Homer Simpsons GR8 68 - Kompressormatad Firebird 400 Conv 1968

Målet är att bygga en kopia av Homer Simpsons kompressormatade Pontiac Firebird 1968 Convertible.
  • 136 Följare
  • 126 791 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 december 2014
Formula
12 mars 2011 · 398 Inlägg

400-veven har kommit och den är inlämnad för slipning. Hoppas den blir klar nästa vecka...

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
RandomHero
12 mars 2011 · 574 Inlägg

gött=)

Formula
12 mars 2011 · 398 Inlägg

http://www.tacs.nu/forum/download/file.php?id=20346&mode=view

Lite delar har kommit. Mer är på väg...

Hub fram på veven
MSD Btm Box
MSD Blaster 2 Coil + fäste
Ram Air 4 kam
Lyftare
Edelbrock kalibreringskit X 2 (till förgasare)
Shut Gun Scoop (var mycket större än jag trodde! :eek: )
Felpro topp packningar
Ventilfjädrar, retainers o knaster

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Rinnegan Malleus Malificarum
13 mars 2011 · 2 401 Inlägg

Skönt med FelPro, riktigt bra packningar! smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
TimR
13 mars 2011 · 84 Inlägg

Sjukt coolt bygge!! Lycka till!

Prenumererat.

Aern
13 mars 2011 · 457 Inlägg

Stenhårt med en Simpsons bil! big_smile Helt klart ett häftigt projekt! Skall följas!

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
13 mars 2011 · 1 418 Inlägg

Trevliga saker du har fått hem smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Formula
14 mars 2011 · 398 Inlägg

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...? Har väntat på mitt kyl i över två (2) år!! mad

Det lustiga är att jag alltså beställde (och betalde) ett kyl för 2 år sedan till en annan bil. NU har det äntligen kommit. Snacka om väntetid. Jag har legat på med jämna mellanrum och äntligen dök det upp ett paket! Lustigt nog passar ju detta kylet till den här bilen också. lol

Ett Heavy Duty 4 radigt kyl med växellådskyl inbyggt.

Har även beställt (från mitt vanliga ställe) elfläkt och elvattenpump. Så förhoppningsvis skall det inte vara några problem med att motorn går varm!


http://www.tacs.nu/forum/download/file.php?id=20432&mode=view

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Emilius Avstängd
15 mars 2011 · 1 714 Inlägg

Shotgun scoop?

Lil' Bandit har ju ett Hilborn-style scoop

Pim_Pim
15 mars 2011 ·

Det var ingen dålig väntetid.. tongue

Senast redigerat av Pim_Pim (15 mars 2011)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
15 mars 2011 · 3 929 Inlägg

Haha fyfan! big_smile Inte illa! Tror du leder i vänteracet wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Formula
15 mars 2011 · 398 Inlägg

Emilius skrev:
Shotgun scoop?

Lil' Bandit har ju ett Hilborn-style scoop

Jo det stämmer... Men jag tycker Shotgun är mycket snyggare... tongue
Jag kommer tyvärr frångå konceptet på tre punkter. 1 Shotgun Scoop. 2 Ev svart motorhuv. 3 Spoiler fram (som på min tidigare Firebird).

Spoiler fram på min tidigare Firebird (den jag köpte kylet till wink )
https://www1.garaget.org/archive/37/36816/65684/65684-1505326.jpg

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
15 mars 2011 · 1 418 Inlägg

Ja, klart du ska ha spoilern. Alla F-body bilarna behöver en sån, spec gen.1erna smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Formula
17 mars 2011 · 398 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
Ja, klart du ska ha spoilern. Alla F-body bilarna behöver en sån, spec gen.1erna smile

Tack, jag håller med. Som sagt, speciellt gen1 blir mycket snyggare! smile
Den kommer snart att monteras.

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
17 mars 2011 · 1 418 Inlägg

Formula skrev:

_night_stalker_ skrev:
Ja, klart du ska ha spoilern. Alla F-body bilarna behöver en sån, spec gen.1erna smile

Tack, jag håller med. Som sagt, speciellt gen1 blir mycket snyggare! smile
Den kommer snart att monteras.

Jo, ser ju så tomt ut där framme utan den smile Nästan lite synd att dom sitter så in i helvete långt in på gen.4erna, syns ju knappt. tongue

-- - - - -
förresten, inte vet du hur man får loss front och bakkjol på gen.4erna?
Ska lacka om huv å front på min Camaro då de har vare tattare med lycklar på bilen.. Å så tänkte ja ta å plocka bort dom otroligt fula backsensorerna som nån idiot till tidigare ägare har monterat baktill på den.

Senast redigerat av _night_stalker_ (17 mars 2011)

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Formula
23 mars 2011 · 398 Inlägg

Nu skall vi se om det är någon som tittar in i den här tråden?
Jag pratade med firman som skall lackera min "nya" motorhuv. Och innan jag får massa elaka e-mail om att man inte får förstöra en original 400 huv så vill jag meddela att jag har alltså en annan vanlig huv som jag skall göra hål i...
Frågan är nu om jag skall lacka huven röd precis som restan av bilen eller om jag skall göra den mattsvart.

Personligen så hade jag tänkt göra den mattsvart då jag tycker det är fräckare och att det blir grymt snyggt ihop med röd bil med svart cab/inredning.
Men det blir lite mer stilrent med rött och dessutom är ju Homers huv röd!  lol

Så vad tycker ni? och vad har ni för argument...  smile

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Stackarn
23 mars 2011 · 1 200 Inlägg

Röd tycker jag! Känns så "epa" och lågbudget med svart huv. Anledningen till de är att de flesta som har det åker runt i en gammal 240 och lackade den i fyllan någon kväll då de inte hade något att göra. Ibland är det snyggt med svart, men oftast ser det ganska taskigt ut tyvärr hmm

Så min röst hamnar på röd, för att få den fräsch och få huven att passa in bättre smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang