Corvette c5 eller mustang gt?

genetorp
26 augusti 2008 · 249 Inlägg

sitter och funderar på vad jag ska ha för bil nu när jag får sålt R:en.

Valet står mellan corvette c5 cab 98-00 och mustang gt 05-06
säg nu inte att jag ska ha dom äldre modellerna för det tänker jag inte ha.

// genetorp
Aerodynamik ...
26 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

Helst Corvette av dem två.
Varför?
Den andra är en Ford. tongue

camaro67 Meister
26 augusti 2008 · 6 763 Inlägg

Corvetten helt klart. Mycke ballare än mussen. Vetten är ju sportbil och mustangen är lite snabbare famlijebil tongue

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
genetorp
26 augusti 2008 · 249 Inlägg

är la inget fel på ford?tongue personligen tycker jag att båda två är ascoola glidarbilar, fast vill hellre ha cabbe men gillar inte mustang cab, fast å andra sidan är mustangen 4-5 år yngre ocksåtongue

// genetorp
genetorp
26 augusti 2008 · 249 Inlägg

ingen annan som har nåt att tycka till om?tongue

// genetorp
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
26 augusti 2008 · 6 170 Inlägg

'stangen FFS!!

Betydligt snyggare på alla sätt och vis plus att man får en betydligt nyare Musse för samma pengar som man får ge för en gammal sleten korv1.

Musse med loudmouth-system ska de vara, kanske ett litet kompressorkit med tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Rojpen
26 augusti 2008 · 2 230 Inlägg

vet inte men mustangen ser ju rymligare ut å eftersom du sa att du skulle glida så ta mustangen då.. jag själv tycker mustangen är mer glidare än vetten..

så kan det vara då det inte blev som det skulle
bollen1986
26 augusti 2008 · 3 714 Inlägg

C5:a utan tvekan !!

men vad du än gör köp för guds skull inte en cabbe !

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
FreddeK
26 augusti 2008 ·

covetten alla dagar i veckan=) mustangen är ju bara så tråkig....

Waho Allmänt Jobbig
26 augusti 2008 · 1 200 Inlägg

Corv1 utan tvekan.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
genetorp
26 augusti 2008 · 249 Inlägg

bollen1986 skrev:
C5:a utan tvekan !!

men vad du än gör köp för guds skull inte en cabbe !

Tycker cabben är snyggast:P sen att kunna köra nercabbat på somrarna verkar hur gött som hälst:D

// genetorp
328cabbish
26 augusti 2008 · 827 Inlägg

ska du köra den original så ska du välja vette om du ska leka lite så väljer jag mussen har haft 2 c5.or bra bilar men funnits sen 97, så lite uttjatade hellre siktar ja mot en musse me 3d paket o lite trim

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Brehmer
26 augusti 2008 · 276 Inlägg

Får väl gå in o försvara Mussen då big_smile Den nya Mussen slår corvetten med hästlängder kan jag säga efter egna erfarenheter. Corvetten är mycket sämre ihopsatt och om sanningen ska fram så fångar man fler blickar med mussen. Och som sagt så får du ju en betydligt nyare bil för pengarna. Du får den nyaste generationen vilket alltid är lite extra roligt smile
//Henke

Dodge Neon R/T "Enda i Sverige" (1999)
bananpiren
26 augusti 2008 · 32 Inlägg

Du får mer inredning för pengarna om du köper Mustang. Men jag hade köpt Corvette. Mer sportbil över det och snyggare m.  Köp en Mustang och kör med den en månad och byt ut den mot en Corvette sen.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
26 augusti 2008 · 3 404 Inlägg

Corvetten helt klart, mer motor, snyggare och CHEVROLET, behöver jag säga mkt mer? wink

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Jansson-
26 augusti 2008 · 113 Inlägg

Mustang Lätt.

Wille
Ford Mondeo (2001)
Rushman Evolution Garage
26 augusti 2008 · 1 299 Inlägg

Jag hade nog tagit Mustangen nu när jag tänkte efter en stund... Om det är samma pengar på båda bilarna (vilket jag betvivlar om du ska ha V8 i musse, men ja vet inte) så hade jag nog tagit den.
Såpass ny å fräsch å go smile Men tror tyvärr inte det är en "snabb" bil så sett...

Sky´s the limit...
genetorp
26 augusti 2008 · 249 Inlägg

Rushman skrev:
Jag hade nog tagit Mustangen nu när jag tänkte efter en stund... Om det är samma pengar på båda bilarna (vilket jag betvivlar om du ska ha V8 i musse, men ja vet inte) så hade jag nog tagit den.
Såpass ny å fräsch å go smile Men tror tyvärr inte det är en "snabb" bil så sett...

finns flera stycken mustang gt för lika mycket pengar som en corvette=)

// genetorp
CrilleD
26 augusti 2008 · 831 Inlägg

Ligger nog något i det där med nackvridaren. Jag personligen vänder inte på huvudet allt för ofta om jag ser en corvette om den inte ser ut att vara mer än orginal. Känns som en relativt "vanlig" bil nowdays. Mustangen däremot dregglar jag efter, både den nya och den gamla.

Ta mustang!

KingOfTheRoad skrev:
Får väl gå in o försvara Mussen då big_smile Den nya Mussen slår corvetten med hästlängder kan jag säga efter egna erfarenheter. Corvetten är mycket sämre ihopsatt och om sanningen ska fram så fångar man fler blickar med mussen. Och som sagt så får du ju en betydligt nyare bil för pengarna. Du får den nyaste generationen vilket alltid är lite extra roligt smile
//Henke

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
26 augusti 2008 · 2 456 Inlägg

C5an sjönare linjer ...... en mussen ..... sen om du tar en cabbe eller en targa ?? så får du väga upp
mot väderleken som vi har här i landet .....

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang