Dummaste förslaget någonsin

Mattsson_91 Självlärd
24 januari 2012 · 3 083 Inlägg

Emilius skrev:

Volvo142_73a skrev:

Emilius skrev:

Var det verkligen det vi diskuterade? Tänk efter nu smile

Iochmed ditt uttalande så antar jag att ungdomar inte bör få köra bil alls då dem kan orsaka skador med vilken bil som helst.

Att det är dyrare att försäkra bilar har ingenting med det jag snackade om att göra.

Det handlade om fartspärrar osv, och dem får gärna fartspärra min 745 bäst fan dem vill,
har nog inte kört över 120 med den nån enstaka gång hittills då det inte är värt det,
drar bara mer soppa, och något speciellt kul är det inte. Det var vad jag va inne på.

Och när jag blir äldre och kan köpa en vassare bil som är kul att köra fort med då kan dem inte spärra,
funkar bra det.

Om du kör på en människa/cykelist/hund/bil eller vad som hälst i 120 eller i 50 så kvittar det, det du kör på blir kanske inte riktigt lika mosat i 50 som i 120 men fortfarande tillräckligt för att inte kunna användas. Spelar ingen roll om du kört 120 med din bil eller inte. Det är inte relevant i detta sammanhang.

Hänger du inte heller med? Även du säger att alla bilar är lika farliga,
det verkar som alla här på garaget vill förbjuda bilkörning oberoende på bilen för ungdomar.

Det är nog du som inte hänger med. Ingen som har sagt att vi vill förbjuda bilkörning för ungdomar. Det är du som sitter och säger att du ska köpa en bil som är värt att köra över 120kmh med. Och vi försöker få dig att förstå att det spelar ingen roll hur fans fort du kör om du kör på något.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Smithy Vägpilot
24 januari 2012 · 93 Inlägg

Alla är ju så olika så det blir sannerligen en stor skara personer som absolut inte vill tvingas på någonting för deras "eget bästa", jag är en av dem i det nämnda åldersspannet och sköter mig på vägarna. Med dessa regler skulle det ha blivit ett tiotal mindre biobesök med polarna de senaste månaderna då man oftast vill gå på kvällen.

Sprit har aldrig varit intressant heller.., så nej, visserligen har polisen i varje fall lite respekt från mig men sånt här känns bara desperat av dem.

9-3 Driver
p12
24 januari 2012 · 551 Inlägg

Smithy skrev:
Alla är ju så olika så det blir sannerligen en stor skara personer som absolut inte vill tvingas på någonting för deras "eget bästa", jag är en av dem i det nämnda åldersspannet och sköter mig på vägarna. Med dessa regler skulle det ha blivit ett tiotal mindre biobesök med polarna de senaste månaderna då man oftast vill gå på kvällen.

Sprit har aldrig varit intressant heller.., så nej, visserligen har polisen i varje fall lite respekt från mig men sånt här känns bara desperat av dem.

Precis, tycker man ska straffa dom som (oavsett ålder) som missköter sig (exempelvis reglering av bilkörandet) i stället för att alla ska få en smäll i ansiktet.

Haters gonna hate.
M103
24 januari 2012 · 1 570 Inlägg

"köpråd - billig och rolig vinterbil att köra på tvären med" roll

http://www.expressen.se/nyheter/1.26890 … a-trottoar

Senast redigerat av M103 (24 januari 2012)

discokapten Kapten på disco!
24 januari 2012 · 1 729 Inlägg

M103 skrev:
"köpråd - billig och rolig vinterbil att köra på tvären med" roll

http://www.expressen.se/nyheter/1.26890 … a-trottoar

Jag hoppas han får sitta.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Mattsson_91 Självlärd
24 januari 2012 · 3 083 Inlägg

discokapten skrev:

M103 skrev:
"köpråd - billig och rolig vinterbil att köra på tvären med" roll

http://www.expressen.se/nyheter/1.26890 … a-trottoar

Jag hoppas han får sitta.

Det kan ju vara så att han fått sladd utan att vara beredd på det

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Smithy Vägpilot
24 januari 2012 · 93 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

discokapten skrev:

M103 skrev:
"köpråd - billig och rolig vinterbil att köra på tvären med" roll

http://www.expressen.se/nyheter/1.26890 … a-trottoar

Jag hoppas han får sitta.

Det kan ju vara så att han fått sladd utan att vara beredd på det

Undrar över hastigheten...

9-3 Driver
discokapten Kapten på disco!
24 januari 2012 · 1 729 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

discokapten skrev:

M103 skrev:
"köpråd - billig och rolig vinterbil att köra på tvären med" roll

http://www.expressen.se/nyheter/1.26890 … a-trottoar

Jag hoppas han får sitta.

Det kan ju vara så att han fått sladd utan att vara beredd på det

Spelar ingen roll, det är fortfarande en människa som är död pga honom.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
matteeee Ingen himmel är så blå som min
24 januari 2012 · 2 972 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

discokapten skrev:

M103 skrev:
"köpråd - billig och rolig vinterbil att köra på tvären med" roll

http://www.expressen.se/nyheter/1.26890 … a-trottoar

Jag hoppas han får sitta.

Det kan ju vara så att han fått sladd utan att vara beredd på det

Och då är det ok att köra ihjäl någon? Får man sladd har man kört fortare än väglaget och däcken tillåter. PUNKT.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
24 januari 2012 · 6 170 Inlägg

Säga vad man vill om hur han körde men han kör nog fan lugnt i fortsättningen iaf....

Om och när han får ett körkort igen alltså wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Mattsson_91 Självlärd
24 januari 2012 · 3 083 Inlägg

matteeee skrev:

Volvo142_73a skrev:

discokapten skrev:

Jag hoppas han får sitta.

Det kan ju vara så att han fått sladd utan att vara beredd på det

Och då är det ok att köra ihjäl någon? Får man sladd har man kört fortare än väglaget och däcken tillåter. PUNKT.

Vart EXAKT sa jag att det var ok att köra ihjäl någon? Endel på garaget tänker då fan inte längre än vad deras näsa räcker. O verkar inte läskunniga heller för den delen

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Emilius Avstängd
24 januari 2012 · 1 714 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Emilius skrev:

Volvo142_73a skrev:

Om du kör på en människa/cykelist/hund/bil eller vad som hälst i 120 eller i 50 så kvittar det, det du kör på blir kanske inte riktigt lika mosat i 50 som i 120 men fortfarande tillräckligt för att inte kunna användas. Spelar ingen roll om du kört 120 med din bil eller inte. Det är inte relevant i detta sammanhang.

Hänger du inte heller med? Även du säger att alla bilar är lika farliga,
det verkar som alla här på garaget vill förbjuda bilkörning oberoende på bilen för ungdomar.

Det är nog du som inte hänger med. Ingen som har sagt att vi vill förbjuda bilkörning för ungdomar. Det är du som sitter och säger att du ska köpa en bil som är värt att köra över 120kmh med. Och vi försöker få dig att förstå att det spelar ingen roll hur fans fort du kör om du kör på något.

Eller nej. Det är nog du som inte hänger med.
Nej jag har inte heller sagt något om att jag vill förbjuda bilkörning för ungdomar.
Men som det låter på dig så vore det enda rätta sättet att reglera trafikolyckor,
iochmed att ungdomar är farliga och alla bilsorter är farliga. Då ska dem icke kombineras va?
Vart du får siffran 120 ifrån vet jag inte heller. Själv sa jag 200, men just med en av mina tre bilar har jag inte kört mer än 120 med, irrelevant som fan oavsett vad.

Tror du jag är förståndshandikappad eller? Det fattar väl för fan jag med att det spelar ingen roll hur fort man kör om man kör på något? Det har ingenting med saken att göra??

Du propagerar hur livsfarligt det är att köra bil oavsett bil eller hastighet om det nu så skulle vara en trabant i 30km/h, så därför måste du tycka att ungdomar inte ska få köra bil alls? Är du med eller?

Mattsson_91 Självlärd
24 januari 2012 · 3 083 Inlägg

Emilius skrev:

Volvo142_73a skrev:

Emilius skrev:

Hänger du inte heller med? Även du säger att alla bilar är lika farliga,
det verkar som alla här på garaget vill förbjuda bilkörning oberoende på bilen för ungdomar.

Det är nog du som inte hänger med. Ingen som har sagt att vi vill förbjuda bilkörning för ungdomar. Det är du som sitter och säger att du ska köpa en bil som är värt att köra över 120kmh med. Och vi försöker få dig att förstå att det spelar ingen roll hur fans fort du kör om du kör på något.

Eller nej. Det är nog du som inte hänger med.
Nej jag har inte heller sagt något om att jag vill förbjuda bilkörning för ungdomar.
Men som det låter på dig så vore det enda rätta sättet att reglera trafikolyckor,
iochmed att ungdomar är farliga och alla bilsorter är farliga. Då ska dem icke kombineras va?
Vart du får siffran 120 ifrån vet jag inte heller. Själv sa jag 200, men just med en av mina tre bilar har jag inte kört mer än 120 med, irrelevant som fan oavsett vad.

Tror du jag är förståndshandikappad eller? Det fattar väl för fan jag med att det spelar ingen roll hur fort man kör om man kör på något? Det har ingenting med saken att göra??

Du propagerar hur livsfarligt det är att köra bil oavsett bil eller hastighet om det nu så skulle vara en trabant i 30km/h, så därför måste du tycka att ungdomar inte ska få köra bil alls? Är du med eller?

Men är du helt trög? Jag har aldrig påstått ungdomar inte ska få köra bil. Jag är ungdom själv så det vore rent idiotiskt av mig att tycka det.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Emilius Avstängd
24 januari 2012 · 1 714 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Emilius skrev:

Volvo142_73a skrev:

Det är nog du som inte hänger med. Ingen som har sagt att vi vill förbjuda bilkörning för ungdomar. Det är du som sitter och säger att du ska köpa en bil som är värt att köra över 120kmh med. Och vi försöker få dig att förstå att det spelar ingen roll hur fans fort du kör om du kör på något.

Eller nej. Det är nog du som inte hänger med.
Nej jag har inte heller sagt något om att jag vill förbjuda bilkörning för ungdomar.
Men som det låter på dig så vore det enda rätta sättet att reglera trafikolyckor,
iochmed att ungdomar är farliga och alla bilsorter är farliga. Då ska dem icke kombineras va?
Vart du får siffran 120 ifrån vet jag inte heller. Själv sa jag 200, men just med en av mina tre bilar har jag inte kört mer än 120 med, irrelevant som fan oavsett vad.

Tror du jag är förståndshandikappad eller? Det fattar väl för fan jag med att det spelar ingen roll hur fort man kör om man kör på något? Det har ingenting med saken att göra??

Du propagerar hur livsfarligt det är att köra bil oavsett bil eller hastighet om det nu så skulle vara en trabant i 30km/h, så därför måste du tycka att ungdomar inte ska få köra bil alls? Är du med eller?

Men är du helt trög? Jag har aldrig påstått ungdomar inte ska få köra bil. Jag är ungdom själv så det vore rent idiotiskt av mig att tycka det.

Ja du är nog helt trög.
Om du inte tycker ungdomar borde bli förbjudna att köra bil ska du väl inte heller propagera det.
Du säger (om än indirekt) att ungdomar är farliga i trafiken och att alla bilsorter är farliga, inte bara dem som går fort, EN RIMLIG LÖSNING VORE VÄL ATT FÖRBJUDA UNGDOMAR ATT KÖRA BIL ÖVERHUVUDTAGET DÅ?
Eller har jag fel? För vi ska ju sänka hastigheter, införa fler trafikkontroller, bla bla.
Det sista riskfulla vi har i trafiken är väl dessa jävla ungdomar, eller hur? så då eliminerar vi dem med.

Läs noga nu:

Jag har INTE heller påstått att DU påstått att ungdomar inte ska få köra bil.

JAG har DÄREMOT påstått att det LÅTER SOM att DU VERKAR TYCKA att ungdomar inte ska få köra bil.

Mattsson_91 Självlärd
24 januari 2012 · 3 083 Inlägg

Emilius skrev:

Volvo142_73a skrev:

Emilius skrev:

Eller nej. Det är nog du som inte hänger med.
Nej jag har inte heller sagt något om att jag vill förbjuda bilkörning för ungdomar.
Men som det låter på dig så vore det enda rätta sättet att reglera trafikolyckor,
iochmed att ungdomar är farliga och alla bilsorter är farliga. Då ska dem icke kombineras va?
Vart du får siffran 120 ifrån vet jag inte heller. Själv sa jag 200, men just med en av mina tre bilar har jag inte kört mer än 120 med, irrelevant som fan oavsett vad.

Tror du jag är förståndshandikappad eller? Det fattar väl för fan jag med att det spelar ingen roll hur fort man kör om man kör på något? Det har ingenting med saken att göra??

Du propagerar hur livsfarligt det är att köra bil oavsett bil eller hastighet om det nu så skulle vara en trabant i 30km/h, så därför måste du tycka att ungdomar inte ska få köra bil alls? Är du med eller?

Men är du helt trög? Jag har aldrig påstått ungdomar inte ska få köra bil. Jag är ungdom själv så det vore rent idiotiskt av mig att tycka det.

Ja du är nog helt trög.
Om du inte tycker ungdomar borde bli förbjudna att köra bil ska du väl inte heller propagera det.
Du säger (om än indirekt) att ungdomar är farliga i trafiken och att alla bilsorter är farliga, inte bara dem som går fort, EN RIMLIG LÖSNING VORE VÄL ATT FÖRBJUDA UNGDOMAR ATT KÖRA BIL ÖVERHUVUDTAGET DÅ?
Eller har jag fel? För vi ska ju sänka hastigheter, införa fler trafikkontroller, bla bla.
Det sista riskfulla vi har i trafiken är väl dessa jävla ungdomar, eller hur? så då eliminerar vi dem med.

Läs noga nu:

Jag har INTE heller påstått att DU påstått att ungdomar inte ska få köra bil.

JAG har DÄREMOT påstått att det LÅTER SOM att DU VERKAR TYCKA att ungdomar inte ska få köra bil.

Propagerar jag det? Du är rolig du. Orkar inte diskutera mer om detta trams. Skiten lär aldrig bli infört ändå. Punkt slut. Tack för mig hej

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Anderholm
24 januari 2012 · 613 Inlägg

snart kontrollerar staten och regeringen allt till och med när svensson ska skita..

hade förbudet mot mörkerkörning funnits hade min praktikplats försvunnit direkt eftersom jag åkte lastbil nattskift vilket resulterat i sämre utbildning.

samtidigt kommer jag ihåg ett scenario där jag ber en nära vän hämta mig klockan 01.00 en fredagnatt jag sätter mig i bilen och 5 minuter senare är jag påväg hem till fots man åker inte med någon som ligger 140-150 knyck på en liten asfalterad väg genom skog med halt väglag då ber man om problem tog mig 3 timmar att gå hem i minusgrader men jag lever liksom.......

varför helt enkelt inte höja åldern på körkort om så många fortfarande är väldigt omogna när de kör bil men då straffas alla som faktiskt sköter sig ett svårt dilemma som fortfarande kommer vara ett stort problem många år framöver men vet också människor i åldern 30-40 som också kör som jävla idioter de skulle väl inte heller ha körkort då?

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
risodlarn
4 februari 2012 · 577 Inlägg

Om man inte får köra i mörker 1 år så skjuter man väl bara upp olyckorna 1 år. Man måste ju utöva för att lära sig. Sen dedär med att leka av sig.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Evildan
5 februari 2012 ·

risodlarn skrev:
Om man inte får köra i mörker 1 år så skjuter man väl bara upp olyckorna 1 år. Man måste ju utöva för att lära sig. Sen dedär med att leka av sig.

Om vi då liknar bilkörning med något annat som kan gå åt hlvte utan rutin?
Exempelvis att jonglera med motorsågar, man börjar inte med motorsågarna direkt istället för att lära sig jonglera med tex bollar för att minska distraktionen och bli en bra jonglör innan man gör svårare saker.
Likaså är körkortsutbildningen upplagd, steg för steg, ingen som kör motorväg första lektionen utan den brukar vanligtvis ske på en rymlig parkering eller liknande.

Peter_5565
5 februari 2012 · 326 Inlägg

Jag såg precis ett rullande argument för att förbjuda ungdomar att köra bil överhuvudtaget. Mötte en 740 (så klart) med ett jäkla glin bakom ratten (naturligtvis), på tvären med bredsladd. Rena turen att han lyckades räta upp skrothögen någorlunda och få över bakvagnen till sin väghalva innan vi möttes.
Ett steg på vägen vore kanske att skrota bort alla gamla 740, då tar man ju ifrån fjunläpparna deras primära mordverktyg.

Blir så irriterad på alla idioter som tycker det är ballt att sladda hejvilt bland oskyldiga trafikanter. Ut i skogen och kör, där riskerar ni bara ert eget liv.

JFfoto
5 februari 2012 ·

Peter_5565 skrev:
Jag såg precis ett rullande argument för att förbjuda ungdomar att köra bil överhuvudtaget. Mötte en 740 (så klart) med ett jäkla glin bakom ratten (naturligtvis), på tvären med bredsladd. Rena turen att han lyckades räta upp skrothögen någorlunda och få över bakvagnen till sin väghalva innan vi möttes.
Ett steg på vägen vore kanske att skrota bort alla gamla 740, då tar man ju ifrån fjunläpparna deras primära mordverktyg.

Blir så irriterad på alla idioter som tycker det är ballt att sladda hejvilt bland oskyldiga trafikanter. Ut i skogen och kör, där riskerar ni bara ert eget liv.

är du så jävla insnöad så du tror det är 740is ute?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang