Angående Garaget Rekommenderar (första sidan)

Streammen Kalaskillen
26 januari 2008 · 246 Inlägg

Satt och kolla lite på bilarna som fanns under detta och fann de ganska komiskt. Hur kommer de säg att varje gång de kommer upp en Volvo av något slag så får den genast 40 Favoriter på mindre än 2 timmar?

Syftar lite på att "Ferrari 308 GTB König" endast har 9 favoriter medans 240n med V8an redan är uppe i 30 st? Hur kan de komma sig, nästan så man blir förbannat på hur jävla volvo kåta alla i de här landet är.

Ferrari 308 GTB som finns visat, är den enda i HELA Världen som ser ut just så där!? medans en 240 finns i 912312378 olika utföranden och vrålstylade rishögar.

Nu säger jag inte att Volvon med V8an är något skit, jag tycker den var grymt snygg och välbyggd. Syftar mera på att alla kåta 16-18åringar som brummar runt i en 740 och har endast volvo i sinnet för att engång i tiden så sa deras farsa att volvo är de enda rätta.

Är de någon mer än jag som reflekterar över detta!? Inget jäkla påhopp på att jag är en volvohatar eller dylikt nu!

Får jag höra era åsikter, hur kan detta fenomen komma sig?

Senast redigerat av Streammen (26 januari 2008)

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
jerky "the real jerk"
26 januari 2008 · 301 Inlägg

håller med dig men volvo är helt enkelt populärt.

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!
Aerodynamik ...
26 januari 2008 · 7 120 Inlägg

Jag förstår inte heller grejen med volvo. Undra hur populärt volvo skulle vara om det var från något annat land?

Killr0y_swe - De är jag de.
26 januari 2008 · 354 Inlägg

Ferrarin ser ut som en ombyggd fiero ju.. 240n är ju en svensk klassiker. Är du nöjd med ditt svar?

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
loudness
26 januari 2008 · 4 554 Inlägg

det är din åsikt, ferarrin du menar har 3bilder och är inte sådär wow  att hålla koll på den har legat uppe i bara några dagar medans den volvon har varit uppe i över 2 år nu kan de förklara något?

ge ferarrin lite tid och låt ägaren knäppa lite bilder som är snygga så ska ni se atrt den trippar uppåt

min åsikt om bilarna är att ferarrin va inte ett dugg snygg och inte volvon heller

Oldsmobile
26 januari 2008 · 9 Inlägg

Jag tror att anledningen till att volvo är så populärt, är att det är en vanlig bil, lätt att skruva med och är ett bra första objekt in i bilskruvandets underbara? värld...
och iom detså finns det då killar och tjejer som tycker att volvo är bäst i heeela stora världen...därför att dom klarar av att skruva med dom smile Jag tyckte själv likadant för några år sedan...nu ser jag dom mest bara som markfyllning...antar att man blivit gammal...big_smile

Tjurig jävel
Streammen Kalaskillen
26 januari 2008 · 246 Inlägg

Killr0y_swe skrev:
Ferrarin ser ut som en ombyggd fiero ju.. 240n är ju en svensk klassiker. Är du nöjd med ditt svar?

Jo jag är nöjd med "mitt svar"? wink

Men de är bra jävla skumt, tycker jag iaf smile Även fast de är en klassiker.

Tror nog mycket är som så att förr var volvo ett billigtmärke att äga och ha i sverige för att reservdelarna fanns i stortsätt överallt och återförsäljarna fanns överallt. Allt lever kvar, fast numera kan man precis lika lätt få tag på reservdelar från vilket annat bilmärke som helst!

Och att volvo är från sverige naturligtvis.

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
Streammen Kalaskillen
26 januari 2008 · 246 Inlägg

Oldsmobile skrev:
nu ser jag dom mest bara som markfyllning...antar att man blivit gammal...big_smile

Du börjar bli vis och klok, och kan tänka själv, hehe cool

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
flash_turbo Racer
26 januari 2008 · 233 Inlägg

Håller helt klart med!

BMW 325i "M-tech.Eisenmann" (2001)
Audi S2 "800hk Time attack Projekt" (1991)
DPB Öh, barlös.
26 januari 2008 · 300 Inlägg

Streammen skrev:
Satt och kolla lite på bilarna som fanns under detta och fann de ganska komiskt. Hur kommer de säg att varje gång de kommer upp en Volvo av något slag så får den genast 40 Favoriter på mindre än 2 timmar?

Syftar lite på att "Ferrari 308 GTB König" endast har 9 favoriter medans 240n med V8an redan är uppe i 30 st? Hur kan de komma sig, nästan så man blir förbannat på hur jävla volvo kåta alla i de här landet är.

Ferrari 308 GTB som finns visat, är den enda i HELA Världen som ser ut just så där!? medans en 240 finns i 912312378 olika utföranden och vrålstylade rishögar.

Nu säger jag inte att Volvon med V8an är något skit, jag tycker den var grymt snygg och välbyggd. Syftar mera på att alla kåta 16-18åringar som brummar runt i en 740 och har endast volvo i sinnet för att engång i tiden så sa deras farsa att volvo är de enda rätta.

Är de någon mer än jag som reflekterar över detta!? Inget jäkla påhopp på att jag är en volvohatar eller dylikt nu!

Får jag höra era åsikter, hur kan detta fenomen komma sig?

Om jag ska vara lite rolig så kan man ju säga så här.. Det är coolar att lyckas få en 740 snygg än en ferrari wink  IRONI men lite sanning ligger det i det också wink

DJ_V8_BMW
26 januari 2008 · 210 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Jag förstår inte heller grejen med volvo. Undra hur populärt volvo skulle vara om det var från något annat land?

Vi har en kille på jobbet som är från Litauen. Han sa att där är en Volvo en statusbil, men första gången han såg en Volvo 245a -90 skrattade han och undrade vad det var för 70-tals bil (som det från början är).
Bara en liten "blick" hur andra länder kan se på Volvo.

RWD forever & ever!
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
Phaetoon
26 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Man är väl lite mer intresserad av att rösta på sitt egna märke?
Ibland undrar jag om jag är den enda som både gillar Saab, Volvo och BMW.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Mack Forum- och sitemoderator
26 januari 2008 · 26 183 Inlägg

Den dagen man får se en Ferrari eller liknande komma driftande genom en svensk urskog,
blir nog Ferrarin den som får flest favoritstämplar.
Vad jag menar är att en 240 eller 740 - eller annan - är för många första dörren till bil-livet
för många. Dom är billiga att köpa. Billiga att skruva.
Prova själv att köpa en Ferrari...oerhört billiga? Nej? Lätta att skruva med? Nej? Billiga delar?
Eh nej?
Och hur mycket kan man göra med en Ferrari då? På med ett kjolpaket - som knappt syns för
orginal är det redan stylat - och sen andra fälgar. Sen kommer man ju inte längre..

Och så stämmer det - enligt mitt tycke - det som tidigare sa. Det är fränare när en 740 blir
snygg än en Ferrari.
Eller i mitt fall, en 240. Jag tycker det är tusen gånger fränare när en 240 blir snygg, än en
Ferrari. Spelar ingen roll att en Ferrari har så och så många hästar och går så och så mycket
fortare.
En bil för mig är en bil man kan ta sig fram med på  v a r i e r a n d e  underlag. Prova att
köra en Ferrari på en skogsväg...

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mortalis VW-nörd?
26 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Håller med trådskaparen till fullo iaf..

Squadron
26 januari 2008 · 1 833 Inlägg

Kanske för att det är mer respekt på en 240 med V8 än en Ferrari smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
SpittaN Hobby-Skruvare
26 januari 2008 · 203 Inlägg

En anledning till att volvon fått så pass många fler favoriter än ferarrin kan vara den ekla anledningen att det finns x-antal fler personer som har eller har haft eller går i köpar tankar till volvon än just ferarrin. Jag vet inte men en fin bil som man kan ta insperation till kommande byggnationer osv ligger lite högre på listan än en bil man aldrig kommer att köpa.

Syns man inte så finns man inte
Min projekttråd 240:n
Volvo 940 "Tuned by Daniel Cramer" (1991)
steifan DR!FTT3KN!K3R
26 januari 2008 · 10 427 Inlägg

Phaetoon skrev:
Man är väl lite mer intresserad av att rösta på sitt egna märke?
Ibland undrar jag om jag är den enda som både gillar Saab, Volvo och BMW.

wink

Tror det SpittaN skrev stämmer rätt bra.

Edit: Var ju bara Ferrarin som var riktigt frän där förresten wink
Schysst med gamla snygga bilar!

Senast redigerat av steifan (26 januari 2008)

Sushikocken Sleeper
26 januari 2008 · 3 084 Inlägg

var ju faktiskt en snygg volvo måste jag erkänna

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Caffe
26 januari 2008 · 1 436 Inlägg

Phaetoon skrev:
Man är väl lite mer intresserad av att rösta på sitt egna märke?
Ibland undrar jag om jag är den enda som både gillar Saab, Volvo och BMW.

Vi är två!
Förstabilen en Volvo 245a jag saknar än,
sedan kör jag Saab 9000 CS till vardags
och BMW E30 när det skall gå brett!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
ozzy ★★★★★
26 januari 2008 · 455 Inlägg

volvon är mycket intressantare, den är ett projekt, ombyggd motor, kaross,
ferrarin är inget gjort inga framtidsplaner, finner inget intressant med den, ser inte ferrar som intressant då jag tycker de e överklassbil o kan ej köpa någon så har inget intresse för en sådan, däremot volvon är vanlig svensson bil som är ett ritkigt bra gjort projekt, därför skulle jag heller lägga volvon som favorit!
bara hur jag tänker, kanske fler gör också big_smile

mvh markus smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang