Vilka är de bästa låsbultarna ?

LillNaisarn
13 april 2012 ·

Som rubriken lyder så höll jag på fundera över detta.
Har alltid hört gott om Mcguard, men ville få lite tips på om det kan ev finnas bättre låsbultar än vad MCgard erbjuder.

Svenska så som utländska företag är välkommet.

Senast redigerat av LillNaisarn (13 april 2012)

Squadron
19 juni 2012 · 1 833 Inlägg

Funderar själv på låsbultar, då volvo orginal inte går i hålen på mina fälgar. Har McGuard bultar som är mindre?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Tjulin
19 juni 2012 · 242 Inlägg

McGuard är dom bästa jag känner till iaf. (jobbar på bil/däckverkstad, och det är även dom vi säljer)

Squadron skrev:
Funderar själv på låsbultar, då volvo orginal inte går i hålen på mina fälgar. Har McGuard bultar som är mindre?

dom har massa olika varianter, åk till en seriös däckverkstad så borde dom kunna hitta några åt dig smile
man kan även använda "slimline" bultar om det är riktigt smalt, dom har invändig 12kant eller nått sånt.
inte riktiga låsbultar men är ingen vanlig mm hylsa för att lossa på dom iaf

BMW 535I (1991)
Squadron
20 juni 2012 · 1 833 Inlägg

Såg att där fanns massa återförsäljare i Göteborg, får höra med ett par imon.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Squadron
20 juni 2012 · 1 833 Inlägg

Köpte McGuard idag, passade perfekt i mina trånga hål. Det var inte slimline sa säljaren.

395:- pengar gav jag för dem.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
FLindgren
20 juni 2012 · 5 089 Inlägg

Snor folk fortfarande fälgar nuförtiden?

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Squadron
20 juni 2012 · 1 833 Inlägg

Folk snor väl fan allt idag.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Volvo_Mannen Volvoskadad
20 juni 2012 · 6 017 Inlägg

FLindgren skrev:
Snor folk fortfarande fälgar nuförtiden?

Dumt att chansa när man har eftertraktade fälgar. Brukar köra tre låsbultar på varje hjul på 740n. Två dyra och en billig

Jonas
Putteliten
5 december 2012 · 9 079 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

FLindgren skrev:
Snor folk fortfarande fälgar nuförtiden?

Dumt att chansa när man har eftertraktade fälgar. Brukar köra tre låsbultar på varje hjul på 740n. Två dyra och en billig

Hehe, jävla jobb å byta hjul.

Har hört lite här å var, att vill dom ha fälgarna så hjälper inte låsmuttrar....  Fast 2-3 kanske blir tufft för dom.

OUTLAW1
6 december 2012 ·

finns inga bultar som fungerar det har vi ju redan diskuterat..
En bra försäkring samt att ditt försäkringsbolag har ort på din bil med fälgarna som dom själva tagit är en bra garanti för att få ut nya till fullt värde..big_smile

LillNaisarn
6 december 2012 ·

OUTLAW1 skrev:
finns inga bultar som fungerar det har vi ju redan diskuterat..
En bra försäkring samt att ditt försäkringsbolag har ort på din bil med fälgarna som dom själva tagit är en bra garanti för att få ut nya till fullt värde..big_smile

De flesta bolag kräver väl mer eller mindre att man ska ha minst 1 låsbult per hjul för att det ska täcka?
Blir nog till sommaren att special beställa låsbultar, visst så om någon bestämt sig att de ska försöka fynda fälgar av mig så vill jag göra det så svårt som möjligt, speciellt då jag har special beställda fälgar med enbart de jag har tillverkade.

OUTLAW1
6 december 2012 ·

LillNaisarn skrev:

OUTLAW1 skrev:
finns inga bultar som fungerar det har vi ju redan diskuterat..
En bra försäkring samt att ditt försäkringsbolag har ort på din bil med fälgarna som dom själva tagit är en bra garanti för att få ut nya till fullt värde..big_smile

De flesta bolag kräver väl mer eller mindre att man ska ha minst 1 låsbult per hjul för att det ska täcka?
Blir nog till sommaren att special beställa låsbultar, visst så om någon bestämt sig att de ska försöka fynda fälgar av mig så vill jag göra det så svårt som möjligt, speciellt då jag har special beställda fälgar med enbart de jag har tillverkade.

Är dom såpass unika så se till att ditt fb fotar dom. Likaså inte slarva bort kvittot.

LillNaisarn
6 december 2012 ·

OUTLAW1 skrev:
Är dom såpass unika så se till att ditt fb fotar dom. Likaså inte slarva bort kvittot.

Tack för tipset :-) får prata med dom till sommaren om det blir att ha bilen i papper redan då :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang