Barack Obama som ny president

FreddeK
20 januari 2009 ·

WannabeeGBG skrev:
Jag tror och hoppas att han kommer att visa ett nytt Amerika för resten av världen. Ett Amerika som bryr sig om andra!

Får hoppas på det verkligen!

klimpan
20 januari 2009 · 2 600 Inlägg

man kan ju hoppas han gör nått bättre än förra presidenten var ju bara krig i hans huvud.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Phaetoon
20 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Mycket vilar på hans axlar. Men just tron på honom kommer att vara en fördel. Människor i hans närhet kommer vilja se honom lyckas. Han kommer dessutom att ha stöd från många från en (politiskt sett) bortglömd grupp människor. Kanske kan få till en förändring?
Fredssamtal istället för krig, i stil med Clinton-administrationen?
USA:s finanskris kanske kan minskas lite. 500 miljarder dollar går ju till militären...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FireTraXX DFFL
20 januari 2009 · 9 020 Inlägg

http://s.buzzfeed.com/static/imagebuzz/2009/1/1/18/6b4d69226b74e74e524818878be858a4.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Finland
20 januari 2009 · 71 Inlägg
En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.
steifan DR!FTT3KN!K3R
20 januari 2009 · 10 427 Inlägg

FireTraXX skrev:
http://s.buzzfeed.com/static/imagebuzz/ … e858a4.jpg

The hillbillies strikes back tongue

Rquired Allmänt envis
20 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Obama verkar väl lika vettig som nån annan amerikan, tror inte hudfärg kommer spela någon roll. Men visst kommer vissa kretsar vara missnöjda. Känn er träffade KKK.  Å andra sidan var många svarta människor missnöjda med att det aldrig blev någon svart president tidigare så sammanlagt kommer fler väl fler bli nöjda nu. (säkert fler svarta än kkk-medlemmar...)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Bjork OEM <3
20 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Om Bush fick vara vid makten i 8år utan att ngn direkt insåg hur dum han var så kan nog Obama sitta det dubbla tongue

OEM <3
alain www.bimmerpower.org
20 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Jag hoppas att han inte blir mördad som visa andra, ofta det räker inte att har fler livvakter för stoppa en kulla, men man får inte tänka på det och jag tror inte att KKK skulle våga sig i detta.
Det är en stor framgång för USA med en Afro-amerikansk president och alla vet säker att han inte kan vända om hella systemet på en vecka.
Han kommer att ta en sak i taget och göra så gott det går med det. Det är det folk vänta på.
Han måste skaffa sig förtroende för Amerikansk folk och hella värden.
Tyvär han måste torka shit som andra lämnade och det är inte enklast jobb därför önskar jag honom ett stort Lycka till och hoppas att många står bakom honom och hjälpa till.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
20 januari 2009 · 2 252 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=rARwVMzZokI

Senast redigerat av The_Mechanic (20 januari 2009)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
sirmiro Double-Unicorn Rider
21 januari 2009 · 2 486 Inlägg

Ska bli spännande att följa resultatet av detta.

Samtidigt som jag hoppas att detta ska leda till mindre rasism och en bättre värld (hoppas kan man ju)  så tror jag inget kommer bli annorlunda.


Tittar vi sen på USAs situation just nu, så kan det inte bli mycket sämre än det är. Men då medier och liknande nu skriker att USA bör gå i konkurs börjar man ju fundera lite.

Jag säger INTE att detta är sanning, troligt eller något någon annan än jag tänkt.

Tänk nu OM detta kan stämma.
Vissa teorier leder åt att USAs styrande människor vill starta om ekonomin, därav t.ex. 9/11. Det finns teorier om att gå från dollar till "amero" mm. OM USA skulle välja att gå i konkurs, skulle det inte vara ett ypperligt tillfälle att då byta valuta, nolla systemet helt osv? OM man sedan ser USAs historik så har vita män haft makten och betraktats som mer värda (generalisering, klockan är 0630 snälla klaga inte). Om man då ser att de som styr och ställer, för att det inte är presidenten vet vi alla, vill köra allt i botten skulle de då sätta en vit man på posten? Är det inte "bättre" ur historisk synpunkt att få upp en kvinna eller svart man som vinnare i valet, och att då en kvinna eller svart får gå ut till världen att USA inte längre är det de varit, att de går i konkurs och skaffar en annan valuta? Skulle inte detta vara det "ultimata" sättet att visa den vita mannens makt?


OBS OBS OBS!!!

Detta är bara funderingar! Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta inte kommer hända. Jag ber om ursäkt för mina ordval, då jag vet att en hel del av dem är felaktiga, jag kommer bara inte på vad orden ska vara just nu, förlåt.

Enligt mina personliga åsikter tror jag att Barack Obama kommer klara detta arbete med glans. Jag tror INTE hudfärgen kommer spela in i hans arbete annat än från folk med rasistiska tankar - för & emot honom.

Jag säger det igen då jag vet att jag kommer få hugg mot detta - det är bara tankar, INGEN fakta alls, bara något att fundera på. Jag har absolut inte rasistiska tankar, utan tittar bara tillbaka på USAs historia.

Jag hoppas att Obama förändrar historien om Amerika å det bättre, vilket jag tror han kan bidra till då han är bland de bästa talare jag hört.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
21 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Tjaa... det kan ju inte bli sämre än innan! wink

Senast redigerat av Hexenhammer (21 januari 2009)

KHRacing
21 januari 2009 ·

Hans tal kan översättas i få ord:

SKÄRP ER/OSS FÖR FAEN (typ)

CarpeDiem German Engineering
21 januari 2009 · 9 083 Inlägg

Jag önskar president Obama all lycka smile

Senast redigerat av CarpeDiem (12 juli 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
blacken
21 januari 2009 ·

Bjork skrev:
Om Bush fick vara vid makten i 8år utan att ngn direkt insåg hur dum han var så kan nog Obama sitta det dubbla tongue

Synd att det inte går. Om herr Obama skulle visa sig vara något att ha..

Bjork OEM <3
21 januari 2009 · 6 957 Inlägg

blacken skrev:

Bjork skrev:
Om Bush fick vara vid makten i 8år utan att ngn direkt insåg hur dum han var så kan nog Obama sitta det dubbla tongue

Synd att det inte går. Om herr Obama skulle visa sig vara något att ha..

Han kan ju knappast bli sämre?
Tänk vilka summor Bush lagt på allt pangande nere där kring Irak osv..

OEM <3
DoT Häst
21 januari 2009 · 1 099 Inlägg

Känns inte lönt att uttala sig om Barack Obama än.. Tycker inte jag iaf.
Kanske blir han en jättebra president, kanske går det käpprätt åt helvete.

Hör av mig om ett år ungefär så kanske jag har skaffat mig en uppfattning...

Än är inte den sista idioten född..
alain www.bimmerpower.org
22 januari 2009 · 3 995 Inlägg

*****
Barack Obama svor eden - igen.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=471594
*****
Det går framåt!.
Idag skrev han på avtalet om att stänga Guatanamo fånglägret, allting ska vara klart inom 1 år.
Ett av president Barack Obama fösrta beslut var att begära att alla andlingar mot fångar i fånglägret sjuts upp. Utspelet kan vara första steget i stängingen av lägret och avvecklande av domstol där.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=471584

Senast redigerat av alain (22 januari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Mortalis VW-nörd?
22 januari 2009 · 4 332 Inlägg
expect1991
22 januari 2009 · 1 814 Inlägg

Mortalis skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=qPBoz-aQszQ

Samma personer ju tongue

De använder samma taknep ja, men man kan alltid säga en sak och göra en annan wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang