Saab 9-5 sport combi laddar inte turbo?

Danzzzon
1 oktober 2010 · 44 Inlägg

Tjena,
Jag har en Saab 9-5 2.0 t
Problemet är att turbon laddar absolut ingenting?vad kan det vara för fel? Har dragit wasegate slangen, testate med annan tändkasset, och det hjälper inte, tacksam för hjälp

poont
1 oktober 2010 · 183 Inlägg

Testa dra i Wastegate stången, eller trycksätt Wastegate slangen.
alt testa med en annan mv.

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
Danzzzon
1 oktober 2010 · 44 Inlägg

Okej okej, hur menar su ja ska sätta tryck på wg slangen?

poont
1 oktober 2010 · 183 Inlägg

Danzzzon skrev:
Okej okej, hur menar su ja ska sätta tryck på wg slangen?

Med tryckluft! smile då ska wastegate armen åka tillbaka, sen fram igen och då blir det mottryck. men dra in på typ 10kg luft direkt, räcker nog med cyckelpump^^

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
Danzzzon
1 oktober 2010 · 44 Inlägg

Jonnielaht nej den gör ju inte det, skulle den va rasad skulle det finnas lite Ladd kvar..:p ?

Poont, okej ja ska undersöka detta tack på förhand!smile

poont
1 oktober 2010 · 183 Inlägg

Danzzzon skrev:
Jonnielaht nej den gör ju inte det, skulle den va rasad skulle det finnas lite Ladd kvar..:p ?

Poont, okej ja ska undersöka detta tack på förhand!smile

Kolla även att alla slangar/kablar sittar där dom ska sitta, så inte det läcker ut vid ICn t.ex

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
Danzzzon
1 oktober 2010 · 44 Inlägg

Poont ja ska se efter!smile

Jonnielahti hah nä så är det inte, den är orginal:), dock sã börja den ladda sämre och sämre när ja körde hem den från göteborg, till slut var det inget kvar.. Felsökt mm och hittar inget

Works Huh? (`´,)
1 oktober 2010 · 518 Inlägg

Hur låter motorn väser den eller så som man kan tänka att ett luft läckage i den klassen kan låta. hör du turbon om du kör igenom en tunnel och golvar gasen hör du turbon spoola upp?

Hur känns den i maskin? När du gasar eller motorbromsar?

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Volvo V70 "GLT" (2000)
Nissan Skyline "R34 GT-R" (2000)
Danzzzon
1 oktober 2010 · 44 Inlägg

näää låter inget som det, det är  lustigt den går som en sugis med ytterst lite ladd!

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
1 oktober 2010 · 6 170 Inlägg

Kolla så att inte kontakten som sitter på MVn har lossnat, brukar göra det på 9-5 och då sätter styrdonet felkod P1662, om jag kommer ihåg rätt, och bilen blir slö som en sugis...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Garfield
1 oktober 2010 · 1 019 Inlägg

Kolla att inte WG-staget har lossnat. Då för du symptomen du beskriver.

Danzzzon
1 oktober 2010 · 44 Inlägg

wgn har inte lossnat var de första jag kollade! smile men ja ska kolla Mvn

SaaB_Turbo
2 oktober 2010 · 336 Inlägg

Du vet ingen som har en OBDII läsare som kan hjälpa dig med felkoder, blir lite lättare (ibland :p ) och hitta felet då.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 oktober 2010 · 6 170 Inlägg

SaaB_Turbo skrev:
Du vet ingen som har en OBDII läsare som kan hjälpa dig med felkoder, blir lite lättare (ibland :p ) och hitta felet då.

Jag har, men det är ju en bit ifrån...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
SaaB_Turbo
2 oktober 2010 · 336 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

SaaB_Turbo skrev:
Du vet ingen som har en OBDII läsare som kan hjälpa dig med felkoder, blir lite lättare (ibland :p ) och hitta felet då.

Jag har, men det är ju en bit ifrån...

Samma här, men var lite långt smile

Danzzzon
5 oktober 2010 · 44 Inlägg

Ha felsökt, finer ingenting tyvärr ska testa mvn strax när polaren kommer med den! Tack på för hand

MrCarfreak Gasglad
6 oktober 2010 · 3 244 Inlägg

hmm, vid fullgas acceleration så rycker den inte eller nånting ? :s Kan det inte vara så enkelt att laddmätaren i instrumentpanelen gett upp ? Provat med en extern mätare ?
Hade det varit något elektroniskt tex. mv, så bör det finnas en felkod!

Senast redigerat av MrCarfreak (6 oktober 2010)

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Danzzzon
7 oktober 2010 · 44 Inlägg

nä de ryker ingenting, haft den inne på saab verkstad finns inga felkoder, är inte mvn som är kass heller så antagligen är det turboras är lite ladd som ja kan se de på ca 01, men åter står att se! tack på för hand

MrCarfreak Gasglad
7 oktober 2010 · 3 244 Inlägg

Danzzzon skrev:
nä de ryker ingenting, haft den inne på saab verkstad finns inga felkoder, är inte mvn som är kass heller så antagligen är det turboras är lite ladd som ja kan se de på ca 01, men åter står att se! tack på för hand

lossa snabeln in till turbon, sitter med en torx T25 har jag för mig, sedan kollar du glappet!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Jom
9 oktober 2010 · 55 Inlägg

Hej

Kolla så alla vakuumslangar sitter där de skall.

Om de gör det så se om du blir sotig/svart på fingrarna när du tar i dem.

Om du blir det byt dem för då kan de ha spruckit och läcker.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang