SAAB OG900S TURBO Förstabilsprojekt!

Denna 900 ska fixas till som ett förstabilsprojekt så den rullar en massa mil till! Kommer ta lite tid men får det göra! Satsar att få den någorlunda klar tills man får körkortet. Då denna skall köras till SaabFestivalen och andra träffar en massa gånger!
  • 91 Följare
  • 213 931 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 maj 2016
Trekmeister
11 oktober 2015 · 272 Inlägg

Tråkigt med timingen på haveriet, men du verkar ju fått ordning på det bra igen. Snyggt jobbat!

För mig tog det större delen av en norrländsk vinter att byta topppackning första gången. Avståndet och bristen uppvärmning i arbetsutrymmet kan ha dock ha dragit ut lite på tiden... smile

Saab_2takt Turbo lover
15 oktober 2015 · 329 Inlägg

Trekmeister skrev:
Tråkigt med timingen på haveriet, men du verkar ju fått ordning på det bra igen. Snyggt jobbat!

För mig tog det större delen av en norrländsk vinter att byta topppackning första gången. Avståndet och bristen uppvärmning i arbetsutrymmet kan ha dock ha dragit ut lite på tiden... smile

Mer eller mindre skulle jag vilja säga. Tar de lite senare i detta inlägg.  Aa du, en redig plats att meka på gör grymt mycket mer än vad man kan tro. smile

M_Broberg skrev:

Saab_2takt skrev:

M_Broberg skrev:
Stiligt... påminner om en kompis bil lite

http://www.garaget.org/?car=165637

Stämmer bra de! Bara lite flera dörrar, med båda är lika stiliga ändå! smile

jodå, det som var stora skillnaden. sen har han lite mer lull lull med smile

Har lite och jobba på då wink



------------------------

Har börjat fundera över hur man skall göra med motor. Sedan packningen gick så har det börjat låta lite om han om man säger så. Kan vara vattenpumpen men har inte lyssnat så noga. Kommer från baksidan av motorn i varje fall.  Det finns ju saker som jag skulle vilja göra på motorn om man tänker efter, turbopackningen måste bytas (hade ingen i örebro), grenrörspackningen är på gång att gå, en packbox på vevaxeln läcker lite. Samt att de inte skulle vara fel att fila till motorn lite med en 2,3 topp och 2,1 insug osv samt fixa till den fin.

Men frågan är hur man skall göra? Börjar man på de ena så känns de som man får göra allt dvs passa på med lager,koppling och andra slitage delar. Men är inte så sugen på att köpa en motorlyft & stativ för denna lille T16 som bara ändå gått 21 000 mil. roll

Vad skulle ni gjort? Jag nöjer mig med cirkus 200 häst smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
18 oktober 2015 · 329 Inlägg

M_Broberg skrev:
byt vattenpump, grenrörspackning, packboxen, remmar och turbo packning.

kolla efter läckage.

kör på... med T5 kan man plocka många hk utan 2.3/2.1 grejjer.

eventuellt kan generatorn låta lite, har du inte bytt bussningarna till den så gör det. dom blir dåliga så "vrider" sig generatorn av remmspänningen och hamnar då i fel vinkel. sliter remmar och låter illa.

Får nog bli ett byte av dessa prylar som du nämner. Tog en lite sväng och kan konstatera att de är vattenpumpen som är på gång att ge sig. Hade orostankar på att de kunde vara kamdrivingen, så där kan man pusta ut. Dessa bussningar har bytts för inte länge sedan, sitter till och  med powerflex där lol Motor bygget får vänta tongue

Har också märkt att tempmätare inte går upp till mitten helt nu efter den rasa i örebro, den går bara upp typ lite mer än 1/4 av totala mätaren när man är ute och kör. Är de ny termostat som bör införskaffas? Eller givare? roll Kan tillägga att när man står still på tomgång så är den i mitten som den skall efter en stund på tomgång.

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
pontiacen
18 oktober 2015 · 1 080 Inlägg

Då är det nog termostaten som inte stänger ordentligt smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
Saab_2takt Turbo lover
19 oktober 2015 · 329 Inlägg

pontiacen skrev:
Då är det nog termostaten som inte stänger ordentligt smile

Då får en sådan skrivas upp på inköpslistan. Ska man gå på original 82 grader eller en "för mer effektutag" 75 graders ? smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
pontiacen
19 oktober 2015 · 1 080 Inlägg

Finns väl ingen direkt anledning att inte köra på original? smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
Saab_2takt Turbo lover
19 oktober 2015 · 329 Inlägg

pontiacen skrev:
Finns väl ingen direkt anledning att inte köra på original? smile

Sant men den ser ju ut som att gå 700 km/h bara av att stå still så wink

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
14 december 2015 · 329 Inlägg

Jadu det var ett tag sedan men nu blir de en ny update!

Har hänt lite på stående. Bytte vattenpump, lite slangar, termostat och allt det där som det skrevs av tidigare i tråden men tog tyvärr inga kort på de hela. Efter detta så fortsatte jag och köra med bilen men oljudet från motorn kvarstod. Bestämde mig då att få en besiktning gjort fort som få och därefter skulle bilen in i ladan för meck!

Så sant som de är sagt så åkte den in på bess. Efter att ha monterat av mitt "trim kitt" vilket gav resultat blanka papper. Tack Dekra!! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-49617361fbb7cff14b6796a02a81b9cc.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-ff0389d3b62d32b04606af8fbcadb5d7.jpg
originalish under huven wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-f1efdf9fbdc29d89d463cddde1fc8bd3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-645d857becb27adf93072f0f6be9f236.jpg



Där efter åkte den in i ladan!
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-5d612b90855a4cbd01d70929c627c921.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-a56efe2eef3d588ccda7deb70eff19aa.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-a93f95329183bc6081ace296a4f2acac.jpg


Sedan efter ett par veckor så åkte jag till Biltema och köpte loss en motorlyft vilket kom till nytta i fredags när den lille T16 åkte ur.

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-5704094ed060205102fd73b539ffe70f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-ab3a939bf96b86c8c6fcd60bc4a5b00a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-7674e287cb39d75cd3412241cb8430af.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-9d71fb780f1f7246aff9222ce752496f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-f5bd0d924563fc1c7aa9a808c39aa143.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-503889afc61844b3b655ad5f535d7694.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-3be05f2ada804b6f8825349294f335e9.jpg
[img][/img]


Har även lyckats få tag på lite goa grejor i form av NOS ramlager för 10;- st och kamkedja. Men även skrämbreddare storlek bred som jag har letat efter i ett år minst (inte så jätte aktivt men ändå tongue).

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-a711074e797b7be23969208f8ee18924.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-0c5fd3d8bfa136806365594a13ee7448.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-005a105a4ef8767017a348cf04c24f23.jpg

Nästa steg blir att få motorutrymmet rent samt motorn så man kan börja plocka ner samt börja renovera. I motorn så skall kamdrivingen bytas, lager, hona, ev nya kolvringar, koppling, slav, uttrampninglager, lite färg osv osv. En original renovering med andra ord smile

Simma lugnt! En update till kommer nog inom kort! smile

Senast redigerat av Saab_2takt (14 december 2015)

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
15 december 2015 · 329 Inlägg

M_Broberg skrev:
lycka till!

jag tänkte göra samma sak men blev rådd av han som skulle hona att borra istället pga åldern.
men få tag i kolvar va halvsvårt, men hade tur och fick tag på nya saab org T8 APC kolvar som är typ samma sak.

lyxig takhöjd när du lyfter motorn tongue vill man göra det enkelt för sig plockar man front och kylarbalk med, då behöver man inte lyfta lika högt.

dessutom kan det vara rost där och det är bra att ta det direkt.

trevliga fynd du gjorde smile "bara resten kvar" kan tipsa att saabklubbens medlemsshop har mycket godis för bra priser och det är bra grejer, mycket gamla saker som legat i konserveringsolja i åratal.

sist men inte minst, minns inte om du har 7ans primör, men annars kan det vara bra tillfälle att skaffa och montera det.

Jaså! Tänkte mest hona för att man ändå plockar ner motorn. För när jag hade ner toppen i Örebro så tyckte jag de såg så fint ut. Men aja vi får se lite mer på detta när motorn är nere i molekyler ! smile Vill helst slippa byta kolvar roll

Takhöjden var fan underbar! Kunde maxa lyften och ändå ha god marginal. Gjorde lyftet lätt och smidigt då jag slapp plocka ner så mycket smile Ska ta av krockbalken inom kort så man kan få in den på blästring. Gav mig på den förra vintern men blev inte nöjd med resultatet.

Det där men primär har jag inte klurat ut helt vad jag har i 900an, tror de är 7an? Det är ju en 900s LTT från 1991 som gör ca 120km/h på 3000rpm.

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
17 december 2015 · 329 Inlägg

M_Broberg skrev:
Fulltrycks T16 har 7an. stantard 900s har 6an

kolla numret på lådan, tredje siffran från vänster-
exempel
GM45706
där
GMxx7xx
är primärnummret

Alright! Har ju 2 lådor, den som sitter på motor och en som ligger löst. Båda visade sig ha koden GM45614. Fan, trodde att den som låg löst hade 7ans.. Aja, då får man leta lite primär då! Men när man byter, byter man drev, kedja (släpor ?) eller vad byts? Har inte plockat ner de förr så har inte koll på ur de ser ut där inne i primären. Tänkte så man får tag på rätt delar och så smile

Har länge funderat på att byta till 8ans eftersom jag trodde att jag hade 7ans. Men när jag väl har 6ans så får de la bli 7ans som åker i smile

M_broberg, du råkar inte ha en 7ans liggandes eller någon annan här inne? smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Erick
19 december 2015 · 4 767 Inlägg

Jag bytte från 6ans till 7ans primär på min gamle, det blev mkt roligare och bättre med 7an. Ingen anledning att leta sej död efter 8ans. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Saab_2takt Turbo lover
21 december 2015 · 329 Inlägg

M_Broberg skrev:
8ans.. den du, ovanlig sate och svindyr.

dreven är det som skiljer, kedjan är samma tror jag. men jag byter allt. smidigast.

spännaren i mitten skiter jag i om den såklart inte ser ut som skit. Drev och kedjor är det som byts.

nej tyvärr, har bara en styck 7a och den är till min egen bil.

EDIT: ska ta en bild på hur det ser ut under primär locket idag. håller på att plocka ner min låda.

Jo 8an har jag hört att de är en jävel att få tag på! Hittar man någon så kan man nog få besök hemma av en eller annan saabentusiast  wink

Men de är bra, då vet jag vad jag ska leta efter - drev & kedja. Räknade med att de skulle finnas någon annan spännare då jag trodde den skilde mellan de olika primärerna.

Den bilden får du gärna dela med dig med, så man har lite koll innan man river smile

Erick skrev:
Jag bytte från 6ans till 7ans primär på min gamle, det blev mkt roligare och bättre med 7an. Ingen anledning att leta sej död efter 8ans. smile

En liten 7a får de allt bli då! smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
23 december 2015 · 329 Inlägg

M_Broberg skrev:
missade att ta en bild.. saker gick sönder och svordomar och ja...

tog mig nära 3 timmar att dela lådan.. sitter en krok på en axel som man ska dra ut axeln med. Den gick av.

så i stridens hetta glömde jag ta nån bild - sorry!
http://popeye.rty.nu/2003/0402-01.jpg
här är en bild popeye har.

har du 4ans primär skiljer spännaren, annars är det samma spännare och kedja. bara dreven som skiljer.

Sånt händer ibland! Man tackar för bilden! smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
17 januari 2016 · 329 Inlägg

Update igen!

Nåväl! Nu har motorn gått i bitar för en gång skull! Gick ganska lätt, bara kopplingen som var den jobbigaste länken men klurade ut hur man skulle göra tillslut. Som grädde på moset så fick de en fin beställning på speedparts med stort sätt alla delar till motorn och lite till smile

Vad sägs om lite bilder, blev lite få då det var så kul och skruva motor men men... tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-382e5f55f46081ab10db6a90df3e16a6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-7c650cc2398e3e5ebff6327451d7a623.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-4d771fa68939b2924f8b0871880fac28.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-6a441e7a42e31a04ceda4ecde0e74823.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-580136fd4e234c189a5374a5c561aa8d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-4501097829e9d46fa2bc05ef763fdcc2.jpg

FÖRE:
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-33986a4ca4cb7fd6c34b64af892c33bd.jpg

EFTER:
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-005334a4c41fd43e78f9a7c019fa4921.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-b55f32731dd5f63189da5a5fc76a546c.jpg

Grund lagd:
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-606ae01da542b84b994584d48cb741f2.jpg

Simma lugnt! smile

Senast redigerat av Saab_2takt (17 januari 2016)

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
22 januari 2016 · 329 Inlägg

M_Broberg skrev:
mysigt sånt! fint blir det med. vad ska du byta?

hade velat måla osv men +4 grader i garaget och dessutom fullt med bil osv gör det svårt.. jävla dilemma.

Blir de mesta typ. Lager, allt i kamkedjeväg, kolvringar, koppling, slav osv osv. Fick hem en gör go beställning från speedparts nu i veckan som kommer göra motorn väl.

Kan la bara instämma gällande lackandet, hade turen att övertala päronen att kunna ta 1k syra grundfärgen i källaren med lite värme (då den inte lucktar så mycket) men lägga 2k täckfärgen var inte lika populärt. Så de har inte blivit gjort än. Jäkla kasst att de är så kallt också, går ju inte att lacka då i garaget som du säger. Men förhoppningsvis blir de lite värme strax. Börjar känna doften av STCS´s första barnåk! rolllol


Lite bilder till tråden om vad för prylar som har tillkommit:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-c98f4a8e78cc6d5a086f693d34703aa0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-fa59c5907b59e7b344dd83095ffb4f07.jpg

Samt tvätt av kolvarna:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-a8807d68f267f3a7fd7e494365cfead5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-fe640aaab4ddadc3f1885e778916bc0c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-e6e7a74a88ce15de76f1e78996a11dc7.jpg

Rent och fint! big_smile

Simma lugnt!

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
ericsomfaan
25 januari 2016 · 17 Inlägg

Det ser lovande ut, har du börjat plocka ihop motorn nu?

Saab_2takt Turbo lover
13 april 2016 · 329 Inlägg

ericsomfaan skrev:
Det ser lovande ut, har du börjat plocka ihop motorn nu?

Nu var de ett jäkla tag sedan jag uppdaterade denna tråden men ja, motorn är ihop och funkar vid detta laget. En update av storleken större kommer under kvällens gång smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
13 april 2016 · 329 Inlägg

Update dags!

Dedära med att komma ihåg grejer och inte skuta upp saker man borde göra är inte min grej direkt. Speglas la på mitt massiva hopp mellan denna och förra uppdateringen men nu jävlar. Kan redan nu förvarna att de är brista på bilder lite då och då. Men då får ni tänka på att de var jävligt roligt att skruva just då tongue

I detta inlägget så blir de motorn, så tar jag karossen i de andra samt möjligtvis ett 3dje inlägg för lite extra sköjiga grejer cool

Blocket fick sig ett stänk med färg. Blev lite saabs 278 Laser red när man ändå håller på och mekar saab.

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-483a1db58678d4afbad147c412f095b9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-4951907272fe3b11b118838f0ae8075a.jpg


Sedan så var de upp på stativet:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-04a52272f9d466bf5f59ca0ccdc7751d.jpg

Hona lite:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-b601649f03d64833b678225e421a3e63.jpg

I med le grand vev:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-0c9f6c36dcf15f185ca98a4531efec9d.jpg

Sedan så gav jag mig på kolvarna:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-ec5dd234e17806a6cdb0e8430fa8bd2b.jpg

En av snyggingarna:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-dd559cfc695f5d1583b9ef34668e26bb.jpg

Lite kamkedje pyssel:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-6529a5b4772aa3e72ef977004c711f94.jpg

Toppen på bordet. Planad, slipat lite ventiler osv. Gör snyggt! synd att inte detta syns sad

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-9c019974ef6eb39a0607b362b32b1d23.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-93ffb2cb51a7f96ac717b9aeadce8392.jpg


Och så kämpade jag vidare med motorn:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-fd49d0784687a2cf9b07e5652cdf46f8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-b158a23f938cfff79bc0473d3ddb6ab0.jpg

16st nya ventiltryckare:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-917e28482a0ee4de2a6326c14e6939f1.jpg

Och så i med dom:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-539d5bd7263542304aca9600afd324d1.jpg

Sedan blev de lite kamdriving ingen:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-d49c8f0962fd7f4d901c153d8340f132.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-cf8df3e71c9a45e9d11b27b7af0a6065.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-24995a65e9c3bdc3770096a202cb20b9.jpg

När man ändå håller på så bytte jag lager, packbox osv till out drivesen

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-d1a15a1ed636f72d1ece51dd33175524_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-263ebb6cc3e14d1ff04afa546c21de4e.jpg

Samt även en 7ans primär för att 6ans inte dög

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-3eb8f95136b7a2e4f263eb5dafd7f3c5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-1ff42adfcb7e0a84d1a612ba66221251.jpg

Motorn hamna på lådan och kopplingen trilla ner! Successes!

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-f870a1315e1d2d84bd0462b6ee7a0cf7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-b6e3758f292f66761a0d2e228d7fa561.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-5e3d63abcaab9c6e57569c561e459b33.jpg

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
13 april 2016 · 329 Inlägg

Vad hände med karossen då? Jo de var ju så rostigt kring motorn så tänkte de är lika bra och blästra samt ge den lite ny lack smile Vissa grejer som bör vara med på bild hamna tyvärr inte på bild tongue

Hur de såg ut med motorn ur, rostigt och synd att kameran inte ville ge focus!

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-cfefcec87a9c58bb3bd5a4d4ac486823.jpg

Sedan så började de slipas och blästras (fick ingen bild på när de var 100% plåtrent):

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-f061b03b4af4a4d7a286457206845889.jpg

På med lite grund:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-908c1f641254df37f7a456f77f5adba7.jpg

Samt avluta med lite gött svart:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-1f72aad12bc4ad1dd1e4954c281b8c24.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-424859569cbf78a97a77dd8cf4d7cd52.jpg

Motorn trilla ner:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-54b38feca182d75b955de0dcd404f57c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-715e8e9c6afbfbc4c70c68f2eef8191a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-75d13beec2997a4874e16ff28b0a24be.jpg

Sedan var de gör skoj o meka så ta bilder glömdes att ta men till slut en sen kväll så rullades den ut efter en massa månader i ladan. Med en ägare som var gör nöjd! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-cb8196f65dd40531562af912180e7773.jpg

Blev en premiär tur på de:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-defec3b59004ff3e46c1464a405b8ac9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-450438b72972bd00735c20ea6c4a1820.jpg

Och slutligen så här blev de i maskinrummet:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-70483f10c195fb32269d78e69e781300.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-11e2bbafcbedf502fdaccee03a07b710.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-cd76fd6c5eaf1cb23d081ab1d13aa460.jpg

Dailyn fick också vara med på ett hörn wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-0447a7e3684c608e5fb085d001ead2dc.jpg

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
schwartz28
13 april 2016 · 3 Inlägg

Trevligt bygge! Ovanligt med en og i svart! Alltid velat få tag på en i svart men citrinbiege fick det bli! Blev riktigt fräscht med blästringen och nylacken i motorrummet! (:

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang