Ska jag göra min 9000 till orginal eller Aero?

turbo_sport
17 januari 2011 · 390 Inlägg

Hej! Har en 9000 turbo sport 1992. Ska jag göra den orginal eller till aero? Vad tycker Ni för jag har ingen aning smile

Volvo V70 D5 Summum "Maxutrustad" (2009)
Saab 9-5 2,3T EX59 "Äkta polisbil 8 6777" (2005)
Saab 96 v4 "Nylackerad" (1973)
dawe91an
17 januari 2011 · 2 Inlägg

Håll den original:) de är charm i den ju original förstör inte de , fast än att aero är jävligt läcker såsmile

volvoentusiasten
17 januari 2011 · 4 005 Inlägg

aero såklart, sådär kan du ju inte ha det! smile

turbo_sport
17 januari 2011 · 390 Inlägg

Bilen är inte orginal i nuvarande skick! Finns bilder från bilsport på min 9000 sida och så ska dom se ut:)

henne_svenne
17 januari 2011 · 668 Inlägg

Nej lägg pengarna på att få den orginal istället.

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
steifan DR!FTT3KN!K3R
17 januari 2011 · 10 427 Inlägg

Eftersom du verkar vara en samlare/liknande och har en lite mer unik bil så skulle jag säga original.


Vad är det för skillnad nu mot "original"? Att spoilers och trösklar är färganpassade?

**

Vad var det för chassiförändringar mot en "vanlig" Turbo? Andra fjädrar, stötdämpare & krängningshämmare? (ren nyfikenhet).

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
17 januari 2011 · 3 404 Inlägg

Håll den original. Turbo Sport finns det inte många av till skillnad mot "Aerokloner", dessutom antar jag det blir mer kostsamt att byta till full Aerooptik

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
AndreasPlars
18 januari 2011 · 1 062 Inlägg

steifan skrev:
Eftersom du verkar vara en samlare/liknande och har en lite mer unik bil så skulle jag säga original.


Vad är det för skillnad nu mot "original"? Att spoilers och trösklar är färganpassade?

**

Vad var det för chassiförändringar mot en "vanlig" Turbo? Andra fjädrar, stötdämpare & krängningshämmare? (ren nyfikenhet).

Aero har ju helt andra framkofångare, bakkofngare, hjulhusdekor + att de har "kjolar" som även de är målade.

Turbosport -92 saknar alla dessa attribut men har i princip Aerons chassiesätning + en massa lull lull och ofta glastaklucka 220hk boxen, TCS m.m.
Skinninredning med mockainlägg precis som på 9000CC Aero -91 har de också.

M.V.H.

Saab 900i (1989)
Navkapsel
19 januari 2011 · 4 637 Inlägg

Mitt råd är att avakta till du bestämt dig och sedan tänka ett tag till ifall du ändrar dig igen. Det är du som ska vara nöjd med din bil.

Blomman29 SAAB Entusiast
21 januari 2011 · 162 Inlägg

Behåll den original!!! Eller ev en AERO inredning, eller gör bara sånt som är lätt att byta till original igen!!!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
21 januari 2011 · 3 929 Inlägg

Vad bra!
Göra om en bil som är 1 av 75 stycken så borde man halshöggas.
Kvittar om det är en fransk sak eller en Ferrari, såna bilar skall hållas original smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
lingua
21 januari 2011 · 2 271 Inlägg

bra val och håller med ovanstående.smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang