En ilsken liten jävla lådbil

Iden med hela projektet va, att jag vill ha en liten bil, rwd, och turbo, med grym väghållning, började leta efter en liten bil som jag kunde utveckla!! fick då av en kompis en lancia a112, perfekt utgångsobjekt tänkte jag!! började skissa lite på en bild, blev rätt nöjd med tanken och började skära med vinkelslipen, efter mycket pill och kluriga lösningar så att den skulle bli fullt fungerande och gatgodkänd, så har jag kommit så här långt på mitt projekt, kommentera gärna, obs gillar ärliga människor så även kritik och nya ideer tas tacksamt emot!! är nu sfro besiktad, och namnet för bilen blev EXTREME XS,
  • 891 Följare
  • 1 026 096 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 april 2015
Extremecar ms.no.fear
9 februari 2014 · 585 Inlägg

Kul med lite negativ kritik! Det gör bara att man blir mer taggad, vill ju självklart höra vad folket tycker:-) men som sagt den är inte klar än:-)

Volvo Xc60 "Extremecar" (2011)
Volvo Extreme xs "Extreme xs" (2012)
Volvo C70 "Extremecar" (2008)
DahlinPics Fotograf
9 februari 2014 · 97 Inlägg

turbo81a skrev:
Kul med lite negativ kritik! Det gör bara att man blir mer taggad, vill ju självklart höra vad folket tycker:-) men som sagt den är inte klar än:-)

Kanon! Och med negativ kritik kan du ju förbättra saker o ting! wink
Ett stort lycka till och kom igen! smile

Allt går! Förutom småbarn, dem kryper..
Volkswagen Caddy "Swede Service" (2007)
Volvo V70 "R" "traktoR" (2001)
crazzy Möbelutkörare
9 februari 2014 · 358 Inlägg

Tja.
Till en början vill jag säga grymt bygge.
Sedan kan ju inte alla gilla samma saker smile

Jag gillar det nya stuket på lacken men som du skrev så är det inte klart ännu smile

Keep the good work up !!

Livet är ett rent helvete, ingen kommer levande i från det.
Saab 9-3 (2001)
Mr_Moore
9 februari 2014 · 9 Inlägg

DahlinPics skrev:
Galet projekt! Var på plats i Jönköping för att se den här! Då var den galen, nu har den tappat stinget med sina flames och skorpioner.. Tyvärr!

Från 10 P till 4!

Flamesen får jag inte heller in i bygget, men skorpionen kan härledas till Abarth, så den kan jag tycka passar in även om denna bil startade sitt liv som en Junior wink.

Grymt bygge i övrigt

LinusHansen
9 februari 2014 · 230 Inlägg

Putteliten skrev:

ArvidsZon skrev:

DahlinPics skrev:
Galet projekt! Var på plats i Jönköping för att se den här! Då var den galen, nu har den tappat stinget med sina flames och skorpioner.. Tyvärr!

Från 10 P till 4!

Måste tyvärr hålla med.

Ja med, som det ser ut på bilderna i alla fall....

Måste faktiskt hålla med jag också, skorpionen bara kanske med en riktigt blank och fin lack skulle vara perfekt, denna kan tyvärr se nästan rollad ut med den mönsterlacken, men jag förstår att du lägger ner ett stort jobb på den ändå och du ska ju bygga bilen som du själv vill!

Men jag skulle röstat på enfärgad blank lack!

Honda Del Sol EH6 projekt
"Kristinehamn sedan 1996"
Volvo V40 "Classic" (2004)
Extremecar ms.no.fear
9 februari 2014 · 585 Inlägg

Mr_Moore skrev:

DahlinPics skrev:
Galet projekt! Var på plats i Jönköping för att se den här! Då var den galen, nu har den tappat stinget med sina flames och skorpioner.. Tyvärr!

Från 10 P till 4!

Flamesen får jag inte heller in i bygget, men skorpionen kan härledas till Abarth, så den kan jag tycka passar in även om denna bil startade sitt liv som en Junior wink.

Grymt bygge i övrigt

Det va en abarth från början:-)

Akke Living Life Sideways
9 februari 2014 · 496 Inlägg

Jag tycker det blir riktigt fräckt av det lilla man ser på bilderna

2:a Pris Volvo 900, Vallåkra 2007
3:a Volvo 900, Vallåkra 2012
TPC Ballaste Bil 2012
Volvo 945 Turbo SE "ALFen" (1997)
Volkswagen Caddy GT "BästeCaddyn" (1991)
Slimbastard
9 februari 2014 · 510 Inlägg

Jag vill inte att du tar illa upp av det jag först tänker säga, utan läs igenom allt o förstå mig på rätt sätt smile

Jag anser att bilen i sigsjälv är skitful, det är liksom förmycket på gång samtidigt. O det är precis därför den är så jävla fräck. Att du lyckats få in alla galna linjer, på ett så proffesionelt sätt e helt otroligt. Bilen är väldigt välbyggd med fina symetriska linjer. Jag applåderar hantverket, men det är en clownbil. Därför tycker jag både flames o scorpionen passar in som en snöboll i skrevet smile Den här bilen ska inte ha en enkel blank lack, det är för stilrena bilar. Den här e inte stilren, den skriver sin egen stil o pekar finger åt alla andra smile

Hoppas du inte tog illa upp, o fortsätt med ditt flitiga hantverk! Blir skitbra detta! smile

Mr_Moore
10 februari 2014 · 9 Inlägg

turbo81a skrev:

Mr_Moore skrev:

DahlinPics skrev:
Galet projekt! Var på plats i Jönköping för att se den här! Då var den galen, nu har den tappat stinget med sina flames och skorpioner.. Tyvärr!

Från 10 P till 4!

Flamesen får jag inte heller in i bygget, men skorpionen kan härledas till Abarth, så den kan jag tycka passar in även om denna bil startade sitt liv som en Junior wink.

Grymt bygge i övrigt

Det va en abarth från början:-)

Jag utgick från bilden som fanns på den innan den blev ombyggd.
Så vitt jag vet så var det Junior modellerna som hade den sortens huv och Abarth modellerna hade ett scoop eller upphöjning vad man nu vill kalla det.
Men jag har inte helt 100% koll på det.

Frager TurboBiten
22 februari 2014 · 76 Inlägg

Nya lacken är grym!

Jag har ju fått se MASSOR mer bilder än de som lagts upp här och kan
säga att det här blir ni som är missnöjda med nu ångra när ni ser färdig
bilderna! smile

Och som någon sa längre upp här, den pekar fingrar på ALLT annat så den ska
ha sitt egna stuk!

Mattias! Du vet vad du har lovat! ;D

Tysk Kvalité Annars Får De Va. ;)
Audi S2 Avant "SleeperKombin" (1994)
Stol3n_Identity så äre!
25 februari 2014 · 872 Inlägg

Fan vilken grymmt bra projekt! Sjukt bra jobbat!

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Extremecar ms.no.fear
25 februari 2014 · 585 Inlägg

Tack för all positiv/ negativ kritik! Alla tycker ju inte lika:-) och det är väl tur det! Jag är riktigt nöjd, men den som tycker om den mest är nog min son:-) och det är ju huvudsaken, för det är ju till honom jag byggt bilen, men pappa får gärna lånaeden säger han:-)

Extremecar ms.no.fear
3 mars 2014 · 585 Inlägg

Ni som ska till Elmia i år, skulle ni vilja se den utställd eller på burnouten:-)

Felix_940
3 mars 2014 · 15 Inlägg

turbo81a skrev:
Ni som ska till Elmia i år, skulle ni vilja se den utställd eller på burnouten:-)

Burnouten självklart smile alltid kul me lite action smile

Volvo 940 LS1 "V8 drifting" (1996)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
3 mars 2014 · 6 474 Inlägg

turbo81a skrev:
Ni som ska till Elmia i år, skulle ni vilja se den utställd eller på burnouten:-)

kul med action&däckrök men vill nog smeka lite på den med, spar på däcken till bantävlingar i sommar wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Bumblebi
4 mars 2014 · 301 Inlägg

turbo81a skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36380/36380-1e4b4e2941f27a6381752b9d26389cf9.jpg
Nya lacken:-)

Sorry för lite OT, men det där påminner lite om en av mina 1/10 karosser jag lackade för nåt år sen...


http://i833.photobucket.com/albums/zz255/RCJohan/GT864_zpsf2272384.jpg

Missade tyvärr din bil på förra årets Elmia men läste om den i Bilsport... Grymt arbete måste jag säga!! big_smile
Eftersom jag själv ställer ut med just 1/10:bilarna hinner jag inte se nånting av resten av mässan så burnout röstar jag på tongue

If there's a will there's a way :)
Lunden89
4 mars 2014 · 223 Inlägg

Bumblebi skrev:

turbo81a skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36380/36380-1e4b4e2941f27a6381752b9d26389cf9.jpg
Nya lacken:-)

Sorry för lite OT, men det där påminner lite om en av mina 1/10 karosser jag lackade för nåt år sen...


http://i833.photobucket.com/albums/zz25 … 272384.jpg

Missade tyvärr din bil på förra årets Elmia men läste om den i Bilsport... Grymt arbete måste jag säga!! big_smile
Eftersom jag själv ställer ut med just 1/10:bilarna hinner jag inte se nånting av resten av mässan så burnout röstar jag på tongue

vad betyder 1/10 bila ? tongue

audi s4 450nm e mums
Volkswagen beach buggy "Dirty" (1970)
Dodge aspen special edition "gjutgärn racing" (1977)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
4 mars 2014 · 6 170 Inlägg

Lunden89 skrev:

Bumblebi skrev:

turbo81a skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36380/36380-1e4b4e2941f27a6381752b9d26389cf9.jpg
Nya lacken:-)

Sorry för lite OT, men det där påminner lite om en av mina 1/10 karosser jag lackade för nåt år sen...


http://i833.photobucket.com/albums/zz25 … 272384.jpg

Missade tyvärr din bil på förra årets Elmia men läste om den i Bilsport... Grymt arbete måste jag säga!! big_smile
Eftersom jag själv ställer ut med just 1/10:bilarna hinner jag inte se nånting av resten av mässan så burnout röstar jag på tongue

vad betyder 1/10 bila ? tongue

Modellbilar i skala 1:10 kanske ??

tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Bumblebi
4 mars 2014 · 301 Inlägg

Radiostyrda bilar i skala 1/10! Kommer finnas att se på Elmia, forumet jag är medlem på kommer ha en 150 kvadratmeters monter i en av hallarna smile

If there's a will there's a way :)
VictorP
5 mars 2014 · 341 Inlägg

Riktigt tuff bil!

Men lite mer helhetsbilder vore kul smile

BMW 318 e36 cab "Wannabe m3" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang