe att köra om. då köra om i 90km/h självklart.. tongue

Överladdat, ja tack!
okkar
3 juli 2006 · 694 Inlägg

haha jo tänkte det med.. men var ganska skakis:P han var aningen grinig:D

BogieBoy Svetsare
3 juli 2006 · 216 Inlägg

dusty skrev:
stackars oscar du får köpa en långsamare bil smile ford fiesta 1.1 är ett hett alternativ

"harkel" så säger man inte.

http://www.garaget.org/?car=19180&image=164538

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.
Phaetoon
3 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Bättre att försöka hålla sig till lagliga hastigheter. Fast hur många är det som gör det? wink
Snacka om att du hade tur. Skönt att det finns smidiga poliser. Han hade ju kunnat ta dig för vårdslöshet i trafik eller något liknande.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Darkie dARKiE
4 juli 2006 · 5 031 Inlägg

okkar skrev:

Darkie skrev:
så om jag förstår detta rätt, så körde du i 190-200km/h på en 90 väg och slapp bli av med kortet? så tar dem mitt för att jag ligger 90 på en 50 väg (dubbelfilig som vart 70 på förut) ;/ särbehandling..

hur länge blev du av med kortet då!?detta var en på en stor väg och tidigt på morgonen bara trafik åt ett håll med in mot stan.. men han uppskattade farten till 160-170 typ bara:p så inte så farligt:)men gör nog inte om det ialf:P

3 månader, sen fick jag börja om från början i teori å allt vad det innebär smile men tog ialf körkort 2 ggr innan jag fyllde 19, så känner mej nöjd.. peice of cake wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
BogieBoy Svetsare
4 juli 2006 · 216 Inlägg

Darkie skrev:

okkar skrev:

Darkie skrev:
så om jag förstår detta rätt, så körde du i 190-200km/h på en 90 väg och slapp bli av med kortet? så tar dem mitt för att jag ligger 90 på en 50 väg (dubbelfilig som vart 70 på förut) ;/ särbehandling..

hur länge blev du av med kortet då!?detta var en på en stor väg och tidigt på morgonen bara trafik åt ett håll med in mot stan.. men han uppskattade farten till 160-170 typ bara:p så inte så farligt:)men gör nog inte om det ialf:P

3 månader, sen fick jag börja om från början i teori å allt vad det innebär smile men tog ialf körkort 2 ggr innan jag fyllde 19, så känner mej nöjd.. peice of cake wink

haft mitt körkort ända sen jag fick det så jag känner mig nöjd.

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.
okkar
6 juli 2006 · 694 Inlägg

BogieBoy skrev:

Darkie skrev:

okkar skrev:

hur länge blev du av med kortet då!?detta var en på en stor väg och tidigt på morgonen bara trafik åt ett håll med in mot stan.. men han uppskattade farten till 160-170 typ bara:p så inte så farligt:)men gör nog inte om det ialf:P

3 månader, sen fick jag börja om från början i teori å allt vad det innebär smile men tog ialf körkort 2 ggr innan jag fyllde 19, så känner mej nöjd.. peice of cake wink

haft mitt körkort ända sen jag fick det så jag känner mig nöjd.

haha jo men lite svårt att åka för fortkörning med din bil ocksåbig_smile haha som vi ser;)haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang