Ruta 13 på körkorts kortet??

Duckiie Faster than the speed of night
12 juni 2008 · 118 Inlägg

Jaa jag hämtade ut mitt nya körkort som jag btw tycker är väldigt fult smile ysch ysch, men iaf så tittade jag på ruta 13 i vänstra hörnet.. vad skall det vara där? smile Någon som vet?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
12 juni 2008 · 6 170 Inlägg

Ruta tretton är som Area 51, alla vet att den finns där men ingen har en aning om innehållet wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
darkwizard Fordonstekniker
12 juni 2008 · 1 740 Inlägg

Tror det har med om du har kört upp med automat och bara får köra med det. En teori bara..

Senast redigerat av darkwizard (12 juni 2008)

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Duckiie Faster than the speed of night
12 juni 2008 · 118 Inlägg

Skall inte det stå under vilkor då?tongue

Daaze Rent A Retard !
12 juni 2008 · 674 Inlägg

darkwizard skrev:
Tror det har med om du har kört upp med automat och bara får köra med det. En teori bara..

det e inte automat iaf för det står under villkor. Det är 100% säkert då jag bara har automat körkort pga min förlamning tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Pallle
12 juni 2008 · 25 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=83552                      big_smile

Duckiie Faster than the speed of night
15 juni 2008 · 118 Inlägg

Det är det tydligen ingen som vet tongue

Xaben
15 juni 2008 · 213 Inlägg

13 har jag ingen på mitt kort vad jag hitta iaf big_smile

keffy89 Saab
15 juni 2008 · 344 Inlägg

Pallle skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=83552                      big_smile

haha skön big_smile

Super_Micke Bildrulle
15 juni 2008 · 499 Inlägg

Jag provade SMSa till 118100 faktiskt. Och fick svar smile

"Ruta 13 på körkortet är ett så kallat säkerhetsfält som vid lysning visar detaljer angående körkortet. En lysning är ett sätt bland annat för Polisen att kunna ta fram dold information på ett körkort, detta kan bland annat vara äkthetsbevis. Detta fält är alltid tomt och informationen kan inte ses av ögat under normala omständigheter."

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Stooffee
16 juni 2008 · 11 Inlägg

Där ser man, hade inte lagt märke till ruta 13 innan smile
Tycker det nya körkortet är lite "overkill" med alla "säkerhetsgrejjor".
Hade de villkoret 01.06 innan också dvs. "måste använda linser eller glasögon", stod det som ett villkor på körkort innan det nya kom ut också?

Duckiie Faster than the speed of night
18 juni 2008 · 118 Inlägg

Stooffee skrev:
Där ser man, hade inte lagt märke till ruta 13 innan smile
Tycker det nya körkortet är lite "overkill" med alla "säkerhetsgrejjor".
Hade de villkoret 01.06 innan också dvs. "måste använda linser eller glasögon", stod det som ett villkor på körkort innan det nya kom ut också?

Jag tror allt det för på mitt förra står det iaf under vilkor.. smile



Vad är den lilla rutan tillför på dem nya korten då? smile

rough_boy
18 juni 2008 · 811 Inlägg

hur vet man vad sakerna i ruta 12 betyder?  står ju bara siffror  100.(20100604)

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Volvo_Mannen Volvoskadad
18 juni 2008 · 6 017 Inlägg

rough_boy skrev:
hur vet man vad sakerna i ruta 12 betyder?  står ju bara siffror  100.(20100604)

det är datumet din prövotid går ut ( 2010-06-04)

Jonas
rough_boy
18 juni 2008 · 811 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:

rough_boy skrev:
hur vet man vad sakerna i ruta 12 betyder?  står ju bara siffror  100.(20100604)

det är datumet din prövotid går ut ( 2010-06-04)

så om det inte står något annat behöver jag altså inte ha glasögon/linser??  för jag har det i vanliga fall

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Darkie dARKiE
18 juni 2008 · 5 031 Inlägg

Om jag ställer en ny fråga då.
En polare tog nyss körkort och där är typ ett hål med plástfönster på kortet vafan är det för något? man kan titta rakt igenom. Jag sa till honom det dära måste vara fejk! wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Stooffee
19 juni 2008 · 11 Inlägg

Darkie skrev:
Om jag ställer en ny fråga då.
En polare tog nyss körkort och där är typ ett hål med plástfönster på kortet vafan är det för något? man kan titta rakt igenom. Jag sa till honom det dära måste vara fejk! wink

Det är just så det nya ser ut, något "säkerhetsfönster".

Och ang. glasögon och linser, står det inte +01.06 efter 100.(prövotidsdatum) så är det inget villkor för dig. Jag har dock det villkoret men å andra sidan har jag alltid linser i så det spelar ingen som helst roll.

Senast redigerat av Stooffee (19 juni 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang