Ni med låga bilar... ?

ZeijlonRacing
18 juni 2012 · 60 Inlägg

Efter för många varv i Norrköping så har fjädringen i sätet kollapsat och låter som en sönder knullad säng... Kör dock inte vrål lågt men tillräckligt för att konstatera att man blir psyk av att åka låg bil i Norrköping så tänk på det.. Men ska man vara fin får man lida pin wink

Saab 9-3 SS "Nordic Extreme R" (2008)
Cgee ohshit
18 juni 2012 · 1 285 Inlägg

mingan77 skrev:

Cgee skrev:
Äh! sänk på! bara köra lugnt & slänga på en plåt under! smile

som jag sa innan.. bygg en egen hasplåt big_smile

vems läckte mest tro undter sthlm slow ? big_smile

HAHAHA, jo men jag har ju inte fixat plåt än för tusan wink

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
MelinPerformance Just livin' life - VIP Style
18 juni 2012 · 315 Inlägg

Visst är det en viss teknik att köra lågt, och har du dessutom fälgar med stretch har du mer att tänka på. Min 745a har ju en markfrigång av några få cm, och även 2 cm fälgkant utanför däcket, med låg profil så man får ju akta sig, men efter ett tag lär man sig. wink

Just live life - VIP Style.
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
18 juni 2012 · 2 322 Inlägg

tänk på att många av er har plåttråg som går förstärka upp med..  en annan med mk4a som kör med alu tråg  så är det rätt kört så vidare man inte har bags big_smile hasplåten är bara en mindre räddning för mig men  när ett aluminum tråg spricker ja då  är det rätt kört.. gick ju sönder upp till sthlm och upp till strömstad. men likförbannat kör man big_smile   hardcore.  static

Emilius Avstängd
18 juni 2012 · 1 714 Inlägg

mingan77 skrev:
tänk på att många av er har plåttråg som går förstärka upp med..  en annan med mk4a som kör med alu tråg  så är det rätt kört så vidare man inte har bags big_smile hasplåten är bara en mindre räddning för mig men  när ett aluminum tråg spricker ja då  är det rätt kört.. gick ju sönder upp till sthlm och upp till strömstad. men likförbannat kör man big_smile   hardcore.  static

Jag kör oftast static men finner det lite larvigt att klaga på dem som har råd med dyrare hjulupphängningar.
Static är för min del inte hardcore överhuvudtaget, det är bara andra sorters bekymmer än dem som luftfjädring eller hydrauler medför.

Rent generellt så går nog fler saker sönder för dem som har dylika hjulupphängningar på bilen,
än för dem som har bilar med avgassystem som tar i när man kör över fartbulor..



Och innan du nämner det, näe, att sätta såna där fjollsystem som dem flesta Mk4 Golf, Bora osv ägare slänger på sina bilar för att komma över fartbulorna ser jag bara som slöseri med pengar. Det rör jag inte ens med en lång pinne, så det diskuterar jag inte.

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
18 juni 2012 · 2 322 Inlägg

det är upp till var och en som kör hur lågt dom än kör,  sen betyder det inte att allt måste gå sönder heller beroende på körning och underhåll av  knutar lager, visst tråg får man räkna med att de kan gå sönder men fortfarande static..  och hardcore menade jag på  att det är emot  bags.

Dirtymike
18 juni 2012 · 1 532 Inlägg

Chevan blev låg o tar i lite ibland men det är ju bara läppen o avgasröret. Men här i Norrköping äre ju rätt höga gupp o såna där smala gupp som man får passa sig för. Baa gasa o hoppas på det bästa wink

Jeep J20 (1978)
Dirtymike
18 juni 2012 · 1 532 Inlägg

mingan77 skrev:
tänk på att många av er har plåttråg som går förstärka upp med..  en annan med mk4a som kör med alu tråg  så är det rätt kört så vidare man inte har bags big_smile hasplåten är bara en mindre räddning för mig men  när ett aluminum tråg spricker ja då  är det rätt kört.. gick ju sönder upp till sthlm och upp till strömstad. men likförbannat kör man big_smile   hardcore.  static

Mitt oljetråg sitter högre en framvagnsbalken tack gode gud tongue

Jeep J20 (1978)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
18 juni 2012 · 2 322 Inlägg

Dirtymike skrev:

mingan77 skrev:
tänk på att många av er har plåttråg som går förstärka upp med..  en annan med mk4a som kör med alu tråg  så är det rätt kört så vidare man inte har bags big_smile hasplåten är bara en mindre räddning för mig men  när ett aluminum tråg spricker ja då  är det rätt kört.. gick ju sönder upp till sthlm och upp till strömstad. men likförbannat kör man big_smile   hardcore.  static

Mitt oljetråg sitter högre en framvagnsbalken tack gode gud tongue

angående nkpg... rondellen vid statoil strax utanför finns ett ställe där asfalten har gått sönder så det är relativt stort hål med ett stort kärl..  där höll jag på att fastna då jag kom för fort med bilen  big_smile

Dirtymike
18 juni 2012 · 1 532 Inlägg

mingan77 skrev:

Dirtymike skrev:

mingan77 skrev:
tänk på att många av er har plåttråg som går förstärka upp med..  en annan med mk4a som kör med alu tråg  så är det rätt kört så vidare man inte har bags big_smile hasplåten är bara en mindre räddning för mig men  när ett aluminum tråg spricker ja då  är det rätt kört.. gick ju sönder upp till sthlm och upp till strömstad. men likförbannat kör man big_smile   hardcore.  static

Mitt oljetråg sitter högre en framvagnsbalken tack gode gud tongue

angående nkpg... rondellen vid statoil strax utanför finns ett ställe där asfalten har gått sönder så det är relativt stort hål med ett stort kärl..  där höll jag på att fastna då jag kom för fort med bilen  big_smile

Kungsgatan är fin uppe vid skvallertorget me med sitt fina fargupp tongue

Jeep J20 (1978)
Emilius Avstängd
18 juni 2012 · 1 714 Inlägg

mingan77 skrev:
det är upp till var och en som kör hur lågt dom än kör,  sen betyder det inte att allt måste gå sönder heller beroende på körning och underhåll av  knutar lager, visst tråg får man räkna med att de kan gå sönder men fortfarande static..  och hardcore menade jag på  att det är emot  bags.

Hänger tyvärr inte med vad du menar, emot bags? Jo men det var ju precis det jag sade.
Att det är folk som gnäller på dem som har råd med fjäderben för 7500kr styck istället för 2 tusen,
som jag tycker kommer med onödiga klagomål. Egentligen ligger Golf-folk och dylikt i underläge,
och därför anser iallafall jag att man lär vara ödmjuk, och kanske inte bör klaga på folk som har bilar som är låga på riktigt, och lägger trösklarna på backen med 26" och dessutom bryter av länkarmar när bilen lättar 2dm från backen och inte bara avgassystem som tar i med 17".

Dirtymike
18 juni 2012 · 1 532 Inlägg

Emilius skrev:

mingan77 skrev:
det är upp till var och en som kör hur lågt dom än kör,  sen betyder det inte att allt måste gå sönder heller beroende på körning och underhåll av  knutar lager, visst tråg får man räkna med att de kan gå sönder men fortfarande static..  och hardcore menade jag på  att det är emot  bags.

Hänger tyvärr inte med vad du menar, emot bags? Jo men det var ju precis det jag sade.
Att det är folk som gnäller på dem som har råd med fjäderben för 7500kr styck istället för 2 tusen,
som jag tycker kommer med onödiga klagomål. Egentligen ligger Golf-folk och dylikt i underläge,
och därför anser iallafall jag att man lär vara ödmjuk, och kanske inte bör klaga på folk som har bilar som är låga på riktigt, och lägger trösklarna på backen med 26" och dessutom bryter av länkarmar när bilen lättar 2dm från backen och inte bara avgassystem som tar i med 17".

Jag har kapade fjädrar fram på Chevan o går ta nåt varv mer men kärringen är gravid så man får visa lite hänsyn.
Luftfjädring är lite pussy varning för min del tongue därför kör jag kapat istället mkt tuffare.
Blir sänka bilen bak i veckan nu me.
Fuck airbagd and lifted trucks tongue

Jeep J20 (1978)
Cgee ohshit
18 juni 2012 · 1 285 Inlägg

Dirtymike skrev:

Emilius skrev:

mingan77 skrev:
det är upp till var och en som kör hur lågt dom än kör,  sen betyder det inte att allt måste gå sönder heller beroende på körning och underhåll av  knutar lager, visst tråg får man räkna med att de kan gå sönder men fortfarande static..  och hardcore menade jag på  att det är emot  bags.

Hänger tyvärr inte med vad du menar, emot bags? Jo men det var ju precis det jag sade.
Att det är folk som gnäller på dem som har råd med fjäderben för 7500kr styck istället för 2 tusen,
som jag tycker kommer med onödiga klagomål. Egentligen ligger Golf-folk och dylikt i underläge,
och därför anser iallafall jag att man lär vara ödmjuk, och kanske inte bör klaga på folk som har bilar som är låga på riktigt, och lägger trösklarna på backen med 26" och dessutom bryter av länkarmar när bilen lättar 2dm från backen och inte bara avgassystem som tar i med 17".

Jag har kapade fjädrar fram på Chevan o går ta nåt varv mer men kärringen är gravid så man får visa lite hänsyn.
Luftfjädring är lite pussy varning för min del tongue därför kör jag kapat istället mkt tuffare.
Blir sänka bilen bak i veckan nu me.
Fuck airbagd and lifted trucks tongue

Vettetusan om det är så tufft att köra runt på en gravid kvinna med kapade fjädrar som studsar & försämrar väghållning? Känns lite osäkert bara..

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Dirtymike
18 juni 2012 · 1 532 Inlägg

Cgee skrev:

Dirtymike skrev:

Emilius skrev:

Hänger tyvärr inte med vad du menar, emot bags? Jo men det var ju precis det jag sade.
Att det är folk som gnäller på dem som har råd med fjäderben för 7500kr styck istället för 2 tusen,
som jag tycker kommer med onödiga klagomål. Egentligen ligger Golf-folk och dylikt i underläge,
och därför anser iallafall jag att man lär vara ödmjuk, och kanske inte bör klaga på folk som har bilar som är låga på riktigt, och lägger trösklarna på backen med 26" och dessutom bryter av länkarmar när bilen lättar 2dm från backen och inte bara avgassystem som tar i med 17".

Jag har kapade fjädrar fram på Chevan o går ta nåt varv mer men kärringen är gravid så man får visa lite hänsyn.
Luftfjädring är lite pussy varning för min del tongue därför kör jag kapat istället mkt tuffare.
Blir sänka bilen bak i veckan nu me.
Fuck airbagd and lifted trucks tongue

Vettetusan om det är så tufft att köra runt på en gravid kvinna med kapade fjädrar som studsar & försämrar väghållning? Känns lite osäkert bara..

Skulle jag ta ett varv till så blir det studsigt, just nu äre fortfarande båt varning smile

Jeep J20 (1978)
Cgee ohshit
18 juni 2012 · 1 285 Inlägg

Dirtymike skrev:

Cgee skrev:

Dirtymike skrev:

Jag har kapade fjädrar fram på Chevan o går ta nåt varv mer men kärringen är gravid så man får visa lite hänsyn.
Luftfjädring är lite pussy varning för min del tongue därför kör jag kapat istället mkt tuffare.
Blir sänka bilen bak i veckan nu me.
Fuck airbagd and lifted trucks tongue

Vettetusan om det är så tufft att köra runt på en gravid kvinna med kapade fjädrar som studsar & försämrar väghållning? Känns lite osäkert bara..

Skulle jag ta ett varv till så blir det studsigt, just nu äre fortfarande båt varning smile

Ja okay, kändes som du hade tagit en del på den så vart lite osäker där smile

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Dirtymike
18 juni 2012 · 1 532 Inlägg

Cgee skrev:

Dirtymike skrev:

Cgee skrev:

Vettetusan om det är så tufft att köra runt på en gravid kvinna med kapade fjädrar som studsar & försämrar väghållning? Känns lite osäkert bara..

Skulle jag ta ett varv till så blir det studsigt, just nu äre fortfarande båt varning smile

Ja okay, kändes som du hade tagit en del på den så vart lite osäker där smile

Jo en hel del baa kolla bilderna på bilen wink
Men inte så mkt så man studsar av vägen hehe tongue

Jeep J20 (1978)
Emilius Avstängd
18 juni 2012 · 1 714 Inlägg

Dirtymike skrev:

Emilius skrev:

mingan77 skrev:
det är upp till var och en som kör hur lågt dom än kör,  sen betyder det inte att allt måste gå sönder heller beroende på körning och underhåll av  knutar lager, visst tråg får man räkna med att de kan gå sönder men fortfarande static..  och hardcore menade jag på  att det är emot  bags.

Hänger tyvärr inte med vad du menar, emot bags? Jo men det var ju precis det jag sade.
Att det är folk som gnäller på dem som har råd med fjäderben för 7500kr styck istället för 2 tusen,
som jag tycker kommer med onödiga klagomål. Egentligen ligger Golf-folk och dylikt i underläge,
och därför anser iallafall jag att man lär vara ödmjuk, och kanske inte bör klaga på folk som har bilar som är låga på riktigt, och lägger trösklarna på backen med 26" och dessutom bryter av länkarmar när bilen lättar 2dm från backen och inte bara avgassystem som tar i med 17".

Jag har kapade fjädrar fram på Chevan o går ta nåt varv mer men kärringen är gravid så man får visa lite hänsyn.
Luftfjädring är lite pussy varning för min del tongue därför kör jag kapat istället mkt tuffare.
Blir sänka bilen bak i veckan nu me.
Fuck airbagd and lifted trucks tongue

Öhm... okej.
Vet inte om det är tuffare med en hög bil med ballongdäck på 15" eller vad det nu är,
än en bil med 22" som lägger trösklarna, eller tillochmed dörrarna, på backen,
men alla har ju sin egen uppfattning. Enligt mig är din bil knappast vad jag skulle kalla låg iallafall,
så du har lite att ta igen med folket med luftfjädring och egentligen inget att komma med.

Pussyvarning? Haha.



Senast redigerat av Emilius (18 juni 2012)

Volvo_Mannen Volvoskadad
18 juni 2012 · 6 017 Inlägg

Jag förstår båda sidorna av bags vs static.
Men fördelarna med bags är så otroligt många fler än static. Ganska säker på att det blir bags på min 740 framöver

Jonas
Dirtymike
18 juni 2012 · 1 532 Inlägg

Emilius skrev:

Dirtymike skrev:

Emilius skrev:

Hänger tyvärr inte med vad du menar, emot bags? Jo men det var ju precis det jag sade.
Att det är folk som gnäller på dem som har råd med fjäderben för 7500kr styck istället för 2 tusen,
som jag tycker kommer med onödiga klagomål. Egentligen ligger Golf-folk och dylikt i underläge,
och därför anser iallafall jag att man lär vara ödmjuk, och kanske inte bör klaga på folk som har bilar som är låga på riktigt, och lägger trösklarna på backen med 26" och dessutom bryter av länkarmar när bilen lättar 2dm från backen och inte bara avgassystem som tar i med 17".

Jag har kapade fjädrar fram på Chevan o går ta nåt varv mer men kärringen är gravid så man får visa lite hänsyn.
Luftfjädring är lite pussy varning för min del tongue därför kör jag kapat istället mkt tuffare.
Blir sänka bilen bak i veckan nu me.
Fuck airbagd and lifted trucks tongue

Öhm... okej.
Vet inte om det är tuffare med en hög bil med ballongdäck på 15" eller vad det nu är,
än en bil med 22" som lägger trösklarna, eller tillochmed dörrarna, på backen,
men alla har ju sin egen uppfattning. Enligt mig är din bil knappast vad jag skulle kalla låg iallafall,
så du har lite att ta igen med folket med luftfjädring och egentligen inget att komma med.

Pussyvarning? Haha.



Går typ inte sänka chevan mer utan att börja bygga om den totalt som är ett måste pån om den ska bli ännu lägre fram.
Kolla in S10an jag haft..... den sänkte jag ännu mer men blev okörbar o tok studsig.
Man måste kunna åka med comfort oxå utan ryggproblem.

Jeep J20 (1978)
Emilius Avstängd
18 juni 2012 · 1 714 Inlägg

Dirtymike skrev:
Går typ inte sänka chevan mer utan att börja bygga om den totalt som är ett måste pån om den ska bli ännu lägre fram.
Kolla in S10an jag haft..... den sänkte jag ännu mer men blev okörbar o tok studsig.
Man måste kunna åka med comfort oxå utan ryggproblem.

Du sänker inte bilen mer för bruden är gravid och du kallar folk som modifierar bilarna till ingen ände för att få dem så låga som möjligt för pussies? Schysst mentalitet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang