Var kan man köpa egen reg.skylt?

TeamEriksson
15 maj 2008 · 1 Inlägg

Tror detta är rätt tråd, annars ber jag om ursäkt.

Jag undrar var man kan köpa en egen reg.skylt. Ni vet en sån som man har vid framrutan inne i bilen. Jag vill inte köpa en som jag har där den "riktiga" sitter för det kostar ju att ha en sån, rätt dyrt har jag för mig att det är också.

MVH
TeamEriksson

SAAB är det enda som räknas
Saab 9-3 (1999)
J-P-R DO IT LOW STYLE
15 maj 2008 · 1 342 Inlägg
Kivik
15 maj 2008 · 264 Inlägg
Volvo v70n (2002)
CLIFF_
15 maj 2008 · 112 Inlägg

jag köper alla mina klistergrejjer och regskyltar på www.dekaltrim.se

Volvo v70 awd "Familjebilen" (1997)
MilleN
16 maj 2008 · 9 108 Inlägg

Är det bara jag som skrattar åt folk som åker runt med en glittrig skylt inne i kupén som det står typ "cool ride" eller nåt på? tongue

Ska man beställa skylt ska det vara en liten vanlig som man vågar ha ifram. Har blivit stannad av polis med små plåtskyltar från www.skyltotext.se (med chassinummer, vägverkets logga i bakgrunden, reflekterande yta och MilleN skrivet under regnumret) och blivit ivägsläppt igen.

Senast redigerat av MilleN (16 maj 2008)

Thorssa
16 maj 2008 ·

MilleN skrev:
Är det bara jag som skrattar åt folk som åker runt med en glittrig skylt inne i kupén som det står typ "cool ride" eller nåt på? tongue

Ska man beställa skylt ska det vara en liten vanlig som man vågar ha ifram. Har blivit stannad av polis med små plåtskyltar från www.skyltotext.com (med chassinummer, vägverkets logga i bakgrunden, reflekterande yta och MilleN skrivet under regnumret) och blivit ivägsläppt igen.

Håller med! Skyltarna från Dekal & dekor ser ju ut att vara väldigt verklighetstrogna bortsett från chassinummer och vägverket-tryck. Hur är de från denna sidan? Verkar inte funka förövrigt.

Edit: .se skulle det visst vara, jag hittar ingen webshop?

Senast redigerat av Thorssa (16 maj 2008)

B-Body GM B-Body Nörd
16 maj 2008 · 370 Inlägg

J-P-R skrev:
http://www.showplate.se

Showplate är helt klart bästa sidan.   dom är inte så  dyra & det är fraktfritt.   jag beställde mina texas skyltar på lördagen och dom kom på tisdagen så dom är ganska snabba.

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
MilleN
16 maj 2008 · 9 108 Inlägg

Thorssa skrev:
Håller med! Skyltarna från Dekal & dekor ser ju ut att vara väldigt verklighetstrogna bortsett från chassinummer och vägverket-tryck. Hur är de från denna sidan? Verkar inte funka förövrigt.

Edit: .se skulle det visst vara, jag hittar ingen webshop?

Nä det var ett par år sedan jag beställde därifrån, åkte till butiken och snackade med dom.

Det är aluskyltar med reflekterande dekal med allt tryckt på.

Hittade en bild på min:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/736/346430_jqe0be.jpg

removal PULVERLACKERAR
16 maj 2008 · 605 Inlägg

gå in på vv.se

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
16 maj 2008 · 6 170 Inlägg

removal skrev:
gå in på vv.se

Det var just dom skyltarna han *inte* ville ha wink

Men egentligen är det väl inte så dyrt med 6000kr för att få ha sin egen plåt i tio år ??

Det blir ju bara 600kr om året som man betalar för det (om man slår ut det på hela tiden alltså, VV tillåter *inte* att man "avbetalar" skyltavgiften).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Mäki Långsam Perfektionist
16 maj 2008 · 4 800 Inlägg

Jag har köpt en utställningsskylt från www.showplate.se helnöjd med skylten, ser ut att vara äkta förutom VV-märkningarna, den är alltså upphöjd vid ram och bokstäver osv.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/291174_vo3cgo.jpg

Och nu beställde jag en skylt i USA-storlek med riktiga regnummret som jag kan sätta i fronten. Ska bli kul att se vad polisen säger om den wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Volvo740-88 Volvo850-92
17 april 2009 · 1 678 Inlägg

Jag har dåliga orginal skyltar på min 740. Jag vill byta. Vet ni vart jag kan köpa nya orginal skyltar?

Ulf_W bilder.ulfw.se
17 april 2009 · 1 103 Inlägg
"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Kesler
17 april 2009 · 3 650 Inlägg

köpte min på elmia..men funplate har

Senast redigerat av Kesler (17 april 2009)

no_fake
17 april 2009 · 865 Inlägg

Volvo740-88 skrev:
Jag har dåliga orginal skyltar på min 740. Jag vill byta. Vet ni vart jag kan köpa nya orginal skyltar?

titta uppåt så får du nog svar på din fråga

volvoentusiasten
17 april 2009 · 4 005 Inlägg

no_fake skrev:

Volvo740-88 skrev:
Jag har dåliga orginal skyltar på min 740. Jag vill byta. Vet ni vart jag kan köpa nya orginal skyltar?

titta uppåt så får du nog svar på din fråga

https://www21.vv.se/minasidor/logon/log … anguage=sv

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
17 april 2009 · 2 405 Inlägg

Jag försökte få en liten skylt från vv men dom påstog att de slutar lämpa om skyltarna till små. Ville dock inte skruva i nya fronten som är tillämpad för liten plåt (usa skylt) så jag gick in på showplats och bestälde en riktig där ända skilnaden är att de inte står vägverket på men vafan varför göra reklam för något man betalar för? smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Edvinoo Hetast Just Nu!
19 januari 2010 · 1 355 Inlägg

psyco skrev:
Jag försökte få en liten skylt från vv men dom påstog att de slutar lämpa om skyltarna till små. Ville dock inte skruva i nya fronten som är tillämpad för liten plåt (usa skylt) så jag gick in på showplats och bestälde en riktig där ända skilnaden är att de inte står vägverket på men vafan varför göra reklam för något man betalar för? smile

Fick min US skylt idag från showplate och jag är mer än nöjd, det skiljer ju bara vv "dekalerna" allt annat är ju så nära de kan bli !

Inspiration comes standard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang