bensinmacks rykten...

NiMroD
25 oktober 2007 · 264 Inlägg

jag har "hört" av en kompis brorsa att bensinförbrukningen ökade på hans bil med JETs bensin till skillnad mot tex statoils bensin.

Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Karlstrand_
25 oktober 2007 · 123 Inlägg

Moser skrev:

TBOC_Razor skrev:

camaro67 skrev:
Inte fan är det skitbensin. Då skulle väldigt många bilar rasa. Det är bara skitsnack. Är det inte så att Jet har inte så många bemannade stationer jämför med andra vilket ger ett lägre pris?

Har JET överhuvudtaget bemannade stationer ??  tongue

Men iaf, ja det är pga att JET inte behöver betala en massa personal som dom har billigare soppa, morsan har tankat flygbränsle i minst två år och bilen har inte exploderat än iaf big_smile

bilen måste gå som fan på flygbränsle tongue

Kan jag medela att den inte gör. är inte alls hög oktan på flygbränsle. Isf är det d flygplanen startar på han menar där är rätt go oktan halt men tror knappast en svensson bil mår så fint av det hmm

Gör som Ford köp Volvo!
Moser .-ϻΘϨƎЯ
25 oktober 2007 · 1 313 Inlägg

Karlstrand_ skrev:

Moser skrev:

TBOC_Razor skrev:

Har JET överhuvudtaget bemannade stationer ??  tongue

Men iaf, ja det är pga att JET inte behöver betala en massa personal som dom har billigare soppa, morsan har tankat flygbränsle i minst två år och bilen har inte exploderat än iaf big_smile

bilen måste gå som fan på flygbränsle tongue

Kan jag medela att den inte gör. är inte alls hög oktan på flygbränsle. Isf är det d flygplanen startar på han menar där är rätt go oktan halt men tror knappast en svensson bil mår så fint av det hmm

det va den soppan jag tänkte på, vad är de för oktanhalt på den igentligen? man skulle köra bilen på raketbränse å prova hur låmgt man kommer

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Galad8
25 oktober 2007 · 1 997 Inlägg

Moser skrev:

Karlstrand_ skrev:

Moser skrev:

bilen måste gå som fan på flygbränsle tongue

Kan jag medela att den inte gör. är inte alls hög oktan på flygbränsle. Isf är det d flygplanen startar på han menar där är rätt go oktan halt men tror knappast en svensson bil mår så fint av det hmm

det va den soppan jag tänkte på, vad är de för oktanhalt på den igentligen? man skulle köra bilen på raketbränse å prova hur låmgt man kommer

De är 120 oktan. Om ja inte minns fel. Så de borde ju bli lite skillnad.

MeloveGolf Vw trimmare
25 oktober 2007 · 2 995 Inlägg

Galad8 skrev:

Moser skrev:

Karlstrand_ skrev:

Kan jag medela att den inte gör. är inte alls hög oktan på flygbränsle. Isf är det d flygplanen startar på han menar där är rätt go oktan halt men tror knappast en svensson bil mår så fint av det hmm

det va den soppan jag tänkte på, vad är de för oktanhalt på den igentligen? man skulle köra bilen på raketbränse å prova hur låmgt man kommer

De är 120 oktan. Om ja inte minns fel. Så de borde ju bli lite skillnad.

billigare att tanka E85 som har 104 Oktan...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
25 oktober 2007 · 6 170 Inlägg

Moser skrev:

Karlstrand_ skrev:

Moser skrev:

bilen måste gå som fan på flygbränsle tongue

Kan jag medela att den inte gör. är inte alls hög oktan på flygbränsle. Isf är det d flygplanen startar på han menar där är rätt go oktan halt men tror knappast en svensson bil mår så fint av det hmm

det va den soppan jag tänkte på, vad är de för oktanhalt på den igentligen? man skulle köra bilen på raketbränse å prova hur låmgt man kommer

HAHAHAHAHA lol

Var det ingen av er två som fattade ordvitsen ???

Flygbränsle = JET-bensin ???  lol lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
fish Allfixare
25 oktober 2007 · 1 475 Inlägg

Kan upplysa er om att nästan all bensin på alla mackar i sverige kommer från samma ställe. scanraff i lysekil. jobbade där på ett stoppjobb och då sa personalen där att soppan på jet, statoil, preem, shell, och ok kom bla därifrån. lika med olja och dyligt. Det som gör att jet och dom andra "billiga" kan ha lågt pris är just som andra säger. Ingen lön, hyra osv.

breesladd SKÅNING
25 oktober 2007 · 1 215 Inlägg

NiMroD skrev:
jag har "hört" av en kompis brorsa att bensinförbrukningen ökade på hans bil med JETs bensin till skillnad mot tex statoils bensin.

skitsnack eller så han han bara gasat mer under den tankningen har kört på JET soppa i ett år nu och min soppa förbrukning har inte ökat det ända är skillnaden hur mycke pengar man tankar för i månaden

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Ashra
25 oktober 2007 · 346 Inlägg

Tankar alltid på Jet. Dumt att betala mer än vad man behöver när soppan redan e så jäkla dyr

Jimm
26 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

jag brukar också tanka på JET, iallfall med Alton. Dem har fan inte 98 på Jet härborta så med Mitsun blir det Preem istället.
Att det skulle skilja på soppan beroende på vilka mack man tankar på finns inte i min värld ens. Hade aldrig hört det innan heller.

mannen666666 preem pump
26 oktober 2007 · 836 Inlägg

PoulZen skrev:
det finns viss skillnad.. för alla bolagen blandar ut bensinen
med olika mycket etanol.. om sen jet blandar i mer än vad dom
andra gör det vet jag inte.. och ibland rengör inte tankbilarna
sina tankar innan dom fyller i med bensin så ibland kan det bli
mycket etanol i samma sändning bensin, och då går ju bilen sämre..

obemannade stationer har 25 öre lägre priser just för att dom e obemannade. sen så har dom bemannade toppat detta med att ge dig en bonuskortsrabatt på 25 öre för att inte tappa kunder.

alla bolag blandar ut bensinen med 5% etanol idag

sen så har jet sålt allla mackar till statoil nyligen

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
charlz Jaha, vad kostar det den här gången?
26 oktober 2007 · 64 Inlägg

Det är samma bensin om man jämför mackar emellan. Är det några skillnader snackar vi mikroskopiska sådana. Undantaget är om bensinen stått länge. Främst 98oktan som påverkas negativt av utdragen lagring.
De felsta stora aktörer får soppa från samma ställe. Även om det inte kommer från samma, så ställs det höga krav på bensinen, och all bensin som säljs går under en och samma standard (SS 155422).
Denna standard säger (bland annat..) att 95/98 får ICKE innehålla under 95/98 RON. 

Min bil går snålare på statoilsoppa = nej.
Min bil drar mer på JETsoppa = nej.

Det är högerfoten som gör att bilen går snålare/törstigare.

Senast redigerat av charlz (26 oktober 2007)

Saab 900 "2.0T Nordic" (1997)
Hamilton
26 oktober 2007 · 8 873 Inlägg

Tankar alltid på Statoil. Varför? är närmast och har kort=25öre i rabbat.

Fotograf på tierpidag.se
BMW-328I
26 oktober 2007 ·

JET är närmast för mig därför tankar jag där men idioterna har inte 98 oktan längre det är dåligt!

cowboy outlaw
26 oktober 2007 · 106 Inlägg

det stämmer att statoil har köpt jet,så nu är det slut på pris krigen...

bad ass boys drive bad ass toys
Nissan king cab "Generalen" (1991)
Volvo 745 (1988)
peegee Forummoderator
26 oktober 2007 · 2 924 Inlägg

NiMroD skrev:
jag har "hört" av en kompis brorsa att bensinförbrukningen ökade på hans bil med JETs bensin till skillnad mot tex statoils bensin.

Precis den erfarenheten har jag, har jämfört på flera bilar men hade svårt att tro det i början men så var det. Believe it or not.
Kanske inte märks om man bara tankar för en 100-lapp men jag jämnförde fulla tankar, flera ggr... så jag tankar bara JET i nödfall, mest Statoil

Senast redigerat av peegee (26 oktober 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
mannen666666 preem pump
26 oktober 2007 · 836 Inlägg

cowboy skrev:
det stämmer att statoil har köpt jet,så nu är det slut på pris krigen...

det lär det inte vara
preem okq8 och statoil krigar med shell
det är som regel shell här i stan som startar sen så drar dom andra efter

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
STriiiker
27 oktober 2007 · 609 Inlägg

cowboy skrev:
det stämmer att statoil har köpt jet,så nu är det slut på pris krigen...

Så nu lär man väl inte kunna tanka billigt där heller, speciellt inte om de ska höja efter nyår.. Tacka fan att man kör snål disel.

steifan DR!FTT3KN!K3R
27 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

BMW-328I skrev:
JET är närmast för mig därför tankar jag där men idioterna har inte 98 oktan längre det är dåligt!

Det finns 98 på vissa Jetmackar, iallafall på båda här i Falun.
Ett ställe har dom nyss bytt pumpar på, så där finns en pump
man kan få 96 eller 98 på, annars är det väl E85 eller 95 oktan (& diesel).

RedEyeMS3
27 oktober 2007 · 355 Inlägg

steifan skrev:

BMW-328I skrev:
JET är närmast för mig därför tankar jag där men idioterna har inte 98 oktan längre det är dåligt!

Det finns 98 på vissa Jetmackar, iallafall på båda här i Falun.
Ett ställe har dom nyss bytt pumpar på, så där finns en pump
man kan få 96 eller 98 på, annars är det väl E85 eller 95 oktan (& diesel).

Var till Jet uppe vid Jetzy i Falun å dom hade inge 98:( Inte vad jag såg iaf, var mkt bilar där!

Volkswagen Passat 1.8T "Greyhound Taxin" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang