Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

sirmiro Double-Unicorn Rider
14 december 2010 · 2 486 Inlägg

AirOne skrev:

skruttan skrev:

M_Broberg skrev:
Det faschinerar mig alltid att folk är så extremt vana vid demokrati att dom tror att det är en mäsnlighet att få påverka varenda företag, hemsida och forum.

FIFO (Fit In or Fuck Off)

detta ÄR en diktatur, inte en demokrati.

och VARFÖR tror ni att spetskompetens inom motorkunskap har försvunnit såpass mkt? folk kanske e trötta på P12 stuket med bloggande och skit och letar reda på seriösa FORDONssidor istället för ett community som har lite o göra med bilar på ett hörn.

ett steg mot ett seriösare bilcommunity är ett bra steg.

För på många sidor tar dom in vad användarna vill o tycker.. men inte här..
Här stoppar huvudet i sanden o sen tjurar man lite o sen gör man så medlemmarna vantrivs..
vad tror du händer när ingen vill vara medlem här längre.. Joo det finns ingen sida..

Tycker det hellre påminner om att pappa försöker göra saker till det bättre, medan dottern och sonen sitter i varsitt hörn, gråter och skriker och tycker ingenting passar dem..

När dotter och son tar fram fakta som visar att pappa har fel och kommer med förslag hur det löser sig lämpligare, i en fråga som pappa har tappat kontrollen över - vem har då rätt?


Om 40personer skruvar ihop en lastbil på 5timmar och jobbar så fort det bara går, men säger att det skulle ha det mycket bättre och inte ha lika ont i kropparna om det fick ta 5,5timmar - vem vet då deras hälsa bäst - de som har ont eller deras chef som sitter 50mil bort och sett deras arbetsstation på kort?


Vem vet spårval på banan bäst - den som bygger en racebil eller den som kör den?

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

robertr1 skrev:

sirmiro skrev:

robertr1 skrev:

Och var skrev jag det??

"en plats att visa upp sina bilar, prata bilar och knyta nya bilkontakter"

Vilket man egentligen bara kan med andra som har bilar.

Bloggen är ett bra sätt för folk att slussas in i den annars slutna bilvärlden.
Fordonsbloggen är en projekttråd i dagboksformat. sad

Hehe, fortfarande inget svar på min fråga.
Ja, det ska vara en bilsite, vad har det med att bara "invigda" får klappa varandra på ryggen i inbördes beundran?
Det är väl helt öppet för vem som helst fortfarande att bli medlem som jag har förstått det, och jag har då sett åtskilliga bilar här som aldrig kommer att få några priser, mina inkluderat.
Och om man inte ska knyta nya"bil"kontakter med folk som har bilar eller intresse av dom, vilka ska man då knyta sådana kontakter med? Blondinbella?? :-)

Så när du träffar dina bilkompisar så står ni o bara pratar bilar..
Inte ens dom som håller på med detta som proffs snackar enbart bilar.. jag lovar..

robertr1
14 december 2010 · 20 Inlägg

skruttan skrev:

M_Broberg skrev:

sirmiro skrev:
Fordonsbloggen är en projekttråd i dagboksformat. sad

det är ju exakt det som är meningen och det som är positivt. Många av oss som har vanliga "svenssonbilar" och har ett slött tempo på projektet känner oss inte riktigt sugna på att starta en projekttråd när man efter en vecka klassas som inaktiv om man inte gör något, en porjekttråd tar tid och energi, en fordonsblogg är bra mkt smidigare för alla involverade + att den är lättare att hitta än projekttrådarna då den ligger i direkt anslutning till bilen i fråga (förutsatt att dne ligger online, beskrivs i presentationen eller finns på bidler i galleriet då såklart, mao 99% av fallen)

vad ska du skriva då.. Idag har jag bytt torkarblad eller bromsar eller idag har jag varit i garaget o tittat in på bilen??

Jag har absolut ingen optimal fordonsblogg, och den är enormt oaktiv just nu, så jag förstår helt varför man inte lägger upp en projekt tråd utan använder blogg funktionen.
Men jag skrev den lite med tanke på vad jag skulle vilja ha läst om vad nån jag känner gör med sina fordon.
Plus att då ser alla vänner direkt när man skrivit en ny, istället för att jag kanske ska få lov att sitta och maila alla om att nu har "jag" gjort ett nytt inlägg.

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

M_Broberg skrev:

skruttan skrev:

M_Broberg skrev:

det är ju exakt det som är meningen och det som är positivt. Många av oss som har vanliga "svenssonbilar" och har ett slött tempo på projektet känner oss inte riktigt sugna på att starta en projekttråd när man efter en vecka klassas som inaktiv om man inte gör något, en porjekttråd tar tid och energi, en fordonsblogg är bra mkt smidigare för alla involverade + att den är lättare att hitta än projekttrådarna då den ligger i direkt anslutning till bilen i fråga (förutsatt att dne ligger online, beskrivs i presentationen eller finns på bidler i galleriet då såklart, mao 99% av fallen)

vad ska du skriva då.. Idag har jag bytt torkarblad eller bromsar eller idag har jag varit i garaget o tittat in på bilen??

ja vad du ska skriva är upp till dig. Skriv vad du tycker är intresant som är fordonsrelaterat. Tex om Ferrari släpper en ny bil och du vill säga något om denna är fordonsbloggen perfekt. det är din fantasi som sätter gränserna, är man kreativ är det mesta fordonsrelaterat på något vis.

och hur mycke bryr jag mig om Ferrari.. till en början med.. jag vill lära känna föraren av bilen eller han som ritade den för att förstår varför det blev som det blev ugnefär..  o jag skiter väl i om du bytt torkar blad eller nått med din bil..

Med bloggen har du fått lära känna människan bakom bilen o kanske rekorden..

Mack Forum- och sitemoderator
14 december 2010 · 26 097 Inlägg

skruttan skrev:

AirOne skrev:

skruttan skrev:

För på många sidor tar dom in vad användarna vill o tycker.. men inte här..
Här stoppar huvudet i sanden o sen tjurar man lite o sen gör man så medlemmarna vantrivs..
vad tror du händer när ingen vill vara medlem här längre.. Joo det finns ingen sida..

Tycker det hellre påminner om att pappa försöker göra saker till det bättre, medan dottern och sonen sitter i varsitt hörn, gråter och skriker och tycker ingenting passar dem..

Du kallar han Pappa som beter sig som en tjurig barnunge o e både arrogant o trevlig o jävligt tyken när man för en ggn skull får svar ifrån honom..???
Lite mer ödmjukhet borde ni som sitter i admin läsa på om..

Inga besökare inga annonsörer.. ingen sida.. hur ska ni då gör.. Gör förbannat ont att trilla av dom höga hästarna ni satt er på.. !!

Ja, nu är jag ingen administratör av något slag, så nu har jag inte så hög häst att ramla ner ifrån. Men jag förstår vad du menar. Men samtidigt kan inte upplägget passa alla heller. Ju fler användarantalet blir, ju svårare blir det ju att få det att passa alla.

Men att sitta så här över ett tangentbord och spy galla över en som driver en sida och gör så gott han kan, är jävligt enkelt och jag förstår om han inte kommenterar alla skriva ord som kommer från alla som vill ha ett svar. Inget illa menat dock.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

AirOne skrev:

skruttan skrev:

AirOne skrev:

Tycker det hellre påminner om att pappa försöker göra saker till det bättre, medan dottern och sonen sitter i varsitt hörn, gråter och skriker och tycker ingenting passar dem..

Du kallar han Pappa som beter sig som en tjurig barnunge o e både arrogant o trevlig o jävligt tyken när man för en ggn skull får svar ifrån honom..???
Lite mer ödmjukhet borde ni som sitter i admin läsa på om..

Inga besökare inga annonsörer.. ingen sida.. hur ska ni då gör.. Gör förbannat ont att trilla av dom höga hästarna ni satt er på.. !!

Ja, nu är jag ingen administratör av något slag, så nu har jag inte så hög häst att ramla ner ifrån. Men jag förstår vad du menar. Men samtidigt kan inte upplägget passa alla heller. Ju fler användarantalet blir, ju svårare blir det ju att få det att passa alla.

Men att sitta så här över ett tangentbord och spy galla över en som driver en sida och gör så gott han kan, är jävligt enkelt och jag förstår om han inte kommenterar alla skriva ord som kommer från alla som vill ha ett svar. Inget illa menat dock.

Hade det varit lite staken i denna mannen/killen/pojken så hade han försökt svara på en enkla fråga..
Varför inte lyssna på vad folk sagt länge i bla bloggarna...?????

ToXtreme
14 december 2010 · 3 627 Inlägg

Måste bara tillägga något som jag någonstans här i denna tråden, bloggen nu är hysteriskt rolig lol

Ironiska inlägg är sanslöst roligt!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
sirmiro Double-Unicorn Rider
14 december 2010 · 2 486 Inlägg

Det märkliga är att de som tycker detta är positivt är de som varken skriver eller läser bloggar.

Som vanligt.

Om ni inte berör den delen av sidan - varför då inte låta oss som nyttjar den ett antal timmar per dag förklara för och nackdelarna med det?


Eller just ja - det var det där med att förstå andra... Det vi säger att vi vill kunna göra genom bloggar... Det var kanske lite svårt och då är det bättre att ingen får det...

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

robertr1 skrev:

skruttan skrev:

M_Broberg skrev:

det är ju exakt det som är meningen och det som är positivt. Många av oss som har vanliga "svenssonbilar" och har ett slött tempo på projektet känner oss inte riktigt sugna på att starta en projekttråd när man efter en vecka klassas som inaktiv om man inte gör något, en porjekttråd tar tid och energi, en fordonsblogg är bra mkt smidigare för alla involverade + att den är lättare att hitta än projekttrådarna då den ligger i direkt anslutning till bilen i fråga (förutsatt att dne ligger online, beskrivs i presentationen eller finns på bidler i galleriet då såklart, mao 99% av fallen)

vad ska du skriva då.. Idag har jag bytt torkarblad eller bromsar eller idag har jag varit i garaget o tittat in på bilen??

Jag har absolut ingen optimal fordonsblogg, och den är enormt oaktiv just nu, så jag förstår helt varför man inte lägger upp en projekt tråd utan använder blogg funktionen.
Men jag skrev den lite med tanke på vad jag skulle vilja ha läst om vad nån jag känner gör med sina fordon.
Plus att då ser alla vänner direkt när man skrivit en ny, istället för att jag kanske ska få lov att sitta och maila alla om att nu har "jag" gjort ett nytt inlägg.

men då finns ju projekttrådarna o forumen för det..

Bloggarna har funnits till att lära känna människan bakom bilen.. hur den tänker vad som gör den glad o lessen.. om nått roligt har änt, förhållande.. många förhållande har ju g.org skapat. .för man sett någons blogg inlägg o sen spunnit vidare på det o sen har allt fallit på plats..

robertr1
14 december 2010 · 20 Inlägg

skruttan skrev:

AirOne skrev:

skruttan skrev:

Du kallar han Pappa som beter sig som en tjurig barnunge o e både arrogant o trevlig o jävligt tyken när man för en ggn skull får svar ifrån honom..???
Lite mer ödmjukhet borde ni som sitter i admin läsa på om..

Inga besökare inga annonsörer.. ingen sida.. hur ska ni då gör.. Gör förbannat ont att trilla av dom höga hästarna ni satt er på.. !!

Ja, nu är jag ingen administratör av något slag, så nu har jag inte så hög häst att ramla ner ifrån. Men jag förstår vad du menar. Men samtidigt kan inte upplägget passa alla heller. Ju fler användarantalet blir, ju svårare blir det ju att få det att passa alla.

Men att sitta så här över ett tangentbord och spy galla över en som driver en sida och gör så gott han kan, är jävligt enkelt och jag förstår om han inte kommenterar alla skriva ord som kommer från alla som vill ha ett svar. Inget illa menat dock.

Hade det varit lite staken i denna mannen/killen/pojken så hade han försökt svara på en enkla fråga..
Varför inte lyssna på vad folk sagt länge i bla bloggarna...?????

Och bloggarna är majoriteten av Garaget?
Jag tror nog att majoriteten är som i resten av Sverige, dom som knappt bryr sig, eller har nån aning om vad som skrivs i bloggarna :-)

Mack Forum- och sitemoderator
14 december 2010 · 26 097 Inlägg

skruttan skrev:

AirOne skrev:

skruttan skrev:

Du kallar han Pappa som beter sig som en tjurig barnunge o e både arrogant o trevlig o jävligt tyken när man för en ggn skull får svar ifrån honom..???
Lite mer ödmjukhet borde ni som sitter i admin läsa på om..

Inga besökare inga annonsörer.. ingen sida.. hur ska ni då gör.. Gör förbannat ont att trilla av dom höga hästarna ni satt er på.. !!

Ja, nu är jag ingen administratör av något slag, så nu har jag inte så hög häst att ramla ner ifrån. Men jag förstår vad du menar. Men samtidigt kan inte upplägget passa alla heller. Ju fler användarantalet blir, ju svårare blir det ju att få det att passa alla.

Men att sitta så här över ett tangentbord och spy galla över en som driver en sida och gör så gott han kan, är jävligt enkelt och jag förstår om han inte kommenterar alla skriva ord som kommer från alla som vill ha ett svar. Inget illa menat dock.

Hade det varit lite staken i denna mannen/killen/pojken så hade han försökt svara på en enkla fråga..
Varför inte lyssna på vad folk sagt länge i bla bloggarna...?????

Och hur vet du att han inte lyssnar?
Jag tycker i så fall att han har den största staken av oss alla som IGNORERAR alla dumma förslag som ständigt kommer upp. Många idéer är bra - drar inte alla över en kam - men många är bra dumma också.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

sirmiro skrev:
Det märkliga är att de som tycker detta är positivt är de som varken skriver eller läser bloggar.

Som vanligt.

Om ni inte berör den delen av sidan - varför då inte låta oss som nyttjar den ett antal timmar per dag förklara för och nackdelarna med det?


Eller just ja - det var det där med att förstå andra... Det vi säger att vi vill kunna göra genom bloggar... Det var kanske lite svårt och då är det bättre att ingen får det...

håller med dig..

ichibon mmm, blåbärssoppa.
14 december 2010 · 616 Inlägg

"Garagets fokus är bilar".
Jag tror inte NÅGON missat det.
Här finns ett bilrelaterat diksussionsforum, bilrelaterat galleri,  bilrelaterad evenemangskalender, bilrelaterade annonser, bilrelaterade videor, och inte minst alla användares bilar.
Här finns även en bloggfunktion - som i mångt och mycket också var bilrelaterad, men ärligt talat, VAD FAN gör det om folk skriver om lite annat ditten och datten i bloggen?

Tittade man på den numera R.I.P topplistan så var det till störst del ICKE BILRELATERADE inlägg som röstades upp. Kanske helt enkelt för att detta var vad som ville läsas?

Jag är en trogen bloggare här, och även om jag skulle vilja påstå att typ 90% av mina bloggar ÄR bilrelaterade så känner jag mig strypt och munkavlad av g.org... Och även om jag troligtvis fortsätter mitt bilrelaterade bloggande här så känns det inte alls lika kul längre. Vad får man skriva och inte, egentligen?
Räcker det att jag skriver ett stycke om bilarna för att få skriva ett stycke om mina andra intressen? Eller blir bloggen redigerad/borttagen då?

Dessutom är det ju så att nya regler medför merjobb för moderatorerna. Planerar ni sitta och läsa alla bloggar och radera dem som inte platsar här? Eller förväntas vi användare anmäla alla som råkar sväva ut i tankar och känslor om annat än bilar?



För övrigt tycker åtminstone jag att det upptog en väldigt obetydlig del av min dyrbara tid att scrolla förbi de bloggar jag inte ville läsa....

/ichi
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
14 december 2010 · 963 Inlägg

robertr1 skrev:

skruttan skrev:

M_Broberg skrev:

det är ju exakt det som är meningen och det som är positivt. Många av oss som har vanliga "svenssonbilar" och har ett slött tempo på projektet känner oss inte riktigt sugna på att starta en projekttråd när man efter en vecka klassas som inaktiv om man inte gör något, en porjekttråd tar tid och energi, en fordonsblogg är bra mkt smidigare för alla involverade + att den är lättare att hitta än projekttrådarna då den ligger i direkt anslutning till bilen i fråga (förutsatt att dne ligger online, beskrivs i presentationen eller finns på bidler i galleriet då såklart, mao 99% av fallen)

vad ska du skriva då.. Idag har jag bytt torkarblad eller bromsar eller idag har jag varit i garaget o tittat in på bilen??

Jag har absolut ingen optimal fordonsblogg, och den är enormt oaktiv just nu, så jag förstår helt varför man inte lägger upp en projekt tråd utan använder blogg funktionen.
Men jag skrev den lite med tanke på vad jag skulle vilja ha läst om vad nån jag känner gör med sina fordon.
Plus att då ser alla vänner direkt när man skrivit en ny, istället för att jag kanske ska få lov att sitta och maila alla om att nu har "jag" gjort ett nytt inlägg.

Den får vara hur inaktiv den vill. Är man intresserad kan man ansöka om att bli vän med dig så får man meddelande om att du skrivit ett inlägg.
Det kritiken i denna tråd handlar om att vid sidan av din projekt-blogg så kunde tidigare även andra typer av blogginlägg samexistera.
Ville man inte läsa alla så kunde man lätt hoppa till nästa.
Har lärt känna mycket riktigt trevliga bilintresserade människor via att jag råkat läsa deras blogg som kanske just den gången inte hade någon anknytning till bilar utan till foto, resor, garagerenovering osv.

Aronsson Dansa är kul men jag föredrar att sänka
14 december 2010 · 346 Inlägg

Det är ju trots allt en sida för bilar så förstår inte varför folk klagar!

BjorNSX
14 december 2010 · 260 Inlägg

ichibon skrev:
"Garagets fokus är bilar".
Jag tror inte NÅGON missat det.
Här finns ett bilrelaterat diksussionsforum, bilrelaterat galleri,  bilrelaterad evenemangskalender, bilrelaterade annonser, bilrelaterade videor, och inte minst alla användares bilar.
Här finns även en bloggfunktion - som i mångt och mycket också var bilrelaterad, men ärligt talat, VAD FAN gör det om folk skriver om lite annat ditten och datten i bloggen?

Tittade man på den numera R.I.P topplistan så var det till störst del ICKE BILRELATERADE inlägg som röstades upp. Kanske helt enkelt för att detta var vad som ville läsas?

Jag är en trogen bloggare här, och även om jag skulle vilja påstå att typ 90% av mina bloggar ÄR bilrelaterade så känner jag mig strypt och munkavlad av g.org... Och även om jag troligtvis fortsätter mitt bilrelaterade bloggande här så känns det inte alls lika kul längre. Vad får man skriva och inte, egentligen?
Räcker det att jag skriver ett stycke om bilarna för att få skriva ett stycke om mina andra intressen? Eller blir bloggen redigerad/borttagen då?

Dessutom är det ju så att nya regler medför merjobb för moderatorerna. Planerar ni sitta och läsa alla bloggar och radera dem som inte platsar här? Eller förväntas vi användare anmäla alla som råkar sväva ut i tankar och känslor om annat än bilar?



För övrigt tycker åtminstone jag att det upptog en väldigt obetydlig del av min dyrbara tid att scrolla förbi de bloggar jag inte ville läsa....

Bra talat - 1+

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Nr22 "When life starts to pass you by, downshift"
14 december 2010 · 83 Inlägg

SKIT BRA!! Äntligen! Nu kanske det blir lite mer bil allvar på sidan! Bra gjort garaget! smile

"Motorer är riktig musik"
Audi A4 (2006)
skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

M_Broberg skrev:

skruttan skrev:
o jag skiter väl i om du bytt torkar blad eller nått med din bil..

Med bloggen har du fått lära känna människan bakom bilen o kanske rekorden..

Nummer 1, om du inte bryr dig, läs inte.

Nummer 2, Vill du lära känna männskor djupare så prata med dom då. Det är inte förbjudet.

Många skriver om saker o ting som händer i deras liv i bloggarna både med o utan bilen..

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

ichibon skrev:
"Garagets fokus är bilar".
Jag tror inte NÅGON missat det.
Här finns ett bilrelaterat diksussionsforum, bilrelaterat galleri,  bilrelaterad evenemangskalender, bilrelaterade annonser, bilrelaterade videor, och inte minst alla användares bilar.
Här finns även en bloggfunktion - som i mångt och mycket också var bilrelaterad, men ärligt talat, VAD FAN gör det om folk skriver om lite annat ditten och datten i bloggen?

Tittade man på den numera R.I.P topplistan så var det till störst del ICKE BILRELATERADE inlägg som röstades upp. Kanske helt enkelt för att detta var vad som ville läsas?

Jag är en trogen bloggare här, och även om jag skulle vilja påstå att typ 90% av mina bloggar ÄR bilrelaterade så känner jag mig strypt och munkavlad av g.org... Och även om jag troligtvis fortsätter mitt bilrelaterade bloggande här så känns det inte alls lika kul längre. Vad får man skriva och inte, egentligen?
Räcker det att jag skriver ett stycke om bilarna för att få skriva ett stycke om mina andra intressen? Eller blir bloggen redigerad/borttagen då?

Dessutom är det ju så att nya regler medför merjobb för moderatorerna. Planerar ni sitta och läsa alla bloggar och radera dem som inte platsar här? Eller förväntas vi användare anmäla alla som råkar sväva ut i tankar och känslor om annat än bilar?


För övrigt tycker åtminstone jag att det upptog en väldigt obetydlig del av min dyrbara tid att scrolla förbi de bloggar jag inte ville läsa....

Väntade på ett bra inlägg ifrån dig o blev så klar inte besviken..

Du o Jezz skriver lättfattligt o så som många av oss tycker o tänker.

Senast redigerat av skruttan (14 december 2010)

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
14 december 2010 · 963 Inlägg

Volvo_Jocke93 skrev:
Det är ju trots allt en sida för bilar så förstår inte varför folk klagar!

7 sidor med motiveringar och du förstår inte varför?

EDIT: Prova att läsa exempelvis Ichibons inlägg

Senast redigerat av TCG (14 december 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang